KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Hvordan folder jeg mit emne ud? Hvordan bygger jeg min opgave op?
Orientering til kommende speciale-kandidatstuderende
Det Internationale Område Studieområde 3/
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Afgangsprojekter Diplom Bygning
Mandag den 5. maj  Vi er ude og nyde det gode vejr til kl. 15.  Peter og Ole på kursus.  Man. -  Tirs. - udedag  Ons. -  Tors. -  Fre. – Jeannie’s.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
naturvidenskabelige opgave
1 Velkommen! Informationssøgningsprocessen:  Hvordan kan I gribe det an (strategier)  Omdanne jeres emne til søgeord  Søgeteknik  Bruge søgeordene.
Mandag den 5. maj Vi er ude og nyde det gode vejr til kl. 15. Peter og Ole på kursus. Man. - Tirs. - udedag Ons. - Tors. - Fre. – Jeannie’s sidste dag.
Specialeskrivning og arbejdsprocesser
Teo.pæd. og den afsluttende opgave
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Folkeskolereform Version 1.0
Agenda  Erfaringer med kvalitative interviews og deltagerobservation ifbm studier af teknologier for ældre (med reference til teksterne), v. Peter Lutz.
Kandidatafhandling/specialeskrivning
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Synopsis VIP3/2012.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Lynkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand. mag
Grundkursus i problemformulering Stine Heger, cand. mag
Grundkursus i analyse Stine Heger, cand.mag.
Lynkursus i akademisk sprog Gitte Holten Ingerslev, lektor, ph.d.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
EKSAMEN BUSINESS TO IT ALIGNMENT 2013 Pensum: Curtis R Carlson and William W Wilmot: “Innovation The 5 disciplines for creating what customers want”, Crown.
Formalia ved opgaveskrivning
Formidling 2 Den faglige tekst: Argumentation og sprog
Introduktionsmøde om bacheloropgaven 5. september 2007.
Større Skriftlig opgave
Problemorienteret projektarbejde
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Synopsis VIP13 HH3.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
Mandag den 28. april Mountainbiketur for pigerne i 2.B kl Uge 18 Man. Tirs. – udedag. Ons. – fælles udedag. Tors. – Kristi himmelfart. Fre. –
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH
Studiestartsprøve 2014 d. 18 September 2014.
Dagens program – ugens program
Øvelser Teoretisk Diskussion. I dag Hvordan er det gået? Gruppe 1, 3 og 4 skal sende en til Charlotte på: med opdragsgiverens navn.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
Linda Greve Center for Undervisningsudvikling
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Munkensdam Gymnasium efterår Opgaven: 1. trin i en tretrinsraket med indbygget progression  Efterår 2012: En opgave i en faglig problemstilling.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Tilpas dit navn og titel ved at tilgå Diasmaster under Vis i topmenuen SPECIALESKRIVNING FOR CAND.MERC.JUR.
Department of Marketing and Management
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
StudieRetningsOpgaven
Bachelorprojekt Forår 2017
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
StudieRetningsOpgaven
Infomøde om synteseopgaven
StudieRetningsOpgaven
AT-eksamen 2019.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT PROJEKT- OG SPECIALEDAG JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION smith@itu.dk

At ruste jer (yderligere) til specialeskrivning DEN STØRRE MENING At ruste jer (yderligere) til specialeskrivning Spørg løs

DAGSORDEN FORMALIA INDHOLD OG KRITERIER EKSEMPLER PROCESTIP

FORMALIA [Baseret på seneste DKM-studieordning og nuværende eksamensregler] Specialet har et omfang på 30 ects (½ årsværk) Kan indledes efter gennemførelse af 75 ects Skriftlig rapport + mundtligt forsvar Skrives på dansk eller engelsk Vejledertid: 30 timer per person (alt inkl.)

FORMALIA Begyndelse Aftale Aflevering Eksamen 1. februar 07 Tor. 15/2-07 Man. 3/9-07 kl. 15:00 (el. 1/8) I september 1. maj 07 Tir. 15/5-07 Tor. 1/11-07 kl. 15:00 I november 1. juli 07 Man. 16/7-07 Ons. 2/1-08 kl. 15:00 I januar

FORMALIA Omfang (vejledende normer) 1 person 2 personer 3 personer Pensum 60-90 sider 90-120 sider 120-140 sider 140-160 sider 160-180 sider 2500 sider

DAGSORDEN FORMALIA INDHOLD OG KRITERIER EKSEMPLER PROCESTIP

INDHOLD OG KRITERIER Samme fundamentale indholdskrav som til projekt - Omfattende litteratursøgning - Faglig positionering - Klar redegørelse for relevans af alle elementer og valg - Klar vurdering af undersøgelsens styrker og svagheder Større vægt på selvstændighed og faglig tyngde Modelgenren er den videnskabelige artikel Problemformuleringen er nøglen

INDHOLD OG KRITERIER Problemer i ITU-projekter og –specialer For ukritisk Teoriens rolle uklar Cirkulære argumenter Det væsentlige er ikke fremhævet Ikke nok eksempler Teori-”gennemgang” Uklar position (på den ene og den anden side)

DAGSORDEN FORMALIA INDHOLD OG KRITERIER EKSEMPLER PROCESTIP

EKSEMPLER "Applikationsnavn" - Deling af kulturoplevelser gennem en Web 2.0 applikation Hvordan kan vi udvikle en levedygtig web 2.0 applikation, der giver brugerne mulighed for at dele kulturoplevelser?

EKSEMPLER Advergames Jeg vil med dette speciale forsøge at give et teoretisk blik på, hvordan Advergames kan fungere som online reklameformat. Med baggrund i undersøgelser om advergames og andre online reklameformater, overtalelses- og reklameteori og brandingteori, vil jeg sammenstykke viden om hvad - om noget - der kan give belæg for at Advergames kan have en effekt i forhold til fx Brand Equity.

EKSEMPLER Borgernes oplevelse af offentlige portaler Hvad karakteriserer borgernes oplevelse i forbindelse med deres anvendelse af offentlige fællesportaler og hvorledes kunne en begrebsramme for forståelse af dette udformes?

DAGSORDEN FORMALIA INDHOLD OG KRITERIER EKSEMPLER PROCESTIP

PROCESTIP Afstem forventninger klart med vejleder Skriv synops (4-5 sider) Skriv litteratur-gennemgang Få andre øjne på teksten – og giv selv kritik Læs Lotte Rienecker og Peter Stray Jørgensens ”Den gode Opgave”

Spørgsmål?