KP Explorer - personlighedsprofil

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til 3 ugers kursus
Advertisements

Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
LEDERE DER LYKKES hvad er det, succesfulde ledere i danske kommuner kan? En præsentation baseret på KL/KTOs Væksthusprojekt om generationsskiftet i kommunerne.
Typiske forhold for børn med anden etnisk baggrund
Forøg din indflydelse i jobsituationen
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
TALENT-DK: Inspirationsmøde
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
E – styret ( 68 ) ESTJ ( 26 ) ESTP ( 7 ) ENTP( 13 ) ENTJ ( 5 )
KP 360 Adfærdsanalyse ”Ikke dømmende” princip
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
MIN skabelon MIN generalisering! MIN specielle virkelighed!
med Jobprofil og virksomhedsprofil
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Virksomheden Den 6. største searchvirksomhed i verden
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Kultur i organisationer
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Sociologi – Individ og samfund
Hvad virker motiverende på dig når du arbejder med projektet ?
Mestring af ADHD som voksen.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Procesværktøjer.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Hvad er et opmærksomhedspunkt?
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
SÅDAN FÅR DU DRØMMEJOBBET IBM TIrsdag den 17. marts 2009
FORMÅL med Garudas profilværktøjer er:
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Velkommen til et forvandlende fællesskab, der har TRO som værdi!
Transitioner.
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Funktioner og roller i projekter
1. lektion: Danmark i verden
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Sportsmanagement November 2008
Kortdage 2004 Omlægningerne i de offentlige GI/GIS relaterede forvaltninger. Hvordan håndterer man de menneskelige og organisatoriske omstillingsprocesser?
Velkommen. Psykoedukation... betyder undervisning (om psykisk sygdom). Film Dias Spørgsmål og svar Opgaver Varighed: 1 time.
Sprogfagenes metoder Rungstedgaard den 3. maj 2010 Dorte Fristrup, tlf
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Handel med korn mellem landmænd
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering15A.1 Eksamen…
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
At motivere til forandring
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Ansvarlig.
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Personlighed og Kompetencer
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Præsentationens transcript:

KP Explorer - personlighedsprofil Er din psykologiske automatpilot Hvilke værdier og holdninger styrer din adfærd? Du tager på opdagelse i din personlighed Kulturen hos jer kan betinge bestemte præferencer Din profil er sammenlignet med en normgruppe © ZBC BusinessCenteret 2010

KP Explorer - personlighedsprofil En struktureret selvbeskrivelse, der viser en persons foretrukne eller typiske måde at handle, tænke og reagere på i jobbet Den typiske måde at handle på vil være mere eller mindre bevidst hos testpersonen Testen viser en blanding af, hvad der er i forgrunden i testpersonens liv samt de mere stabile og faste karaktertræk Et aktuelt billede på testpersonens profil, som gælder i ca. 1 år © ZBC BusinessCenteret 2010

KP Explorer - personlighedsprofil Profilen synliggør testpersonens kompetencer, talenter og potentialer – både de åbenbare og de mere skjulte Udviklings- og ressourceområder afhænger af, hvilke krav og forventninger, der stilles til testpersonen Bruges testen i forbindelse med rekruttering kan resultatet kun bruges til netop det forløb – ansøgeren udfylder profilen ud fra det, han gerne vil fremstå som © ZBC BusinessCenteret 2010

KP Explorer - personlighedsprofil Skalaerne er konstrueret efter et ”ikke- dømmende princip” – dvs. at der både er fordele og ulemper ved høje og lave scores ”Ikke dømmende” tilbagemelding Resultatet sammenlignes med en normgruppe Ligger din score i midterområdet, vil du almindeligvis handle situationsbestemt Ligger din score i yderpunkterne, vil rapporten formulere nogle opmærksomhedspunkter © ZBC BusinessCenteret 2010

KP Explorer Spørgeramme © ZBC BusinessCenteret 2010

Personlig stil Situationsfornemmelse: bestemt –indlevende (foregår i hovedet) Empati: saglig – omsorgsfuld (evnen til at leve sig ind i andres følelser) Kommunikation: kortfattet - udtryksfuld Omstillingsevne: vedholdende - fleksibel Humor: alvorlig - munter © ZBC BusinessCenteret 2010

Arbejdsstil Problemfokus: praktisk - analytisk Selvstændighed: teamorienteret - individualistisk Stresshåndtering: påvirkelig - hårdfør Intuition: rationel - spontan © ZBC BusinessCenteret 2010

Samarbejds- og ledelsesstil Gennemslagskraft: diplomatisk – styrende Synlighed: selvmotiverende – social Målrettethed: kortsigtet – langsigtet Delegering: ansvarsorienteret – tillidsorienteret Handlefokus: omhyggelig - hurtig © ZBC BusinessCenteret 2010