SIP 4 Virksomhedspraktik

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
på seminariet Tankegange og indhold
Advertisements

Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
Uddannelse og Job.  Markedsarena  Viden og kompetencer i UU  Erfaring med salg af ydelser  Edison – innovation  Bevare et slagkraftigt UU  De ”80%”
Kompetenceudvikling set med erhvervslivets øjne. • Bodil Vilmand-Olsen • Adm. Direktør hos Midt Marketing • 6 års erfaring med personale- og kompetenceudvikling.
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Kompetenceudvikling i ISS
Fælles faglig udvikling i dansk faggruppen
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Partnerskabsdag med fokus på skolereformen og nye udfordringer.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Den professionelles 3 handlingsdomæner Humberto Maturana
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.
Workshop om vidensdeling og kompetencer ved samarbejder i partnering Hvilke kompetencer er vigtige ved samarbejde i partnering af Michael Stig Ørbech,
Overblik over afkast/resultat mål ifm. klubpolitikken Klub- politik - Udvikle og styrke det gode ungdoms- liv Overgang skole og klub Samarb.aftale vedr.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Forsøget begyndte d. 1.januar 2005 og bygger bl.a. på
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Projektgruppe: Kvalitetschef. Kommunikationsmedarbejder. Faglærere fra Karrosseri og Personvognsmekaniker. Brugergruppe: 5 elever på hovedforløb fra både.
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Helhedsorienteret undervisning SIP Torsdag d. 15. januar, 2015.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Uddannelsespolitik set i et kommunalt perspektiv
Hhx-konference 3. december 2008 hhx-reformens planlægnings- og organisationsudfordringer.
IKV konsulentseminar 11. juni 2014 Hedensted. Strategi Job og uddannelse → klare sig selv Borgeren ser sig først og fremmest som sit eget ansvar at have.
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Skolebestyrelsens årsberetning Skolebestyrelsens opgaver Skolebestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, herunder om –undervisningens.
Praktikforberedelse - på ‘seminariet’. Indhold Hvordan forstår vi arbejdsdelingen? – Forholdet mellem teori og praksis Hvordan arbejder vi med vores del.
Titel Implementering af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. Februar 2008.
Undervisning af flygtninge i danskuddannelserne 19 – 20 april 2016 Munkebjerg Kvalitetskrav til den beskæftigelsesrettede danskundervisning på sprogcenter.
Undervisere i virksomhedspraktik Birgitte Knudsen, HR Konsulent Bodil Forchhammer, Pædagogisk Koordinator.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Virksomhedsindsats for de mest udsatte Erfaringer fra VC2, marts 2015.
Model for læsevejledning baseret på aktionslæring Formål med modellen:
Parallele indsatser i Frederikssund - målgruppen med problemer udover ledighed.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Work-shop 3 Hvordan sikrer vi lærernes kompetenceudvikling i korte forløb i virksomheder? SIP kursus Aalborg
ZBC Medarbejder Jette Nielsen, Virksomhed: Lille Næstved Skoles sfo – Kommunikation i teams (3 dg.) og –
Skolebestyrelsens beretning Søgårdsskolen.
Klubbutviklingsseminar NBTF OLT/Ullevål 9-10/
Stærkere kobling mellem skole og praktikvirksomhed
Masterplan for Uddannelse og Job
Kontraktstyring i et indkøbsfællesskab
Revitalisering af projekter
Erfaringer med virksomhedssamarbejdet omkring målgruppen for JobFirst?
Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret
Det handler om eleverne
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Læringskonsulenter Erhvervsuddannelserne
Elevplansmuligheder i dag
Ledelse i Center for autoteknologi
Viden om fastholdelse og virkningsfulde indsatser
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Præsentationens transcript:

SIP 4 Virksomhedspraktik ZBC Område / produkt / uddannelse

SIP 4 Virksomhedspraktik 1. januar 2019 SIP 4 Virksomhedspraktik Strategi Område / produkt / uddannelse

SIP 4 Virksomhedspraktik 1. januar 2019 SIP 4 Virksomhedspraktik Hvorfor er kompetenceudvikling gennem praktikforløb vigtige? Hvad skal denne kompetenceudvikling føre til? Hvad kræver praktikforløbet af lederen? Hvordan aftaler lederen praktikforløbet med læreren? Område / produkt / uddannelse

SIP 4 Virksomhedspraktik 1. januar 2019 SIP 4 Virksomhedspraktik Kommunikation af praktikforløb Modtagelse Shell, Odensevej i Næstved Aftaler og kontrakter Hvad kræver det af læreren? Hvordan overføres læringen og inspirationen til undervisningen? Område / produkt / uddannelse

SIP 4 Virksomhedspraktik 1. januar 2019 SIP 4 Virksomhedspraktik Perspektivering Kontinuerlig praktik Kommunikation med virksomheder En del af jobbet En bedre planlægning Længere praktikforløb Lederne i praktik Vidensdeling i team Område / produkt / uddannelse