Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen"— Præsentationens transcript:

1 Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Ny Årsrapport Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen

2 Ny Årsrapport dagens mål at sætte fokus på:
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Ny Årsrapport dagens mål at sætte fokus på: praksis Center værdi Kunde

3 Program Workshop 1 - Kundeværdi Workshop 2 - Centerværdi
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Program Workshop 1 - Kundeværdi Workshop 2 - Centerværdi Workshop 3 – Centerpraksis

4 Ny årsrapport - kundeværdi
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Ny årsrapport - kundeværdi Et nyt produkt EFU modellen Værdi for kunden

5 Placering i produkthierakiet
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Placering i produkthierakiet Nyt produkt Ny version Opdatering Hvornår er der tale om et nyt produkt?

6 Ny årsrapport - nyt produkt?
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Ny årsrapport - nyt produkt? Fordele Ulemper

7 EFU modellen Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning EFU modellen Egenskaber Fordele Udbytte

8 EFU Ny Årsrapport Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning EFU Ny Årsrapport

9 Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Eksempler på udbytter Større grundlag for økonomisk styring af virksomheden Større sammenhæng mellem udvikling af balancen og årets resultat, hvilket gør det lettere at fokusere på det væsentligste Valg mellem den traditionelle landbrugsopstilling og den nye B-opstilling Produktionsøkonomiske analyser i dybden Finansanalyser Flere muligheder for benchmarking Bedre grundlag for økonomisk styring af virksomheden En regnskabsopstilling, der er sammenlignelig med andre erhverv

10 Værdi af udbytte Udbytte 1 Hvad betyder det? Udbytte 2 Udbytte 3

11 Værdi af udbytte Hvilken værdi har udbyttet for bedriften? Hans Jensen
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Værdi af udbytte Hvilken værdi har udbyttet for bedriften?

12 Konsekvenser for rådgivningen
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Konsekvenser for rådgivningen Nye udfordringer for rådgivningen Kalder nye udbytter på anderledes rådgivning?

13 Workshop 1 - kundeværdi Afdæk udbytte og 3 x hvad betyder det?
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Workshop 1 - kundeværdi Afdæk udbytte og 3 x hvad betyder det? Kortlæg værdi Hvilke konsekvenser har det for rådgivningen

14 Kundeværdi Ny Årsrapport
Nytteværdi af et regnskab + rådgivningens kvalitet Pris på regnskab + bøvlet med at få det Kundeværdi Ny Årsrapport =

15 Centrets EFU - Ny Årsrapport
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Centrets EFU - Ny Årsrapport Egenskaber Fordele Udbytte 3 gange hvad betyder det

16 Hvad er udbyttet og værdien for?
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Hvad er udbyttet og værdien for? Ny Årsrapport Centret ledelsen giveren Råd- Assistent Andre Hvad motiverer de enkelte?

17 Workshop 2 Hvad er værdien for centret?
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Workshop 2 Hvad er værdien for centret? Hvad skal der til for at skabe centerværdi? Hvad er det vigtigt at være opmærksom på? Hvad er vigtigt i forhold til kunderne? Hvem skal have produktet tilbudt Hvordan skal det formidles osv

18

19 Potentialet i Ny Årsrapport
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Ny produkt Ny version Opdatering Jeres valg……. Udnyt potentialet og tilbyd kunden et nyt bedre produkt Et individuelt produkt – tilpasset hans virkelighed

20 Det kræver mere end et værktøj !
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Kunsten er……. At udnytte muligheden for at tilbyde kunden den ”skræddersyede årsrapport” Personlig, individuel og målrettet kunden At motivere til tværfaglig tænkning samt fastholde de rationelle arbejdsgange ”Jeg tager ansvar for produktet – hele vejen!” Sikre et ensartet kvalitetsniveau i de produkter vi levere til vores kunder Det kræver mere end et værktøj !

21 Intern proces ved udarbejdelse af årsrapporten
En afklaret og veldefineret arbejdsdeling mellem konsulent / assistent er vigtig for at få et attraktivt produkt, såvel for kunden som for virksomheden Rådgivningen trækker på værktøjet Det starter hos (drifts)økonomikonsulenten Udnyt potentialet – målrettede løsninger Værktøj Rådgivning Pull-strategi: Trækket fra rådgivningen er udgangspunkt for brugen af værktøjet Udnyt potentialet: Kundesegmentering Salg Udbytte… - for kunden? - for centret? Styr på de interne processer? Udbytte for kunden Kundeaftale Tilbagemelding Regnskabsprodukt Supp. oplysninger Rådgivning K K K A K K

22 Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Intern proces i to steps - skaber merværdi -synliggør merværdien for kunde og center Udnyt potentialet Find frem til udbyttet og merværdien for kunden og for centret Salgsstrategi – skab merværdien for kunden og for centret Best Practice forløb – ejerskab og commitment til mål og handlinger Det hele starter hos driftsøkonomen/økonomikonsulenten Formulér en Pull-strategi – og få styr på de interne processer.

23 Hvem skal involveres i hvad?
Udnyt potentialet Se foregående slide Best Practice Ny Årsrapport Ledelse og Imple. Gruppe Udvalgte Berørte Inspiration Workshop Proces

24 Workshop 3 – Centerpraksis, udnyt potentialet
Nygaard| Årsrapport 2010 LandboCenter Hans Jensen Markvejen 15 4444 Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning Workshop 3 – Centerpraksis, udnyt potentialet Nu har vi set på potentialet for kunden og for centret. Der er investeret i Ny årsrapport. Nu er opgaven, at udnytte mulighederne Hvad er det vigtige at sætte i gang for at udnytte mulighederne i Ny Årsrapport optimalt? Find de 3 aktiviteter som I mener er de vigtigste at sætte i gang Beskriv endvidere hvad der skal til

25 Træk på eksterne proceskonsulenter – efter behov
Kontakt Kroer og Rasmussen for yderligere informationer Jørgen Kroer tlf Thomas A. Rasmussen: , tlf Ledelse og Imple. Gruppe Udvalgte Berørte Inspiration Workshop Proces

26


Download ppt "Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google