Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

erhvervsmedier der bringer vækst værdi

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "erhvervsmedier der bringer vækst værdi"— Præsentationens transcript:

1 erhvervsmedier der bringer vækst værdi

2 Rasmus Brylle Kommerciel direktør, partner i HG
Arbejder i krydsfeltet mellem redaktion og salg og udvikling 34 år, 13 år i mediebranchen Iværksætter og ejer-leder

3 Kort om Horisont Gruppen a/s
Udgiver mediekoncepter til nicher i dansk erhvervsliv Forretningskonceptet består af annoncefinansierede udgivelser 4 titler - 40 årlige udgivelser på print 4 websites (DRUPAL CMS) årlige e-nyhedsbreve (APSIS) Omsætning i medieportefølje ca. kr Etableret i år i mediebranchen 18 ansatte Redaktion / fast og freelance 6 Produktion 2 Salg & Marketing 7 Administration og økonomi 3 Familievirksomhed Ejere: Steen Brylle og Rasmus Brylle (far & søn) Vores forretnings model er den samme som Googles – vi leverer gratis indhold finansieret af annoncer Hvis det skulle have interesse, så bruger vi henholdsvis Drupal og Apsis Omsætning: Hvor 30% kommer fra net og 70% fra nyhedsbrev

4 Titler Erhvervsmagasinet CSR – CSR.DK
Erhvervsmagasinet Designbase –Designbase.DK Erhvervsmagasinet Installatør – Installator.dk Erhvervsmagasinet SCM – SCM.DK Erhvervsmagasinet …

5 Mediekoncepter Magasin, web, nyhedsbrev, mobil
Miljø, energi, klima, cleantech… csr EL, VVS, ventilation, energi… m.m. Logistik, indkøb, transport… scm

6 Webforsider med forretningsfokus
Det jeg godt vil fokusere på i dag er hvordan forsiden bliver brugt kommercielt hos Horisont Gruppen For Horisont Gruppen er den et af de vigtigste argumenter overfor aktører som vi ønsker at få til at bidrage med indhold – hvad enten det er kommercielt eller redaktionelt – Vi har gjort den ligeså vigtig som magasin-forsiden! I må gerne stille spørgsmål undervejs. Jeg har nemlig fået af vide at det godt måtte tage ca. 20 minutter og så skal jeg altså virkelig tale langsomt 

7 Indholdspartnere Vi skal være eksperter i at mobilisere kvalificeret indhold fra eksterne partnere og netværk – kommercielle og ikke-kommercielle. At skulle drive websites med et tilstrækkeligt flow af relevante indholdstyper i nicher, kræver at vi har fokus på, at netværke og aktivere aktører i branchen. Herunder både kommercielle og ikke kommercielle aktører…

8 Kreative formater Der skal tænkes smartere når der udvikles og publiceres indhold Vi overvejer konstant nye kreative formater og måder at genanvende indhold på tværs af platforme… og målgrupper Vi skal tænke smart hvad angår indholdstyper og koncepter De skal kunne anvendes på flere kanaler eller platforme Vi har faktisk revitaliseret alle vores medier for at tilgodese vores websites Eksempler på målgrupper – ”grøn transport” passer både til CSR og SCM

9 Fordeling af indhold på forsiden
Vi har en fordeling af kommercielt og redaktionelt stof som er ca. 50/50 og det gælder i øvrigt også print

10 Journalistisk indhold - originalt eller eksternt leveret og internt redigeret
Nyhedsartikler Reportager Interviews Blogs Cases Kortstof Navnenyt (Personalia) Mindre branchenyheder Produktnyheder 50% Som andre nichemedier

11 Flow og versioneringer
2-3 opdateringer dagligt fra redaktionen Primært kronologisk Primært ”web-first” Eks. Energiindeks Danmark (lanceret 5. marts) Foromtale på web Sammenskrivning + holdninger i magasin Blogs er web-first – bliver til ”fagfolk skriver” og ”Indspark” i magasinet Originalt indhold venter til magasinudgivelse, dog afhængig af nyhedsværdien Jeg vil ikke gå i dybden med flow og versioneringer her – det kræver et kursus for sig selv, men kort fortalt Sticky to top

12 Kommercielle indholdstyper - eksternt leveret, uden redigering – betalt indhold
Pressemeddelelser Produktnyheder Kurser, konferencer, seminarer Jobopslag Navnenyt Kontaktpersoner Virksomhedsinformationer 50% Produktpræsentationer Ligesom vi nu mødes her i dag til et fagligt arrangement, så har vi også et væld af events, kurser, konferencer inden for de her afgrænset områder!

13 Mød Søren Det her betalte indhold kommer fra virksomheder med et kommunkationsbehov Jeg vil gerne have i møder min ven Søren – ham overtate vi til at ’Blive Partner og så kom han direkte på forsiden’ med et løfte o, at blive en del af det redaktionelle miljø Og efterflg. vil jeg vise jer hvor på forsiden de her elementer placeres!

14 Annonce Top-nyheder Jobopslag Mest læste & Seneste kommentarer
Redaktionelt Kommercielt Annonce Top-nyheder Jobopslag Mest læste & Seneste kommentarer Forsiderne er lange Jeg vil gennemgå de forskellige elementer/Blokke – redaktionelle og kommercielle Seneste blogindlæg

15 indhold fra leverandører Events fra leverandører
Redaktionelt Kommercielt Top-nyheder fortsat Annonce Kommercielt indhold fra leverandører Events fra leverandører Betalt feed

16 indhold fra leverandører fortsat
Redaktionelt Kommercielt Annonce Top-nyheder fortsat Navnestof Fra leverandører + redaktion Kommercielt indhold fra leverandører fortsat Job-feed fra ekstern leverandør

17 Redaktionelt Kommercielt Annonce Top-nyheder fortsat

18 Redaktionelt Kommercielt Annonce Seneste nyt i taksonomi

19 Webforsiden opsummering
Lange forsider - mange indgange Primært kronologisk prioriteret Stort udvalg i tilbud - både redaktionelle og kommercielle God markedsføring af aktører sikrer gode relationer Forsiden er den populæreste placering – brug den til at få mere indhold og tjene flere penge Mulighed for at surfe langt Kronologi overgået af aktualitet Både redaktionelle aktører (bloggere, eksperter) og kommercielle

20 Tak for nu


Download ppt "erhvervsmedier der bringer vækst værdi"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google