Dit pålidelige medie – lige ved hånden

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Etablering af virksomhed
Medieinformation.
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
ACN – en oversigt Gældende fra 1. juli 2010 DANMARK ®
erhvervsmedier der bringer vækst værdi
LinkedIn Intro.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Breve og mails mvni-selandia.
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Medieinformation.
Nationalparkmøde Anne Sophie Gamborg Dansk Skovforening 7. september 2010.
Uggelhuse Langkastrup Kraftvarmeværk A.M.B.A
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Koncernchef i Tryg Vesta Group
Medieinformation.
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Dialogmøde d. 9. dec. •Velkomst •Præsentation af Skive Kommunes deltagere: –Hanne Greisen, Kultur og Markedsføring –Laila G. Jensen, Indkøb –Katrine Hovaldt.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
i DR. 11. september 2008 Region Hovedstaden og mediekonvergens Af nyhedsredaktør f. hjemmesiden Christian Hult og kommunikationsdirektør.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
AnnArt.com Af: Rasmus Steen, Sol Viksjø, Claus Lundgren Rasmussen, Sine Johnsby, Bjarne Ravn og Bjørn Toft Madsen.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Oplæg ITU 28. okt Dansk Netværk for Kaffe, Te og Kakao Mærkeligt navn Gammelt logo.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Seminar for trivsels- og SSP-personer
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
- sikkert og enkelt netværk for ældre Greve Bibliotek Præsentation af AgeForce med fokus på seniorer, livslang læring og nye.
Økonomiseminar maj måned 2009 Mål: Langtidssikret fornuftig økonomi i SVØM. Skaffe nye indtægter i form af frie midler, som samlet set ikke belaster SVØMs.
”Du har rørt mit hjerte” Kampagne for Sundhedsklinikken i Hørsholm.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Reklame & Markedsføring
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Mød Aalborg Universitet
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Kørselsordningen - En status 1. halvår 2009 Fjernlånskonferencen og 29. maj 2009 Leif Andresen Styrelsen for Bibliotek og Medier ”stand-in” for.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Tommy Engedal Kronborg
FTF FTF er danskere − FTF er hovedorganisation for offentligt og privat ansatte. − FTF har 81 medlemsorganisationer. − FTF er.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
EBAS Energi- og Bygningsrådgivning A/S Byggeskadeforsikring Energi og bygningsrådgivning A/S (EBAS) Bygherreforeningen & Ejendomsforeningen Danmark.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Din kreative online praksis! – del 2
Ændring i danskernes medieforbrug
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Historie og organisation
Præsentationens transcript:

Dit pålidelige medie – lige ved hånden

Fredericia Dagblad udkom først gang i 1890. Vejle Amts Folkeblad og Fredericia Dagblad har et dagligt oplag på ca. 17.000 stk., og har ca. 68.000 læsere dagligt. I 1990 købte Aktieselskabet Vejle Amts Folkeblad, Fredericia Dagblad.

Ejerforhold VAF Medier er et aktieselskab, hvor VAF Fonden ejer flere end 50 % af aktierne. De øvrige aktier tilhører privatpersoner. Bestyrelsesformanden er Gert Eg. Direktion består af Alex Pedersen. Daglig redaktionel ledelse varetages af Marianne Husted, Morten Guldberg og Mogens Gregers Madsen.

Datterselskaber

Dækningsområde

56.000 brugere besøger hver måned fredericiadagblad og vejleamtsfolkeblad.dk Sitet har godt 2 mio. sidevisninger hver måned. Vores besøgende læser mest nyheder, når de er på job, og 70% holder ikke avis. Den typiske besøgende: En mand på over 35 år med en personlig indkomst på 300.000 kr. om året eller mere. Han er typisk afdelingsleder, værkfører eller kommunalt ansat og er bosiddende i Vejle, Fredericia, Billund eller Hedensted kommuner. Han ejer fast ejendom (2/3 af vores besøgende), typisk hus eller villa.

158.000 lyttere fra den Jydske hede til den Fynske muld er med, når VLR spiller musik du kender og de bedste nye sange. Vi opdaterer dig med nyheder og sport fra 6 til 22 hverdag. VLR Vejle 88.000 ugentlige lyttere  VLR Fredericia 39.000 ugentlige lyttere VLR Kolding 21.000 ugentlige lyttere Voice Trekanten (ungdomskanal) 100.000 ugentlige lyttere

VAF Grafisk er seneste datterselskab i VAF Medier A/S VAF Grafisk er seneste datterselskab i VAF Medier A/S. VAF Grafisk blev etableret den 1. januar 2010. VAF Grafisk tilbyder produktion af annoncer, tryksager, kreative oplæg, logo, bannere til web og har desuden en effektiv outsourcing enhed, der sikrer, at vi producerer til særdeles konkurrencedygtige priser. 

VAF Medier A/S beskæftiger 172 fuldtidsansatte. Omsætningen i 2009 lå på godt 160 mio. kr. VAF Medier A&S har via vore forskellige medie-platforme kontakt med flere end 300.000 personer ugentligt og flere end 120.000 dagligt.

Associerede virksomheder Midtjyllands Avis 32 % Ugeavisen Billund 50 % Hedensted Avis 49 % Tørring Folkeblad 50 % UA/FK Distribution 40 %

Fra dagblad til VAF Medier A/S I maj 2009 ændrede selskabets navn fra Aktieselskabet Vejle Amts Folkeblad til VAF Medier A/S. Begrundelsen er en strategisk beslutning om, at huset skal flytte sig fra at være et traditionelt bladhus til at være fremtidens mediehus for vores nuværende udgivelsesområde.

Mission/vision VAF Medier er en selvstændig og uafhængig medievirksomhed, der har til hovedformål at udgive dagbladene Vejle Amts Folkeblad og Fredericia Dagblad og dermed sikre befolkningen i udgivelsesområdet formidling af nyhedsstof samt skabe og fremme debat og være denne befolknings talerør. VAF Medier skal være det førende mediehus i udgivelsesområdet. Det gælder tryksager, print, internet og radio.

Værdier • Lokal “Herfra hvor jeg står, kan jeg se mig omkring” • Menneskelig “Mennesket i centrum – set i øjenhøjde hver dag” • Troværdig “En aftale er en aftale”

Samarbejde Disse værdier afspejler sig i hverdagen ved at kontakten mellem VAF Medier og samarbejdspartnere og læsere skal være: • Direkte • Nem • Tilgængelig

Hvem har brug for lokalmedier? Journalistik Udveksling af information Garanti for kontrol Oplysning Debat Ingen avis – ingen lokal mediedækning

Forestil dig en verden uden VAF/FD…

Avisen informerer og kontrollerer – uafhængigt og i læsernes øjenhøjde

Vi skriver til - og om - almindelige mennesker

Avisen skaber overblik og sammenhold Lokalområdet er vores speciale – ingen dækker det grundigere end os Vil du forstå og deltage i lokalområdet, hvor du bor, skaffer vi dig den information, du skal bruge

Fremtidens medier? Nettet Ipad Smartphones Nye digitale platforme Et er sikkert: Vi skal være her til at sørge for udveksling af information!

Udfordringen: • Udvikl et koncept, der giver et løsningsforslag på problemstillingen: ”Hvordan får vi unge til at læse og betale for lokale og regionale nyheder”

Målgruppe: • 15-30-årige, der interesserer sig for nyheder fra lokalområdet.

Produkt: Overvej og begrund: Hvilken type medie I vil foreslå, skal det fx være en traditionel papiravis eller et alternativ hertil? Hvilket indhold vil I foreslå, hvad vil interessere unge? - Underbyg evt. med en undersøgelse. Giv nogle forslag til mediets form og udseende. Hvordan vil I inddrage læserne – fx Facebook, blogs osv.

Markedsføringsstrategi: Hvordan vil I lancere det ”nye” medie? Giv et bud på en effektiv kampagne, der retter sig mod målgruppen.

Økonomi: • Det er dyrt at producere aviser. De største udgiftsposter er løn til journalistisk arbejdskraft og distribution af aviser. Indtægter kommer fra avissalg og annoncer, men dagblade er generelt afhængige af andre indtjeningsmuligheder. VAF-Medier henter indtægter fra bl.a. en række husstandsomdelte ugeaviser, bl.a. ElboBladet, lokalradioen VLR og grafisk virksomhed.

Overvej og begrund: Hvad skal prisen for det ”nye” medie være? - Hvor meget vil unge betale? Hvor skal indtægterne i øvrigt komme fra? Diskuter: Kunne der være en forretning i at sænke prisen - eller måske gøre den gratis?