Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Der er penge i kommunikation
Advertisements

Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Branding.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
BRANDING som udfordring for FUR
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Branding. Brands Fmcg Corporate brand Person brand Kommerciel virksomhed Nonprofit organisation Begivenhed By/sted Hvad er et brand.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Relationer på arbejdet.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Grupper To eller flere mennesker mellem hvilke der finder et samspil sted Variere stærkt m.h.t. Størrelse Formål Varighed Kommunikationsform.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
SUCCES MED SALG 1.
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Anvendt Statistik Lektion 4
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk eksternt indlæg epi KU 2017 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Strategi Til markedsføring
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack Trout)

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Opfølgning Mårtenson Interbrand Brand Essence Modellen opgaver 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Kommentér følgende udsagn på s. 241: ”Der findes ikke nogen objektiv virkelighed. Der findes ikke nogen fakta. Der findes ikke nogen overlegne produkter.” ”…virksomheder kan ikke længere regne med at differentiere deres produkter og tjenester på en funktionel måde…” Der vil ofte være tale om en kombination at Funktion, Æstetik og Signalværdi, se også Designanalysens tre aspekter (DMTK s. 75-76) og Brand Essence modellen Derudover findes der flere alternative brabdingmetoder såsom content marketing , eller CSR (Corporate Social Responsibility, også kaldet Corporate Sustainability and Responsibility) ”Varemærker er immaterielle værdier” Opfølgning Mårtenson Interbrand Brand Essence Modellen opgaver 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Find på egne eksempler, hvor virksomhedens adfærd har påvirket brandets værdi. Hvor placeres varemærker i Canvas modellen? Kommentér ”Varemærker er immaterielle værdier” Forklar: Product branding Corporate branding Umbrella branding House of brands Branded house Endorsed branding Master brand Opfølgning Mårtenson Interbrand Brand Essence Modellen opgaver 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Fra ikek Pluralistisk identitet: En serie af brands, som opererer uafhængig af koncernens brand. Styrke: Fleksibilitet Svaghed: Moder- og dattermærkernes respektive omdømme udnyttes ikke Støttende brand identitet: En organisation støtter en gruppe datterselskaber/virksomheder med et gruppenavn og fælles identitet. Styrke: Goodwill Svaghed: virksomheder kan blive ‘smittet’ af skandaler Monistisk (monolitisk) brand identitet: Ét navn og én identitet for alle produkter Styrke: langtidsholdbar, prægende, let at huske og genkende bl.a. pga. præsens/hyppighed Svaghed: skade på omdømme er kan være irreversibel Opfølgning Mårtenson Interbrand Brand Essence Modellen opgaver 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Hvilken type branding er der tale om hos Nivea iPhone … Opfølgning Mårtenson Interbrand Brand Essence Modellen opgaver 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Skitsér i hovedtræk de interne og eksterne perspektiver ved opbygning af varemærker Intern perspektiv; Intern kommunikation, MVV, (personale)politikker, ‘Behavior before branding’, employee branding, ‘People’ i de 7P, m.v. Ekstern perspektiv; (Markeds)kommunikation Der er en voksende opmærksomhed på interne kommunikation og de to perspektiver overlapper hinanden, se f.eks. MMV Hvilken indflydelse har brancheimage og landets image for dit eksamensemne? Kan der gøres noget ved det? Opfølgning Mårtenson Interbrand Brand Essence Modellen opgaver 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Læs The four ages of branding http://interbrand.com/views/the-four-ages-of-branding/ Opfølgning Mårtenson Interbrand Brand Essence Modellen opgaver 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Med udgangspunkt i Interbrands fire tidsalder diskutér i projektgrupper: Identitet Hvilke identitetsmarkører bruger jeres virksomhed? Hvilke bør bruges? Brandværdi Er branding for jeres virksomheds mere en omkostning eller en investering? Oplevelse Er jeres brand en oplevelse? Beskriv den. Jeg-tidsalderen Har begrebet ’mecosystem’ relevans for jeres virksomhed? Opfølgning Mårtenson Interbrand Brand Essence Modellen opgaver 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Brand-essence modellen (fra Lindberg; Markeds-kommunikation) sætter fokus på forbrugeren. USP (Unique Selling Proposition) fokuserer på produktet 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet (Fra DMTK 6,3) Design Det funktionelle aspekt: Tekniske, praktiske krav, såvel set fra brugerens som fra producentens side; ergonomi, sikkerhed, dimensioner, produktion, lagring, transport m.m. Hvordan det virker. Det æstetiske aspekt: Udseende. Hvordan det ser ud. Det symbolske aspekt (signalværdien): Historien. Hvad det fortæller. 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Designaspekter: (Beviser, dokumentation) Det funktionelle aspekt (Markedsposition) Det æstetiske aspekt (Visuel identitet) Det symbolske aspekt (Persona/konnotationer) 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet

17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet Hvilken betydning har kommunikationssamfundet for dit eksamensemne? Skitsér dit eksamensemnes omdømme i dens forskellige interessentgrupper og eller markedssegmenter. Skal der rettes op på noget? Hvordan? Hvilken indflydelse har brancheimage og landets image for dit eksamensemne? Kan der gøres noget ved det? Skitsér en Brand essence model for jeres eksamensprojekt Opfølgning Mårtenson Interbrand Brand Essence Modellen Opgaver 25-12-2018 17 TmK 9 Branding i kommunikationssamfundet