Bhu Roholmhaven Ny struktur

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Trivsel - et fokusområde
Hjerterum og opsøgende funktion
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
8. december 2010 på Egegård Skole
Forældremøde på Stestrup Skole
Nye krav og besparelser – hvordan sikrer vi kvaliteten v/ Dorte Bloch
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:
Et væksthus for børn og voksne
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Velkommen til Lagoni SFO
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
En fortællende frise om Nattergalens BUPL støttede projekt: Hvordan ser dagtilbuddet ud i et drengeperspektiv – fra start til slut.
ESCO Energy Service COmpany
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Type • Navn • Mellemtrin i Fællesskolen Hoptrup Marstrup Vilstrup • Opfølgning forældremøde d • Aftalt tilbagemelding.
Fælles forældremøde Thurø
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Velkommen til nye børn som er kommet fra vuggestue og dagpleje eller hjemmefra. Blomsterprojekt hvor vi får blomster hjemmefra som vi passer, vander og.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Lean Netværk AAU.
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Fælles forældrerådsmøde Onsdag d. 3. oktober 2012 Dagtilbuddet Møllevang.
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Uddannelsesafklarende samtaler - hvordan er det gået? Mogens Bak Hansen, Arbejdsmarkedschef Jeanette Johansen, Teamleder Anders Ladegaard, Centerleder.
Folkeskolereformen på vores skole
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Lagoni SFO Skoleåret 2014/2015.  Vi er et aktivt hus med nærværende voksne og vi vægter børnene har en god eftermiddag i samværet med deres kammerater.
Folkeskolereform 2014.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Årshjul for aktiviteter 2013– 14 med indarbejdet læreplanstemaer
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Fællesskolens SFO Ny struktur fra august Skoleåret Udarbejdet vision Udarbejdet fælles mål- og handleplaner Ny ledelse Ujævn fordeling af.
INDSKRIVNINGSMØDE.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Biblioteket som læringscenter
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
For førskolegruppens forældre
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
Forældremøde 9. april.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
Orientering om proces for tilpasning og ændret organisering af dagtilbuddene Elsted og Lystrup.
Præsentationens transcript:

Bhu Roholmhaven Ny struktur

Hvorfor omstrukturere. Organisationen i dag Hvorfor omstrukturere? Organisationen i dag. 60 enheder i hver afdeling bestående af 15 vuggestuebørn og 30/35 børnehavebørn 8 personaler i hver afdeling + 1 køkkendame Snerlen Valmuen Vg. St Bh. Lille gruppe Vg. stue Bh. Lille gruppe Bh. Mellem gruppe Bh. stor gruppe Bh. Mellem gruppe bh. Stor gruppe Mælkebøtten Vg. stue Bh. Lille gruppe Bh. mellem gruppe Bh. Stor gruppe

Brændende platform. Personale oplevelser: Arbejdstiden ændres for at dække fravær Forlader egen børnegruppen for at afløse andet sted i huset ved fravær Dagens pædagogiske aktiviteter bliver let til pasning ved fravær Vi forbliver de samme tre selvstændige kørende afdelinger som før For lidt samarbejde, videndeling børnehave/vuggestue imellem

Brændende platform. Forældre oplevelse: For få medarbejdere For tidlig overlevering fra vuggestue til børnehave Manglende kommunikation vuggestue/børnehave imellem ved overlevering

Personaleudtalelser ved gruppearbejdet på p-mødet d. 6/2-14 Hvad er der af fordele i en omstrukturering? Vi sætter vores præg Personalemæssigt, flere ressourcer (morgen + eftermiddag) mindre sårbare Bedre samarbejde på tværs Faglig udvikling Bedre rammer for børnene Bedre udvikling Storgrupperne sammen ”Flere” hænder – bedre sparring Værksteder Vuggestuebørn til 2,10 år Rum til fordybelse Flere personale timer midt på dagen (til pæd. Aktiviteter) Vi bliver en HEL Roholmhaven Opstart på noget nyt (alle har mulighed for at bidrage med input) Ingen ”vi plejer” Mulighed for speciel rum til pæd. Aktiviteter (i udflytter enheden)

Personaleudtalelser ved gruppearbejdet på p-mødet d. 6/2-14 Hvad tænker I om den konstellation, I er blevet forelagt? Bedre / flere ressourcer for børn og voksne Nemmere overgange (storgrupperne) Bedre fysiske rammer Nye kollegaer giver bedre faglig udvikling Medbestemmelse i forhold til hvor man bliver placeret

Vision: Et styrket Roholmhaven som understøtter det gode børne- og læringsmiljø ved optimering af personaleressourcerne med projektafslutning 1. maj 2015.

Mål: Opfyldelse af politisk mål med et samlet Roholmhaven, i stedet for tre selvstændige afdelinger, skal vi skabe et samlet Roholmhaven med større fleksibilitet, bedre udnyttelse af personaleressourcer, videndeling og faglighed.

Fysisk ændring: 2 basis afdelinger med hver to vuggestuegrupper og en børnehavegruppe, hvor der åbnes og lukkes dagligt. 1 udflytter afdeling med bl.a. storgruppen, som man frekventerer i et givent tidsrum. Hver afdeling kommer til at rumme 60 enheder og det samme antal personaletimer.

Mælkebøtten udflytter Fysisk ændring. 2 basis afdelinger hvor der åbnes og lukkes dagligt. 1 udflytter afdeling med bl.a. stor gruppen, som man frekventerer i et givent tidsrum. 60 enheder i hver afdeling med personaletimer svarende til enhederne + 1 køkkendame Snerlen (basis afd.) Valmuen (basis afd.) Vg. Stue 10 børn Vg. Stue 10 børn Vg. Stue 10 børn Vg. Stue 10 børn Bh. 20 børn Udflytter gruppe Bh. 20 børn Udflytter gruppe Mælkebøtten udflytter Stor gruppe Bh. gruppe

Effekt: Større gennemsigtighed i Roholmhaven. Dermed større retfærdighed i forhold til personalefordelingen Og dermed større ansvar og fleksibilitet Større samarbejde afdelingerne imellem Tid til fordybelse til gavn for børnene Flere personaletimer til pædagogisk aktivitet, ved kun at åbne og lukke i 2 afdelinger spares der 847 timer

Projektgruppe: Aktører: Projektejer: Annemette Medleder og tovholder: Linda Projektgruppe: Ledelse: Annemette, Linda, Personalerepræsentanter: Jeppe, Lotte, Annette T, Gitte, Pia og Camilla, Forældrerepræsentanter: Jørgen, Nina og Anders.

Roller: At være tovholdere At være ambassadører for projektet At have fokus på opgaven

Tidsplan: 1. maj 2015 Marts 2014 Projekt påbegyndes Maj 2015 Projekt afsluttet 25/3-14 26/3-14 27/3-14 30/4-14 Maj 2/5-14 5/5-14 8/5-14 3/6-14 Personale-møde med struktur på dagsorden Informationersammen-skrives og medbringes til projekt-gruppen Møde i projekt-gruppen Annemette har afholdt samtaler med alle personaler, hvor de ser sig selv i ny organisation Tilbage-melding om placering Lederteam møde Møde i Projekt-gruppen Med-møde ___________ Personalemøde Med orientering, fordeling og projekt-opfølgning Bestyrelsmøde Tilbagemelding fra projekt-gruppen Der arbejdes i alle de mellemliggende perioder og møder aftales/udvikles efter behov Nyhedsbreve ad.hoc. Til forældrene.

Nuværende struktur / time ressourcer. Morgentimer kl. 7.00 – 8.00 / 3 afdelinger / 6 personaler: Dagligt bruges der: 6 timer Ugentlig bruges der: 30 timer Årligt (åbent 242 dage) bruges der: 1452 timer Eftermiddagstimer kl. 16.00 – 16.45 / 3 afdelinger / 6 personaler: Dagligt bruges der: 4,5 timer Ugentlig bruges der: 22,5 timer Årligt (åbent 242 dage) bruges der: 1089 timer Ny struktur / time ressourcer. Morgentimer kl. 7.00 – 8.00 / 2 afdelinger / 4 personaler: Dagligt bruges der: 4 timer Ugentlig bruges der: 20 timer Årligt (åbent 242 dage) bruges der: 968 timer Eftermiddagstimer kl. 16.00 – 16.45 / 2 afdelinger / 4 personaler: Dagligt bruges der: 3 timer Ugentlig bruges der: 15 timer Årligt (åbent 242 dage) bruges der: 726 timer Timebesparelse på et år. Morgentimer: 484 timer Eftermiddagstimer: 363 timer i alt 847 timer på årsbasis

AKTIVITET OG HANDLEPLAN Aktiviteten:   Start dato Deadline Økonomi Ramme Tovholdere / Reference Mål Succeskriterier Udfordringer Evaluering