Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Medieinformation.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Medieinformation."— Præsentationens transcript:

1 Medieinformation

2 Indhold PLUS gruppens aviser 3 Dækning 9 Læserprofil 10
Horsens Folkeblad Midtjyllands Avis Vejle Amts Folkeblad 6 Herning Folkeblad Dækning 9 Læserprofil 10 Dobbeltdækning 11 Målgrupper 13 Kontakt

3 PLUS gruppens aviser De kan ramme bredt og præcist på samme tid.
PLUSgruppen er et annoncesamarbejde mellem fem lokale jyske dagblade: Horsens Folkeblad Midtjyllands Avis Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad Herning Folkeblad Besparelsen ved at annoncere gennem PLUSgruppen, frem for i de enkelte aviser hver for sig, er ca. 25%.Annoncører, der i forvejen annoncerer i Jyllands-Posten, opnår yderligere 10% samannonceringsrabat. Aviserne i PLUSgruppen udkommer mandag-lørdag i broadsheet-format og er førende i deres respektive områder. Redaktionelt tager de udgangspunkt i det regionale/lokale suppleret med stof fra ind- og udland, navne, leder, debat mv. Der er også ugentlige temaer omkring bl.a. sport, motor, bolig, job og rejser. Og en weekendsektion med baggrundsstof, kultur, mad, vin m.v. PLUSgruppens udgivelsesområde omkring Silkeborg, Horsens, Vejle, Herning og Fredericia er et af de mest dynamiske områder vest for Storebælt. Erhvervslivet oplever vækst, og området rummer store rekreative værdier og er samtidig centrum for markante kulturelle begivenheder. I dette attraktive marked har PLUSgruppen en dækning på ca. 30 %, og aviserne når tilsammen 29 % af de erhvervsaktive i området. Ved annoncering i PLUSgruppen rammer De ikke blot mange, man også de rigtige. Dem med god købekraft. Note: Det geografiske områder er Billund, Vejle, Favrskov, Hedensted, Herning, Horsens, Ikast-Brande, Odder, Silkeborg, Skanderborg, Viborg kommuner Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: personer / interviews

4 Horsens Folkeblad Horsens Folkeblad opstod i 1866 som et politisk kampskrift. I dag er det en moderne lokalavis, der mandag-lørdag distribueres i et af Jyllands store vækstområder. Udgangspunktet er Ny Horsens Kommune, og samtidig dækkes Ny Hedensted Kommune, Odder Kommune, Skanderborg Kommune og Ikast Kommune. Avisens moderne bladhus ligger midt i Horsens by, der gennem de seneste år har opnået status som et af landets kulturcentre. Koncerter med verdens største rockorkestre er bare ét eksempel på oplevelser i Horsens. Horsens Folkeblad udgiver hver lørdag sammen med Midtjyllands Avis og Vejle Amts Folkeblad tillægget JobØst i et oplag på  Koncernen Horsens Folkeblad A/S er en moderne medievirksomhed med fokus på det lokale område. Ud over dagbladet udgiver koncernen en række ugeaviser, ligesom den har radiostationer og reklamedistribution. Gennem de seneste år har Horsens Folkeblads internetvirksomhed desuden produceret web-løsninger for en række virksomheder, kommuner og dagblade.  

5 Midtjyllands Avis Midtjyllands Avis blev grundlagt i 1857 og fylder altså 150 år i Dermed er avisen en af landets ældste, men det er den kun blevet mere levende af. Midtjyllands Avis er altid fulgt med tiden og har altid været på forkant med den tekniske udvikling. Avisen har hovedsæde på Papirfabrikken i Silkeborg, en helt ny og moderne bydel, der er opstået på den nu nedlagte papirfabriks arealer. Her produceres selskabets hovedprodukter, der ud over Midtjyllands Avis er ugeaviserne Ekstra Posten, der udkommer i hele dagbladets kerneområde, samt Kjellerup Tidende, der specielt dækker Kjellerup-området. Desuden har Midtjyllands Avis fire egnsredaktioner i Kjellerup, Bjerringbro, Hammel og Ry. Det giver et solidt fundament i området mellem Herning, Viborg og Århus. Ud over de papirbårne produkter er Midtjyllands Avis også medejer af Radio Silkeborg, ligesom selskabet driver byportalen

6 Vejle Amts Folkeblad Lad bare andre arbejde på at gøre verden til et bedre sted. Jeg er tilfreds med at skildre den, som den er! Sådan sagde Hemingway – og sådan arbejder Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad seks dage om ugen. Langt hovedparten af ressourcerne bruges på det lokale stof, men der er dagligt et par sider ind- og udland i avisen. Vi citeres så godt som hver dag i andre medier. Og der foregår en livlig, ofte karsk lokal debat, ikke mindst inspireret af avisens egne ledere. Basisavisen suppleres med en række tillæg: Mandag er det sporten. Onsdag det store bil- og motortillæg. Hver torsdag et boligtillæg, der rager op blandt det, provinsaviser sædvanligvis formår. Fredag samles en række livsstils-emner under rubrikken ”Mellem os” – og lørdag kommer den store weekendudgave. Tirsdagen holdes fri til specialtillæg om forskellige emner i samarbejde mellem redaktion og salgsafdeling. Tillæggene skrives i vid udstrækning af bladets egne journalister og holder et højt, redaktionelt niveau. Det betyder, at annoncørerne ikke har hånds- og halsret over det redaktionelle indhold. Til gengæld bliver deres annoncer set. I dag er oplagstallet , og det langt højere læsertal – omkring – gør avisen til et effektivt annonce-organ for forretnings- og erhvervslivet i trekantområdet.

7 Herning Folkeblad Herning er en af de hastigst voksende byer i landet. Området er præget af innovation og iværksætterånd. Grundliggende er det tekstil samt træ- og metalindustrien, som er markant på egnen, men energi- og oplevelsesindustri melder sig også stærkt på banen. Her er Nordeuropas største messecenter ”MesseCenter Herning” kronjuvelen med over 1 million besøgende om året. I dette energifelt befinder mediehuset Herning Folkeblad sig. Med forgreninger inden for ugeaviser, lokalradioer, lokaltv, web-nyheder, trykkeri- og distributionsvirksomhed og det lokalt velestimerede reklamebureau: Konceptas. Herning Folkeblad er dog hovedproduktet med 40 journalister i Herning og Ikast samt på en række mindre lokalredaktioner. Avisen er sektionsopdelt og udkommer seks dage om ugen. Tit med tillæg om sport, kvinder og mode, biler, bolig, erhverv, tv og livsstil. Nyhedssektionen er lokalt funderet med et balanceret supplement af såvel nationale som internationale nyheder – for selv de lune jyder må jo medgive, at ikke hele verden ligger midt på Heden.

8 Dækning Målrettet annoncering i Midt/Østjylland
Områdets foretrukne trykte medie Høj læserloyalitet 40% dækning omkring Herning Silkeborg Horsens Vejle Fredericia Print + online Læsertal Oplagstal 50.000 15.120 44.000 13.993 71.000 19.522 42.000 12.411 61.046 Kjellerup Hvorslev Bjerringbro Them Skanderborg Silkeborg Hammel Gjern Åskov Trehøje Herning Brande Avlum-Haderup Nørre Snede Jelling Give Egtved Brædstrup Grindsted Fredericia Børkop Vejle Juelsminde Hedensted Horsens Gedved Odder Karup Ikast Billund Tørring-Uldum Ry Videbæk Dobbeltdækning Kilde: læsertal : Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: Læsertal: personer / interviews Kilde: Oplag: Dansk Oplagskontrol 1 halvår 2009

9 Læserprofil Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009
Base: personer / interviews

10 Dobbeltdækning Plusgruppen 199.000 Jyllandsposten 473.000
læser både Jyllands-Posten hverdag og Plusgruppen hverdag Enkeltdækning læser kun Jyllands-Posten hverdag læser kun Plusgruppen hverdag læser Jyllands-Posten hverdag eller Plusgruppen hverdag 34.000 Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: personer / interviews

11 Målgrupper Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009
Base: personer / interviews Kilde: Index Danmark / Gallup (BGR) 1. halvår 2009 Base: personer / interviews

12 Målgrupper Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009
Base: personer / interviews Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: personer / interviews

13 Målgrupper Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009
Base: personer / interviews Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: personer / interviews

14 Målgrupper Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009
Base: personer / interviews Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: personer / interviews

15 Kontakt Steen Fugleberg Key Account Manager Kgs. Nytorv 8
1050 København K. Tlf Mob


Download ppt "Medieinformation."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google