10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
Marketingplanlægning
Introduktion til værdistrømsanalyser
VEJEN TIL VÆKST.
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
ART GALLERIES Gruppe 4.
EU-indsaten for administrative lettelser1 Indsatsen for at lette byrderne i EU Anders Bering Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Center for Kvalitet i ErhvervsRegulering.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet METODE
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Martin Thorborg – Webshop Af Bjarke og Frederik DU SKAL IKKE TÆNKE, DU SKAL GØRE!
Bog & idé Af: Gruppe 4.
30%... Vi forbereder os på DDB E-materialer set fra Silkeborg Toke Leth Laursen Silkeborg Bibliotekerne.
SMED Formål: Minimering af omstillingstiden 1 Hvad er SMED 2 Gevinster
Spørgetime. Kunde / konto eksemplet Konto åbnet( ) Beløb indsat( , 100) Konto åbnet( ) Beløb hævet ( , ) Beløb indsat( ,
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Pervasive Computing: Gateway Architecture for Home Integration Jonas Thomsen Ph.d. studerende Kvalifikationseksamen 27. september 2004.
Cross Channel - Tidens største trend.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
VELKOMMEN TIL START WEBSHOP RIGTIGT! En workshop om at starte webshop 3. maj
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Din kreative online praksis! – del 2
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Hvem er vi?.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
SUF - gevinstrealisering
Marketingplan Dit navn.
Sælg et produkt eller en tjeneste
Killer Brand Killer Content Killer Leads!
Præsentation af forretningsplan
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Best practice i sociale medier
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Tilstedeværelsesundervisning
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende Jens Erik Ebbesen

En digital strategi er altafgørende for din virksomheds success. Kort fortalt En digital strategi er altafgørende for din virksomheds success. Mange virksomheder har oplevet at blive overhalet indenom af konkurrenter med en digital forståelse. Kan du med hånden på hjertet sige, at du har en nedfældet digital strategi og at du efterlever den? Kodak - Snapchat vs. Instagram Stories - Air BbB - Uber - Blockchain

Dine kunder er de facto altid online 1 94% af alle danskere har internetadgang i hjemmet Hver dansker ejer i gns. 3,2 internetforbundne devices 3,2 millioner danskere benytter sig af sociale medier Online aktiviteterne stiger eksponentielt i disse år. Det har indflydelse på hvordan dine kunder agerer. De digitale medier må ikke overses eller forsømmes, hvis I vil nå jeres kunder. Kunder har undersøgt specifikationer og priser på varer inden de kommer ind i butikken - kunderne uddanner sig - stiller kontrolspørgsmål Salg er sat på hovedet - kunderne bestemmer om et nyt produkt er OK til markedet

On-line positionering 2 En digital strategi gør din virksomhed langt mere konkurrencedygtig. Digitale muligheder i branchen skal afdækkes og en on-line position skal skabes, en position der er lige så vigtig som den traditionelle positionering. Introducer trekanten: få med penge/god margin > mange hvor prisen er i bund/lav margin > kvalitet og service En digital stragegi skal føre mod samme mål eller komplementere den overordnede strategi

Omstillingsparathed 3 Hurtig omstilling er essentielt i dag, og mange gange vil en tilgang hvor der konstant testes og tilpasses kunne give markante fordele. Evnen til at være fleksibel og hurtigt tilpasse sig ændrede betingelser gør jeres virksomhed mere forberedt når der sker digital disruption der har direkte indflydelse værdien af jeres produkt eller services. Nye værktøjer - Introducer robotics - The Class Cage Nicholas Carr - standard

Ensartet udtryk 4 Kunderne finder i stadig stigende grad jeres virksomhed på de digitale medier. En veldefineret digital strategi sikrer, at det er den samme virksomhed kunderne møder uanset hvilken platform det måtte være på. Kunderne forventer og ønsker at få den samme modtagelse og service på tværs af medier. Ikke billig på en kanal og dyr på en anden - skab troværdighed

Integreret samarbejde 5 En digital strategi er fundamentet for at hele virksomheden arbejder mod samme mål. Den digitale strategi skal stemme overens med virksomhedens overordnede strategi og den bidrager derfor til at virksomheden arbejder strømlinet. Gamle værktøjer kommer til kort - fortæl om Gemeni projektet - interne emails collaboration/learning

Fokuseret indsat på platforme 6 Udviklingen af den digitale strategi tvinger jeres virksomhed til at overveje på hvilke platforme I skal fokusere jeres indsats. På den måde får i muligheden for en langt mere fokuseret indsats, og i eliminerer spildtid på irrelevante platforme. Vælg platforme med omhu - ikke alle platforme er lige velegnede- vær opmærksom på hvor din målgruppe er

Resourceforbrug 7 Uden en digital strategi er det svært at definere arbejdsopgaver og afsætte de rette ressourcer relateret til den digitale indsats. Det er væsentlig lettere for jeres virksomhed at arbejde med det digitale, når I kan uddelegere arbejdsopgaverne og dermed sørge for at den digitale indsats bliver en fast del af jeres arbejdsdag. Tydelig ansvar og fordeling - definer banen og kridt stregerne godt op - overvåg og juster

Måling og optimering 8 En digital strategi sørger for at I udvikler mål for de digitale indsatser. Det gør, at I kan måle jeres performance løbende og at I hele tiden kan optimere hen i mod de opsatte mål. ALT kan måles - vær dog tålmodig og aflys ikke initiativer for hurtigt - arbejd med korte og lange indsatser - kampagne automatisering

Brugerrejsen 9 En digital strategi hjælper jeres virksomhed med at få styr på jeres kunders touchpoints - med andre ord identificere brugerrejsen og sikre at I møder dem de rigtige steder, på den rigtige måde og på det rigtige tidspunkt. Her er den rette timing afgørende for success. SEO - cockies - saml point>agér - abandoned cart - omnichannel

Real-time marketing 10 De digitale platforme gør, at kunderne kan opsøge jer 24 timer i døgnet og i alle mulige forskellige situationer. Uden en digital strategi er det svært at møde kunderne behov når de ønsker det. Webshop giver udfordring - webshop definer hvad den skal

“Jeres største konkurrent i dag er ikke de virksomheder, I plejer at benchmarke op imod. Det er nutidens kundes evne til at uddanne sig selv. Jeres største udfordring er at finde ud af, hvor de uddanner sig henne. Er I til stede her?” Inspirerende indhold i form af tekst billeder og video - The Furrow,

Spørgsmål ?

TILBUD Kan du med hånden på hjertet sige at I har en veldokumenteret digital strategi og at I efterlever den? HVIS IKKE - så tilbyder at afklare hvor langt I er fra at have en digital strategi og/eller i hvor høj grad I i givet fald efterlever den. Med andre ord finder vi hullerne i ‘osten’. Interesseret - kontakt Jens Erik Ebbesen Partner +45 2827 7777 - jens@bureauetkomma.dk