B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Advertisements

Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Mål med projektet  - at eleverne i høj grad får den bekendtgørelsesfastsatte.
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Topskattelettelser
Løfte – og bæreteknik ved ukurante produkter og emner
Fordybelse i et projekt
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Instruktion til mødeledere
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
OSO opgaven på Midtjysk
Velkommen.
ÅBNE RUM Metode og Praksis.
En understøttende ide til fysikundervisningen..
Du ser to billeder. Du skal beskrive forbindelsen mellem de to billeder med 6 sætninger. Brug naturfaglige ord i sætningerne. Regler: Første billede er.
En ung dame ventede på sit fly i en stor lufthavn
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Grundlæggende intensivsygepleje - Den nyansattes udfordring
PORTFOLIO i skriftlig biologi
VVS-møde 2012 Aftræk Efter GR-A skal HMN som myndighed forhåndsgodkende vandret aftræk i kæde-, række- og dobbelthuse. Tidligere brug og placering.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Peerfeedback og noget om mål.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
ÅRHUS AFDELING.
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Velkommen til DGI Miniton
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Velkommen til DGI Miniton
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
SUMO - analyse.
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark.
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Interaktionsdesign.
Sådan bruger du præsentationen
Dialog om samarbejdet mellem jeres grupper/funktioner
At simulere betyder at efterligne
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Hvor kan jeg hente hjælp?
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Kursus for personer med demens og pårørende
Hvad er meningen med dit liv?
«Livets Ord» Februar 2019.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Future Vejle-inspiration
Quiz Uge 2 – mandag.
Kemisk Ligevægt Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Hvad ser du på næste side?
Tryg sjove og brugbare løsninger . Vi har brug for jeres hjælp til
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen Dette elevhæfte tilhører: GRUPPE: Elev 1 Elev 2 Elev 3 Elev 4 Elev 5

Vis og gæt – hvad kendetegner bevægelseskategorierne? Tillid & samarbejde Puls Koordination Koncentration & opmærksomhed Arbejdsark 1.1

Idégenerering – hvad er formålet? Mange ”små” idéer bliver til én god idé til sidst. 1) Udvikling af mange idéer 2) Sortering og videreudvikling af idéer 3) Færdig bevægelses-aktivitet

Idématrix - arbejdspapir Sådan bruger du idématrixen Formålet med idematrixen er at udvikle så mange gode – og dårlige – idéer som muligt, som I senere kan bruge til at lave de endelige aktivitetskort ud fra. Idématrixen hjælper med at skabe en ramme for jeres idéer. Inden for hver kategori (Fokus, Krop, Rekvisitter og Relationer) bestemmer terningen, hvad der skal indgå i den idé, I skal udvikle. Ved at lade terningen bestemme udgangspunktet, kan man komme på mange nye idéer. Det første terningekast bestemmer, hvad der er gældende for fokus. Hvis det er en 3’er, noterer i PULS i arbejdspapiret ud for ”Idé 1/ Fokus”. Kast terningen for næste kolonne (Krop). Hvis det er en 4’er, noterer i BALANCE ud for ”Idé 1/Krop” osv. Når I har rammen for idé 1, bruger i 5 minutter på at udvikle en aktivitet, der så vidt muligt tager afsæt i det, som terningen har bestemt (ift. fokus, kropsdel, rekvisitter og relationer). Regel for de fem minutter: 1) I skal bruge kroppen, når I udvikler idéen (kropsstorme). 90% krop & 10% snak. 2) DU må gerne supplere de andres idéer: ”Ja – og så kan også gøre sådan her….”. DU må ikke sige: ”Nej – det dur ikke” eller ”det er en dårlig idé” til de forslag, der kommer fra de andre i gruppen. Når der er gået 5 minutter, kaster I terningen igen og finder 4 nye dele som ramme for idé 2. Idématrix - arbejdspapir PULS BALANCE

Relationer (hvem & hvor mange) Idématrix Fokus Krop (hvad) Rekvisitter (hvilke) Relationer (hvem & hvor mange) Tillid Hele kroppen Papirsbold Alene Samarbejde Læg og arme Bog Gruppe Puls Bestem selv Papir Tæt Koncentration Balance Stol Opmærksomhed Liggende Ingen rekvisit Alle Koordination Fødder Par Arbejdsark 2.6.1

Relationer (hvem & hvor mange) Idématrix – arbejdspapir Notér hvilke dele, der indgår i idéerne Idé Fokus Krop (hvad) Rekvisitter (hvilke) Relationer (hvem & hvor mange) Idé 1 Idé 2 Idé 3 Idé 4 Idé 5 Idé 6 Idé 7 Arbejdsark 2.6.1

(notér stikord til de idéer, I udvikler) Fokus Idé 1 (notér stikord til de idéer, I udvikler) Idé 2 Krop (hvad) Tid (hvor længe) Rekvisitter (hvilke) Retningslinjer (hvordan) Relationer (hvem & hvor mange) Rum (hvor)

(notér stikord til de idéer, I udvikler) Fokus Idé 3 (notér stikord til de idéer, I udvikler) Idé 4 Krop (hvad) Tid (hvor længe) Rekvisitter (hvilke) Retningslinjer (hvordan) Relationer (hvem & hvor mange) Rum (hvor)

Hvor kan I justere på Aktivitetshjulet for at få en god aktivitet? Fokus Hvad er formålet? Krop Hvordan bruges kroppen? Tid Hvor lang tid? Retningslinjer Hvilke regler skal overholdes? Relationer Hvor mange er med, og hvordan er de organiseret? Rum Hvor foregår aktiviteten? Rekvisitter Hvilke ting skal være med for at aktiviteten kan fungere?

Fokus Aktivitetsbeskrivelse – Beskriv den færdige aktivitet i nedenstående skema Krop (hvad) Tid (hvor længe) Rekvisitter (hvilke) Retningslinjer (hvordan) Relationer (hvem & hvor mange) Rum (hvor)

Billedbeskrivelse til aktivitetskort Billedet viser… Billede 1 Billede 2 Billede 3 Billede 4

Feedback-ark Hvad er aktivitetens fokus? Hvordan har I observereret, at fokus kommer til udtryk i aktiviteten? Hvad er det bedste ved aktiviteten? Hvad kunne gøre aktiviteten endnu bedre – og hvorfor?