Avatars i voki.com Om facilitering af mundtlighed i fremmedsprogsundervisningen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Progression i de større skriftlige opgaver:
Advertisements

Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Det tekniske: PC:  Tryk Start, programmer, tilbehør, underholdning, lydoptager  Tryk på den røde optagerknap og indtal din lydfil  Når du er færdig.
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Netværksseminar ”Anvendelsesorienteret undervisning”
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Grundlæggende IT, niveau G
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Innovation og iværksætteri
Dokumentation og evaluering
Grammatik hvorfor og hvordan?
Vision Uddannelsesparate unge
Netværksgruppe tysk 4 tysklærere fra div.gym:
Kriminalitet og analyse
MUNDTLIG FREMSTILLING
Brug blog i undervisningen og styrk skriftligheden Ved Balder Asmussen.
Workstations.
Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
Rødkilde Gymnasium Pod- og vodcast i naturvidenskab. September 2011.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Obligatorisk selvvalgt opgave
Digital skriftlig- og mundtlighed
Forudsætninger for en god samtale
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Skanderborg-Odder Center for Uddannelse.  Baggrund for at søge Hold Fast midler  Hold Fast – introduktion  Hold Fast – introduktion: elevkommentarer.
SkoleIntra som skolens digitale hjemmebane SkoleIntra som skolens digitale hjemmebane - nogle forholdsvis almindelige betragtninger om drift, implementering.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Digital Didaktisk Design
Gruppefeedback Et par eksempler fra hverdagen Karen Lunden (klu)
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Løft og lær Flerfaglig og virtuel skriftlighed Rammeforsøg A: Fleksibel anvendelse af uddannelsestid og elevtid.
Workshop 4 IT i undervisningen. Indledning Min 1 g klasse havde studieretningsintro for kommunikation/IT med hele 12 engelsk timer i en enkelt uge Hip.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
Brian Svendsen og Hanne Larsen
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9 Sidst redigeret februar 2019.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10 Sidst redigeret februar 2019.
Workshop 1.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Avatars i voki.com Om facilitering af mundtlighed i fremmedsprogsundervisningen

Avatars i voki.com • Giver mulighed for at kreere personlige avatars ud fra en righoldig skabelonportefølje. • Kan optage lydfiler på op til 60 sek. • Kan udtale kortere tekster på målsproget. • Kan oploade til blogs, twitter, facebook og andre elektroniske netværk.

Eksempel • Voki Voki

Formål • Facilitering af den mundtlige sprogfærdighed • Fokus på udtale, intonation og flow • Facilitering af fokuseret og differentieret respons • Fastholdelse af mundtlige produkter • Dokumentering af progression

Etablering af læringsmiljø • Virtuelt (individuelt) læringsrum som supplement til det fysiske læringsrum. • Elevblogs via blogger.com som platform for lydfiler, afleveringer mm. • Lydfiler som del af hjemmeforberedelse • Lydfiler som del af skriftlig aflevering • Skriftlig lærerrespons på elevernes blogs • Fælles mundtlig respons på klassen

Eksempler på vokier i 2bty • Lav en præsentation af dig selv. Du kan bl.a. fortælle om dine interesser, din familie eller din klasse. • Mundtlig del i forbindelse med skriftlig aflevering. Eleverne blev bedt om at lave stikord (ikke hele sætninger) til et spørgsmål af typen ”Warum begeistert sich die Bevölkerung immer, wenn die Nationalmannschaft Fussball spielt?”. • Som del af hjemmeforberedelse. Lav et kort resume af teksten. Følgende ord skal indgå i din optagelse: ”Xxxxx”, ”Xxxxx” osv. • Som optakt til et nyt emne (Deutsche Helden). ”Wer ist für dich ein Held / eine Heldin”. Vi hører et eller flere bud og bruger disse som udgangspunkt for en diskussion.

Fordele • Ny form for (differentieret) mundtlighed • Aktiviteten bredes ud på hele klassen • Avataren som blufærdighedsskjold • Elevernes mundtlige produkter fastholdes • Eleverne genererer et metablik på deres egen mundtlighed • Elevernes progression synliggøres • Facilitering af fokuseret og differentieret evaluering

Mangler • Kan ikke fastholde og dialogisere • Kan kun håndtere 60 sekunders tale

Forudsætninger • Computer med netforbindelse og mikrofon • Fælles eller individuel platform til at offentliggøre lydfilerne på

Praktiske forhold • Kører ikke lige godt på alle netværk • Nogle macbrugere har haft problemer. De er stort set løst ved at skifte browser. Vi har haft held med firefox • Kører altid godt i windows

Lav en voki • Live demo Live demo