Runde 3 Kernefortælling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sprogpakkens 6-dages kursus
Advertisements

Velkommen.
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Medarbejderudviklingssamtalen
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
God Jul ? Du behøver ikke at vente til Jul….
Læsning og skrivning i børnehaveklassen
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
Mads Clinton 31 år IT medarbejder Ansat i Pilgrim A/S Ved hjælp af lokalt retningsbestemt lyd fortælles en historie med relation til det specifikke sted.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Å.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Om at være på vej 1. Fusionen og dens målsætninger 2 øge fleksibiliteten styrke fagligheden effektivisere bedre ressourceudnyttelsen øge kvaliteten og.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Fællesskab og relAtioner i fdf
Fra god til fremragende En anden vinkel på NNS Lars Goldschmidt.
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Skuffespørgsmål Ordene: ”Hvad, hvordan og hvorfor” bør være det første ord i hovedparten af vores spørgsmål: Handling / Begivenhed: Hvad (er der sket?)
Inklusion og inkluderende processer
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
Avantgarde, modernisme og realisme
Tekstens byggeklodser
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Min sommerferie Første uge var vi på Jælling festival, vi fik en autograf af Sebastian klein. her ser i et billede da vi fik den.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Dialog og kontrol går hånd i hånd – Østjyllands Politi Indsatsformer i kredsene. Lokal ”statistik” – Lokal politiet i Grenaa. Lokal indsats/tiltag. Effekten.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
DSB UddannelsesCenter Vagtmand I Kommunikation I 1 december 2010 I version 1.00 I 1 I Kommunikation
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
Hvad kan du gøre for at få jobbet?
Introduktion til historie
-Hvad er det for en historie vi fortæller?
Forebyggelsesarbejdet i dagtilbud DB DB Topmøde 15. april 2016
GLADSAXE KOMMUNE dagtilbudsområdet.
”Tror du på julemanden?”
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Børn med særlige behov i dagplejen
Verbal kommunikation Ord og samtale
Når PR giver gevinst på bundlinjen

Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Narrative perspektiver - på identitet og dialoger i efterskolen
Skriv til nettet Læringsstie
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
READ – sammen om læsning
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Jagten på den excellente kommunikationskultur i Børn og Unge
Hvad er vores kommunikationsmål
BAGGRUND FOR DEN INTERAKTIVE ASSISTENT
Præsentationens transcript:

Runde 3 Kernefortælling

SUMME: Hvem af disse har en stærk fortælling og hvorfor?

Kernefortælling Hvad er en kernefortælling? En kernefortælling er en kort tekst, der beskriver hvem I er, og hvorfor I er sat i verdenen. Kernefortællingen er Kort Forældrevendt Taler til både hjertet og hjernen Har personlighed eller kant

Kernefortælling Kernefortællingens form Kernefortællingen er en elevatortale suppleret med en uddybning af jeres værdier. Du kan også inddele kernefortællingen i tre afsnit: Skolens eller dagtilbuddets samfundsopgave Til potentielle og kommende forældre og samarbejdspartnere Til potentielle og kommende medarbejdere

Kernefortællingen formål SKOLEN/DAGTILBUD Udgangspunktet Hvor kommer vi fra? Hvor skal vi hen? Kernefortælling FORÆLDRENE Forældrenes interesser, behov og relation til skolen eller dagtilbuddet Differentieret Relevant Troværdigt

Du skal føre bevis for fortællingen Din kernefortællingen bliver troværdig, når du fører bevis for den. Du fører bevis ved f.eks. at: bryde den ned i små hverdagsfortællinger sætte handling bag ordene få forældre og børn til at dele de gode historier om din skole eller dit dagtilbud Hent skabelon til en kernefortælling i værktøjskassen.

Opvarmningsøvelser Nekrologtesten- skriv din skoles eller dagtilbuds nekrolog Hvordan vil verdenen se ud, hvis I ikke eksisterede? Hvor vil det efterlade de unge og børnene? Hvad fortæller du om din skole eller dit dagtilbud til familiemiddagen Hvad fortæller du om din skole eller dit dagtilbud, når din tante, kusine eller farmor spørger dig under familiemiddagen?