Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skabelse af dialogiske rum ”
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Refleksion i kommunikationen
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Rekruttering af frivillige ledere MBU’s Årsmøde 2007.
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Det autentiske menneske
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
NOEA/Aalborg Universitet
Projektlederens rolle(r)
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
- Hvad kan I forvente som forældre?
ArbejdsPladsVurdering (APV)
Kick-off: Hele Ledelser
Ledelsesrummet Ledelseskraft Ledelsesmagt. Den fælles forståelsesramme Ledelsesrummet: Ledelsesmagt og ledelseskraft.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Procesværktøjer.
Den anerkendende interviewform
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
- et udviklings- og dialogværktøj
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Udfordringer og muligheder i det tværfaglige samarbejde Tværfaglig intelligens . Tværfaglig intelligens. Sundhedskonference 2016 Eva Just.
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
Fælles ledelsesgrundlag
Disposition Strategi, er det relevant for mig?
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Tag snakken – bryd vanerne
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Møde procestjek Det var næsten umuligt at holde sig til emnet
Præsentationens transcript:

Introduktion Values Interweave ™

Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret

Der skal noget ekstra til at få værdierne til at gøre en forskel i dagligdagen

Ledere og medarbejdere skal selv involveres, for at få handling bag værdierne

Values Interweave ™ er designet til at engagere alle i værdierne

Værktøjet fører et team gennem en intens dialog omkring deres dagligdag og virksomhedens værdier

Formålet er, at teamet selv dedikerer sig til at gøre en indsats i relation til hver værdi

Der skabes ejerskab til værdierne ved, at involvere alle i selv at identificere de tiltag, der passer til netop deres team

Teamet udfylder til slut en handlingsplan sammen Det tjener som dokumentation af processen

Deltagere: 4-8 personer der arbejder sammen til dagligt Tid: 3 timer Forberedelse: Værdierne trykkes på pladen

Værktøjet hjælper et team med først at identificere det, der allerede virker godt, og som er værd at holde fast i

og det, de mener bør fremmes i teamet Det er råstoffet til resten af processen

Samtalen holdes på sporet ved, at teamet bruger metodiske spørgekort til at interviewe hinanden

Den vigtigste regel er: Man må kun sige noget, når et kort giver tilladelse til det

Det betyder, at nu er man tvunget til at lytte og bruge konstruktive spørgsmål (fra sine kort)

Det bryder teamets normale samtalemønster og lader en helt ny dialog opstå

En dialog, som kortene sikrer, er anerkendende og fokuseret på løsninger

Forventninger og prioriteter afstemmes på en måde, der involverer alle lige meget

Så teamet til slut kan skrive en plan for, hvordan de vil handle i relation til hver af virksomhedens værdier

Ledelsen kan nu se, hvordan medarbejderne vil gøre en indsats i relation til virksomhedens værdier

med tiltag, som de selv har opfundet og afstemt til forholdene i deres team - og derfor bliver til noget!