Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Advertisements

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
SOFTWARE EVALUERING. HVORDAN KAN MAN EVALUERE PÅ SIT SPIL? Kvalitative metoder Kvantitative metoder Observation Data opsamling.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Oplæg om indre og ydre motivation Selvreflektionsopgave Torben Keller opgave E-laerning program omhandlende Maslows behovspyramide Foredrag Torben Keller.
Brug de definerede typografier! ​ Tekst uden punktopstilling Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Første niveau = Almindelig tekst Andet.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Ungdommens Folkemøde
Modul 2.
Fordybelse i et projekt
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Instruktion til mødeledere
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
E-learning om ballonprojektet
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen Robusthed basiskursus
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Det gode møde i folkeskolen
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Anerkendende pædagogik
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Dannelse og ledelse Formidlingschef Berit Anne Larsen, SMK
Det man ikke ser har man ikke ondt af
ÅRHUS AFDELING.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Uddannelses- og informationsarrangement
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Klasseven for nyankomne elever
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Netværksmøder - Drejebog
Kommunikation - trykstil
Innovationsforløb Modul 3 ©
Erfaringer fra virksomhedsbanken
SUMO - analyse.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Klik på knapperne for at komme rundt i materialet SÅDAN GØR I! Gå ind på samtalematerialet via linket:
projekt eller lignende
Sådan bruger du præsentationen
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Innovation i humanistiske fag
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Alle rettigheder forbeholdes
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Alle rettigheder forbeholdes
CMS – Inner Wheel Danmarks hjemmesider
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Indsæt billede af din skole
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin Hvad skal vi lege? Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin

Hvilke lege kender vi? Brainstorm: Hvilke lege I kender? Hvad har leget i dette forløb indtil nu? Jo flere lege I kan nævne, jo bedre. Skriv evt legene ned på tavlen eller i et dokument.

Kategorisering af lege: Skriv evt. nogle lege ned til hver kategori. Husk også stafetter, lege som foregår udenfor og de mere stille lege.

Hvilke lege er gode og hvorfor? Hvad gør en leg dårlig? Hvornår skal en leg slutte/stoppe?

Udvikling af en leg: STÅTROLD Regel: Når man bliver taget/fanget, skal man stille sig med spredte ben og stå stille. Når en kammerat kravler igennem ens ben, er man fri igen, og kan fortsætte med at være med i legen? Hvordan kan vi ændre på den leg? Nye måder at fange på? Nye måder at bevæge sig på? Ændre på området hvor legen leges? Nye måder at befri hinanden på? osv osv….

NU skal vi lege! Vælg i fællesskab en eller to lege, som I alle skal lege. I kan lege den sammen som klasse eller I kan dele jer op i grupper :-) Når I har leget legen, så se om I kan udvikle legen og lave nogle ændringer, så det enten bliver en ny udgave af legen eller helt anden leg. God fornøjelse!

Tilbage i klassen - tid til logbog Kort opsamling: Hvad var det sjoveste ved legen? Hvad skal vi huske, næste gang vi skal lege en leg? Logbog: I skal nu skrive i jeres logbog i Book-creator. Lav en overskrift som hedder: LEGE og lav noter til følgende spørgsmål: - Hvilke GODE lege kender jeg (min. 3 styk)? - Hvornår er en leg god? - Ideer til lege jeg gerne vil lege? - Hvad skal jeg huske, når jeg skal finde på en leg? - (Lærer: Tilføj evt. flere spørgsmål)

BORDCURLING - afsluttende aktivitet Link: https://legedatabasen.dk/leg/bordcurling I skal bruge små plastik shotsglas, kugler af glas/plastic/træ og kridt. God fornøjelse!

Hvad hvis vi var startet med at lege med teknologierne? Indtil nu har vi taget udgangspunkt i lege. Som I ved: til sidst i forløbet skal der kobles teknologier til de lege som opfindes. Det kan måske lade sig gøre, måske ikke, fordi teknologien ikke kan det den skal (som det er tænkt). Det er ét scenarie. Hvad hvis vi starter med at lege med teknologier (micro:bits, robotter, sensorer osv), og så kobler legen på senere? Måske begrænser teknologier legeprocessen, da de har en limit for, hvad de konkret kan bidrage med? Reflekter over forskellen mellem de to “tilgange” til at udvikle lege med teknologier. Hvor i ligger forskellen? Hvordan har enten den ene eller den anden “start” betydninger for resultatet? Har I tid kan I måske prøve begge tilgange igennem :-)