Fra anledning til udvikling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Breve og mails mvni-selandia.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Læringsstile og lektier
Roskilde Tekniske Skole
Indsamlingsmetoder.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
ADHD - Kendt eller ukendt diagnose - Brug for fokus på fastholdelse Jette Myglegaard, indehaver af PlusJob Formand for ADHD-foreningen.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Hvem er I ledere for? Grønsmutter Spirer Begge dele.
Relation mentee/mentee`s forældre/mentor – bud på, hvordan mentee og forældre involveres, så de spiller en aktiv rolle i relationen og selv opsøger mentor.
Hvordan spørger man anerkendende?
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
Sådan bruger du præsentationen
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
Web > ProjektFrivillig.dk Facebook > Projekt Frivillig Find og fasthold unge frivillige.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Introduktion til Sundhedscaféen. Hvorfor skal vi have fokus på sundhed.  Indlæring  Følelse af livsglæde  Overskud til at være noget for andre  For.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Kunsten at give god feedback
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Brush-up for redaktører af byens hjemmeside
Sæsonplanlægning   Mål: Diskussion og redskaber i forhold til sæsonplanlægning. Ramme: Mandag – Oplæg om metoder og tanker –
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
PROGRAM mandag den Kl.9:30-10:00
Best practice i sociale medier
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
DM i foreningsudvikling
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Netværksmøder - Drejebog
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
BADMINTON Netværksmøde foråret
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Fra anledning til udvikling Tips til før, under og efter et klubudviklingsforløb

Indledning Dette dokument er til dig som badmintonkonsulent. Det giver inspiration og gode råd, fra første kontakt til aftalen om udviklingsforløbet er i kalenderen…. God arbejdslyst!

Opbygning af klubudviklingsforløb Klubforløb 1 – starter med analyse og konsulenten hjælper klubben med en konkret aktivitet/initiativ. Forløbet afsluttes med en evaluering. Forløb mellem 4-8 timer. Prisen afhænger af den enkelte landsdel samt indholdet. Vi anbefaler en pris på mellem kr. 0,- og 2.500,- Klubforløb 2 - starter med analyse og konsulenten hjælper klubben med en eller flere konkrete aktiviteter/initiativer. Forløbet afsluttes med en evaluering. Forløb mellem 8-16 timer. Prisen afhænger af den enkelte landsdel samt indholdet.Vi anbefaler en pris på mellem kr. 2.000,- og 5.000,- Klubforløb 3 – hvor klubben prioriterer at indgå et samarbejde med DGI og Badminton Danmark om at løfte en eller flere indsatser over en længere periode. 3-6 måneder eller måske 1-2 år. Det kan eksempelvis være en klub, vi kender godt og som måske allerede har haft et udviklingsforløb og derfor gerne vil mere. Udvikling skaber udvikling. Her arbejder bestyrelsen eller udvalg/arbejdsgruppe/trænerteam med udvikling og implementering af forskellige indsatser i klubben og får løbende sparring. Prisen afhænger af den enkelte landsdel samt omfanget.

Fælles mål og registrering

Klubforløb 2019 i badminton Klubmøde Analyse/gennemgang Forventningsafstemning Aftale om emne /produkt Klubben arbejder selv videre Opfølgning (Ikke enkeltstående skoleforløb) Enige om handling Igangsætning 4-8 timer 0-2500 kr. Klubforløb 2 Aftale om produkter over længere tid Vi arbejder tæt sammen videre Vi arbejder sammen om udvikling 8-16 timer 2000-5000 kr. Klubforløb 3 Aftale Flere ønsker/udfordringer i spil Eks. Sportsligt Udviklingsforløb : TKK og 4 SKTM Længerevarendeforløb 16+ timer Prisen afhænger af omfang

Den første kontakt (Anledninger) Kontakt fra netværksmøde Klub du tidligere har besøgt Du har læst artikel om klubben i et blad eller på Facebook Statistik fremgang/tilbagegang på bestemte målgrupper Medlemstal kommer ca. 1. februar. (interne) Medlemstal kommer officielt ca. 1. april. Her kan vi se hvordan det har udviklet sig i alle foreninger

Den første kontakt (Anledninger) Klubber der bor i et område hvor der er mange 60+er Klubben deltagere i HT, til begynderturnering eller omvendt er ikke med. Bevilling fra DIF/DGI foreningspulje eller andre midler Du har kendskab til et projekt de har startet – er i gang med eller har afsluttet Generalforsamling – nye i bestyrelsen Klubben har fået ny formand – ungdom eller seniorformand m.m. Tænk selv på andre anledninger der kan være med til at starte den første kontakt.

Timing Overvej hvilke klubber der er særligt vigtige at kontakte i 2019. Her kan det være interessent at tænke i, hvornår vi kører de forskellige indsatser.   Eks. Ringe til helt nye klubber, som du ikke har så meget kontakt med. April- fokus på nye bestyrelser Maj- fokus på aktiviteter til næste sæson

Start med noget de kan sige JA til

JA! Det er jo lidt tid siden vi har talt sammen. JA Vi er nu midt i sæsonen. JA Jeg har set jeres opslag på FB om at I har fået 25.000 kt. Fra foreningspuljen. JA   Herefter handler det om hurtigt at få dem i ”det grønne”. Så hvordan går det i jeres forening. Hvad er du særlig optaget af/glad for lige nu? Husk at anerkende dem for det de gør og spørger ind til det som fungerer.

Start med at spørge Hvis det er en forening du kender godt eller har set eller hørt om noget de har haft succes med, så spørg ind til det.  Hvis det er en forening du ikke kender så godt, så start med at få dem til at fortælle lidt om hvad der sker i foreningen og hvad de er optaget af lige nu. Uanset om du kender foreningen godt eller ej, så sørg for at få så mange oplysninger som muligt inden du begynder med at foreslå et foreningsbesøg. Afhængig af hvad vedkommende fortæller så sørg for at spørge mere ind til det, så du får så meget information som muligt.

Fra samtale til besøg Når du har fået afdækket hvad de er optaget af vil det være oplagt at invitere dig selv på besøg. ”Det lyder spændende det i arbejder med. Er du klar over at vi i løbet af 2019 besøger alle Badminton klubber der er interesseret i at arbejde med …” Hvad skal der til for at vi kan lave en aftale om et besøg?

Luk aftalen Hvilken slags dag er bedst for jer? Hvornår plejer I at holde jeres møder? Så vil det passe at jeg er med fra kl. 17.00 til 18.00 eller 17.00-18.30   Husk og samle op på hvad I har talt om. Giv dig selv lov til at sende en mail med opsamlingen og en aftale om hvornår I snakker sammen igen.

7 tips til aftaler lavet i telefon Vær personlig (men ikke for personlig) Anerkend at formanden er et menneske, og at du også er det. Brug personens navn, men find en god balance. Fortæl også hvad dit navn er. Afslør lidt om dig selv, men igen;  ikke for meget. Vis respekt Vis altid personen, at du respekterer ham/hende.  Du er ikke blevet bedt om at ringe og skal vise, at du er deres tid værd. Bed om deres tid Hvis du beder om et par minutter af personens tid, og hun siger ja, så vil hun føle sig forpligtet til også at give dig tiden. Sørg dog for at holde dig inden for den aftalte tid. Tal om fordelene Omtal tidligt i samtalen, hvilke fordele dit besøg kan give formanden og klubben. Dette hjælper dig med at holde kundens interesse.

7 tips til aftaler lavet i telefon Prøv at undre dig Det kan være en virksom lille detalje, men prøv at undre dig højt, om kunden har lyst til at gøre det du gerne vil have dem til. Når du undrer dig, på denne måde, foreslår du, at de gør det uden at  bede direkte om det. Kom videre til næste trin Succesparametret er ofte, at lave en aftale om at fortsætte samtalen på et andet tidspunkt. Det kan f.eks. være, at du for lov til at sende dem noget materiale, eller hvis du kan aftale, at du må ringe tilbage senere. Aller bedst er det at lave en aftale på konkret tidspunkt for et møde. Få dem til at have det godt Uanset om det lykkes dig at aftale en møde eller ej, er det altid vigtig, at din potentielle kunde har det godt. Giv derfor komplimenter og husk at sige tak. Selv hvis de afviser dig, er det vigtigt, at du afslutter samtalen på en positiv måde.