Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed ”Skriv din mening” Feedback postkort.
Advertisements

Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
’I patientens fodspor’ - test af en app. Hvad går det ud på? ●’I patientens fodspor’ består af to muligheder: ●At gå fysisk i en patients fodspor ●At.
Kvantitativt studie ~ PaRIS - spørgeskemaundersøgelsen Spørgeskemaundersøgelse Forår 2009 Mickael Bech, Trine Kjær, Eva Draborg Institut for Sundhedstjenesteforskning,
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
Mor og barn hos lægen. Hvordan vi har arbejdet med at forbedre kommunikationen – og hvad vi har fået ud af det Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Patientuddannelse – en medicinsk teknologivurdering Torben Jørgensen Formand for arbejdsgruppen Forskningscenter for Forebyggelse og Sundhed Baggrund og.
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
7. juni 2016 i spejderhuset. Dagsorden Hvem skal afsted – Ringsted og Rungsted på tur sammen Inden vi skal afsted - forberedelse og pakkeliste Når turen.
17. Januar 2007 Karine Bech Dialyse ved kronisk nyresvigt Perspektivering Karine Bech Overlæge, dr.med. Hvidovre Hospital Formand for projektgruppen.
Center for Kvalitetsudvikling KVIS 22. september 2009 Pilotundersøgelse af Patientoplevet Kvalitet i Speciallægepraksis 2009 Design, resultater og udviklingsmuligheder.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Plan for den ældre medicinske patient Seminar om fremtidens indsats for ældre medicinske patienter Danske Regioner maj 2009 Pernille Slebsager.
Hvorfor er det vigtigt at have fokus på egne holdninger? Temadag Roskilde Handelsskole 3. Januar 2011 – Maj Eun Herløw og Jette Nyboe.
Sundhedsaftalernes betydning for sammen- hængende forløb og sektorovergange Martin Sandberg Buch, senior projektleder, cand. scient. adm. Christina Holm-Petersen,
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Patientuddannelse – en medicinsk teknologivurdering Helle Ploug Hansen Marie Henriette Madsen Niels Viggo Hansen.
Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?
Anvendelsen af Waste identification tool Er det muligt at reducere ”spild” og samtidig forbedre patientsikkerheden? Direktør Jonatan Schloss og klinisk.
Er patienterne klar til telemedicin? Morten Freil Direktør
Konkrete erfaringer fra sygehus……….. Nils W Johannessen 13.nov.2008.
Forslag fra arbejdsgrupperne
Middellevetid Veluddannede 30-årige københavnske mænd kan se frem til at leve over 7 år længere end en 30-årig med kort uddannelse. Hvis man bor på Nørrebro,
Fordybelse i et projekt
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Hvad er vigtigt for dig?-dag
Hvad er vigtigt for dig?-dag
Hospitalsenheden VEST
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Undervisning og formativ feedback
Forberedelse til eksamen
Gør dig parat til at stemme
Inspiration spørgsmål og Billeder
Det gode møde i folkeskolen
Gør dig parat til at stemme
Læring og forbedring af patientsikkerheden
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Hvordan hjælper vi patienten gennem hospitalsindlæggelsen???
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
En vision for almen praksis
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
FSAIO ‘s Efterårs Fagdag 6 Oktober 2017
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Innovationsforløb Modul 3 ©
Temaeftermiddag onsdag d. 3/1-2018
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Personlighed og Kompetencer
Informationsmøde 23. april Særlige pladser
Det rette tilbud fra første kontakt.
og frivillige/ufrivillige
Solgavehjem drevet af Dansk Blindesamfund
Genbesøg på Amager og Hvidovre Hospitaler
INTERNETTET.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Innovation i humanistiske fag
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Kursus for personer med demens og pårørende
Fundamentals of care – hvordan kommer man i gang?
- En genre som alle andre
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Ældre Sagens Distriktsdag, den
Præsentationens transcript:

Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den internationale Hvad er vigtigt for dig?-dag markeres over hele verden – 31 lande deltager

Fra “Hvad er der i vejen med dig?” til “Hvad er vigtigt for dig?” Patientens perspektiv på hverdagens rutiner Nye indsigter for personalet Spørgsmålet bliver en del af hverdagen Positivt signal til borgerne

Der er plads til forbedring Hver fjerde patient, 24%, har spørgsmål eller bekymringer, som de ikke fik talt med personalet om under indlæggelse* 45% oplever ikke at sundhedsvæsenet i høj grad er til for dem** *‘Patienters oplevede barrierer i kommunikationen med personalet’ (2014) **‘Det patientcentrerede sygehus’ (2016) Hvad er vigtigt for dig?-dagen forstærker en udvikling, som allerede er godt på vej i sundhedsvæsenet. Et større fokus på inddragelse og på det, der er vigtigt – ikke for sundhedsvæsenet – men for brugeren. Der er dog stadig plads til forbedringer.

Målet er… At borgere/patienter/brugere /beboere føler sig inddraget At man føler sig mødt som et helt menneske og ikke kun som en diagnose Derigennem at opnå bedre resultater for den enkelte ..og større tilfredshed

Kampagnepakken TrygFonden og Dansk Selskab for Patientsikkerhed stiller materialer til rådighed: Plakater Postkort Badges Klistermærker Se også: vigtigtfordig.dk

Hvordan gør vi hos os? Skal alle have badges på? Hvor skal plakaterne hænge? Skal alle personaler som udgangspunkt deltage? Skal vi uddele postkortene eller skal de stå frit tilgængelige? Hvor afleverer patienterne postkortene? Skal vi tage billeder i løbet af dagen?

Hvad siger vi? Hvilke ting er vigtige for dig lige nu? Hvad vil du gerne have ud af besøget her i dag? Kan jeg gøre noget særligt for dig i dag? Hvad er det, der gør en dag/besøg i afsnittet god for dig? Er der noget vigtigt vi ikke har fået snakket om? Brug dine egne ord!