Temadag Iværksættelse af talentudvikling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolereform august 2014………………
Advertisements

FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
EUD reformen Voksensporet. Vad ved hvorfor Vad ved hvordan måske ikke.
Titeldias med kant Indsæt TITEL og EMNE 1. Klik på fanen INDSÆT i topmenuen 2. Klik på Sidehoved og Sidefod 3. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT TITEL og.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Folkeskolereformen og valg af ungdomsuddannelse Årsmøde for Danske Erhvervsskoler, 24. maj 2016 Trine Ladekarl Nellemann Rektor, Next.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Mål med projektet  - at eleverne i høj grad får den bekendtgørelsesfastsatte.
Quick Guide Sådan booker du din egen samtale på Jobnet.dk For at booke et møde ved jobcenteret skal du logge på Min Side via Jobnet.dk. Herefter vælger.
Uddannelse i forhold til produktivitet Herningsholm Erhvervsskole Per Sørensen Uddannelsesleder Industritekniker og Teknisk design.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Nyt om pesticider og.
KVALITET OG DATA Kvalitet og data De fire klare reformmål 1.Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse direkte fra 9. eller 10. klasse 2.Flere.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
UUV Køge Bugt Hvem er vi? Hvad er UUV?
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Studieretningsprojektet
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved Mad til Mennesker og læsevejleder Aktionslæringsforløb Instruktionsvideoen.
Ny risiko-bekendtgørelse
Dagens program Du skal have kendskab til:
Studieretningsprojektet
Uddannelsesplanen.
Målet med at give nogle elever en transitmentor
”Bevægelse i udskolingen”
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLESMATERIALER (LÆRER)
Social- og sundhedsuddannelserne
Forpligt professionshøjskolerne til digitalisering FSUS, 4
Læringskonsulenter Erhvervsuddannelserne
Den pædagogiske assistentuddannelse (PAU)
Digital læring og undervisning
Hvorfor er effektiv indkøb så vigtigt ?
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Kvalitetsvinde Vibe Aarkrog MBU 4. april, 2013 Billeddias
Folmer Kjær Pia Kristoffersen
Nyt fra Ministeriet for børn, undervisning og ligestilling
Kerneydelsen som grundlag for dialog
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Tilsyn med Produktionsskolerne
EASY-A og Elevplan – undgå dobbeltarbejde
Ny fra MBUL Hanne Woller Kontor for Voksenuddannelse og overgange
Velkommen til møde om Elevplan
Undervisningspligten
Herfølge: Per Bredholt Frederiksen
Nye forstander på efterskoler 2016
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Medarbejderaktier TDC
Udvikling af modeller og metoder til differentiering
Hvad er praksisnær undervisning?
Skoleudvikling i Praksis 1
Fastholdelseskaravanen
Arbejdsmarkedets efterspørgsel efter digitale kompetencer
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Dagens indhold Reformens overordnede mål
Aktuelt fra MBUL Lisbeth Bang Thorsen Hanne Woller
Valgfrie læringsaktiviteter i Elevplan
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Praktikpladsen.dk Præsentation på praktikkonferencen,
Praktik+ Præsentation på praktikkonferencen,
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Elevplankonference 2013 Elevplan-kuffert
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Nyt fra ministeriet Billeddias
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
SPS på ungdomsuddannelser
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
professionsideal for lærere
Præsentationens transcript:

Temadag Iværksættelse af talentudvikling Gert Nielsen Billeddias Udskift baggrundsbillede: Indsæt nyt billede fra fil (Indsæt > Billede > Fra fil) Billedets størrelse skal være 25,4 cm x 19,05 cm og placeres 0 cm fra top og 0 cm fra venstre kant. (Højreklik på billedet og vælg formater billede. Indsæt koordinater og størrelse. Klik OK) Højreklik på billedet og vælg rækkefølge > Placer bagerst. Slet det gamle billede. Herefter er det nye billede synligt. Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer Indsæt note og kildehenvisning via Sidehoved og sidefod 27-11-2018 27-11-2018 Side 1

4 klare mål Flere skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse. Flere skal fuldføre en erhvervsuddannelse. Erhvervsuddannelserne skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Tilliden til og trivslen på erhvervsskolerne skal styrkes. Titeldias Indsæt note og kildehenvisning via Sidehoved og sidefod 27-11-2018

Valgfag Valgfag i grundforløbet: Skolen skal give eleverne mulighed for at vælge fag i grundforløbet inden for mindst tre af følgende faggrupper, hvoraf støttefag skal være den ene: Støttefag – fag der støtter elevens boglige og praktiske læring. Bonusfag – fag der giver elever mulighed for at fordybe sig i særlige faglige elementer og problemstillinger. Grundfag – jf. bekendtgørelse om grund- og erhvervsfag i erhvervsuddannelserne. Erhvervsfag 3 på niveau 2 – jf. bekendtgørelse om grund- og erhvervsfag i erhvervsuddannelserne. Ovennævnte fremgår af bekendtgørelse om erhvervsuddannelser § 32. Titeldias Indsæt note og kildehenvisning via Sidehoved og sidefod 27-11-2018

Deltagelse i konkurrencer – Skills Skolen tilbyder uden for den almindelige undervisningstid eleverne intensiv træning i relevante faglige kompetencer som forberedelse til deltagelse i konkurrencer. (HBK § 36, stk. 2) Skolen skal tilbyde mulighed for – ud over ordinær undervisning – at elever kan træne faglige kompetencer på skolen med henblik på forberedelse til deltagelse i forskellige konkurrencer bl.a. DM- og VM i Skills. Titeldias Indsæt note og kildehenvisning via Sidehoved og sidefod 27-11-2018

OBS - skolen Skolens ledelse skal have vedvarende opmærksomhed på, at der i forbindelse med elevernes opstart er tilbud om undervisning mv. der udfordrer alle elever, så de kan blive så dygtige som de kan Vejledere og lærere skal i forbindelse med elevernes opstart på uddannelsen være opmærksomme på: elevernes ønsker om undervisningsmæssige udfordringer og sikre, at dette indarbejdes i den personlige uddannelsesplan gennem hele grundforløbet at spotte og understøtte elever der udviser særlige evner i grundforløbet mhp. evt. valg af udfordringer i uddannelsen Titeldias Indsæt note og kildehenvisning via Sidehoved og sidefod 27-11-2018

OBS - skolen I forbindelse med implementering af reformen, bliver skolerne målt på bl.a. hvor mange elever som vælger talentspor hvor mange elever som vælger fag på højere niveau end det obligatoriske Skolen skal i forbindelse med arbejdet med udvikling af talenter i erhvervsuddannelserne sikre, at lærerne har de rette kompetencer og kan løfte opgaven. Titeldias Indsæt note og kildehenvisning via Sidehoved og sidefod 27-11-2018

Tak for opmærksomheden Billeddias Udskift baggrundsbillede: Indsæt nyt billede fra fil (Indsæt > Billede > Fra fil) Billedets størrelse skal være 25,4 cm x 19,05 cm og placeres 0 cm fra top og 0 cm fra venstre kant. (Højreklik på billedet og vælg formater billede. Indsæt koordinater og størrelse. Klik OK) Højreklik på billedet og vælg rækkefølge > Placer bagerst. Slet det gamle billede. Herefter er det nye billede synligt. Indsæt note og kildehenvisning via Sidehoved og sidefod Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer 27-11-2018 27-11-2018 Side 7