Skolebestyrelsesmøde 2. november 2016
Testresultater Sprogvurderinger for april 15/16: MÅL: Holsted: 2 elever i særlig/fokuseret indsats ud af 74 elever = 97,3% i generel indsats Susålandet: 4 elever i særlig/fokuseret indsats ud af 50 elever = 92% i generel indsats Herlufmagle: 2 elever i særlig/fokuseret indsats ud af 40 elever = 95% i generel indsats MÅL: Ved sprogvurderingerne i slutningen af 0. klasse skal minimum 85 % af eleverne placere sig i generel indsats efter revurderingen.
Testresultater Læsetestresultater for sikre læsere: Susåskolens MÅL: Resultaterne af de standardiserede tests i 1. og 3. klasse skal for 1. klasserne vise 95% sikre læsere og for 3. klasserne 90% sikre læsere. (I procent) 2015 2016 Holsted 1. kl 96 97 3. kl 87 90 Glumsø 95 98 89 94 Herlufmagle 85 93 86
Folkeskolens afgangsprøve Gennemsnitlig prøvekarakter bundende prøver: MÅL: Karaktergennemsnit efter 9. klasse skal højnes år for år
Mindst 02 i dansk og matematik (Land: 89,7% kommune 87%) Gennemsnit 94,5% MÅL: Andelen af unge, der har minimum 02 i gennemsnit i hhv. dansk og matematik efter 9. klasse ligger over 95%
Ressourcecenter Ressourcecenteret er skolens interne samarbejdspartnere, der står for det faglige og pædagogiske bidrag, der ligger ud over vores primære tilbud i undervisning og SFO Formål: Ressourcecenteret har til formål at fungere som skolens kompetencecenter og skal støtte op om skolens ansatte/team og deres arbejde med at skabe trivsel, fællesskaber og faglighed for alle elever. Ressourcecenteret er samtidig skolens analyse- og aktionsteam, der samarbejder med årgangsteamene om indsatser i hele skolen. Ressourcecenterets indsatser skal sikre, at alle elever er inkluderet i skolens faglige og social kultur. Ressourcecenteret støtter udviklingen af almenområdet. Ressourcecenteret koordinerer og understøtter en hurtig indsats i forhold til elever, der er udfordret i deres skolegang.
Ressourcecenter Mål: At understøtte den gode undervisning via inkluderende læringsfællesskaber, klasserumsledelse og målstyret undervisning og feedback At sikre det professionelle arbejde med bekymringer og problemstillinger, med henblik på at skabe gode læringsfællesskaber At sikre alle elevers faglige og sociale udvikling ved en koordineret indsats.
Ressourcecenter Personer i vores ressourcecenter Læsevejleder Matematikvejleder Pædagogisk it-vejleder og IKT-vejleder DSA AKT SSP Læringsagent AL Inklusionsvejledere Konfliktmægler
MUS 2016-2017 Medarbejderudviklingssamtalen (MUS) er et værktøj, hvor medarbejderen og lederen sammen har mulighed for at sætte fokus på bl.a. kompetencer, kvalifikationer, opgaveløsning, samarbejde, indsats, vilkår og mål i arbejdslivet. Alle medarbejder inviteres ind til årlig samtale MUS finder sted november, december og januar og varer 1-1½ time
MUS MUS samtalen er bygget op over fire hoved områder: Året der er gået Næste år Konklusioner og handleplan Selvevaluering i forhold til fokusområder For vores pædagogiske medarbejdere er det den pædagogiske strategi.
Klassekonferencer Formål De årlige klassekonferencer har til mål at støtte og give feedback til klassens lærerteam i bestræbelserne på at optimere klassens faglige niveau og læringsmiljøet i klassen. Herunder sikre trivsel og faglig udvikling for den enkelte elev.
Praktisk om klassekonferencer Der afholdes en klassekonference pr. klasse pr. år sammen med nærmeste leder. Det er klassens primærlærere der deltager, samt primærpædagoger på 0. årgang. Der afsættes 60 minutter til konferencen.
Klassekonferencer
Forberedelsesmateriale Gruppe 1 (Elever, der har brug for større udfordringer) Gruppe 2 (Elever, der opfylder trinmål, eller trives) Gruppe 3 (Elever, der har brug for hjælp) Gruppe 4 (Elever, der har brug for en særlig målrettet indsats) Trivsel Dansk Matematik Gruppe 4 Skriv elevens navn Hvilke tiltag har teamet gjort? Hvad har teamet brug for hjælp til? Mål for den kommende periode Fremadrettede tiltag – herunder samarbejde med Ressource-centeret