Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gymnasierne i Vejen, Kalundborg og Hjørring. Projektets titel Synliggørelse og anvendelsesorienteret medialisering i sprogundervisningen med fokus på.
Advertisements

KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Aftagerforventninger – og problemstillinger vedr. professionsmasteruddannelser v/ Direktør Per B. Christensen.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
VELKOMMEN NY KOMMUNIKATIONSPLATFORM WORKSHOP | 30. MAJ 2017
1. Arbejdskraftreserven
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Interkulturel Erhvervskommunikation IkEk 8 Internet, sociale medier og netværk KU 2013 Netværket omkring dig og det, netværket siger om dig, er lig.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Internationale virksomheder til trekantsområdet
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Vejledning i validering
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Når du allerede mestrer de vigtigste
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Demokrati og medborgerskab
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Udvikling af centralbiblioteket
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentation af fælles proces myndighed og Familiehus
Præsentationens transcript:

Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU

Gruppeopgave kapitel 3 Eksemplificér hvordan jeres virksomhed kan tiltrække og fastholde målgruppen ved udnyttelsen af forskellige motivationer til at være på sociale medier. Hvis jeres virksomhed er en forretningsidé og endnu ikke eksisterer, vælg en mulig konkurrent til nedenstående øvelser Lav en prioriteret liste over din virksomheds betalte, ejede og fortjente medier. Findes der blogs virksomheden samarbejder eller bør samarbejde med? Hvordan? Bør virksomheden selv iværksætte en blog, og i så fald indenfor hvilke rammer? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Gruppeopgaver kap 6 Analysér designaspekterne for nogle af virksomhedens vigtigste produkter/ydelser Hvor konsistent er æstetikken og symbolværdien indenfor sortimentet/ydelserne? Analysér jeres website, herunder webdesignaspekter, usability og hub-funktion Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Skitsér et webdesignbrief til en ekstern webdesigner. Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

Sammenkæd AIDAE-modellen med promotion mix’en Gruppeopgave kapitel 4 Med udgangspunkt i en selvvalgt virksomhed som opfattes at have en problematisk image (eller Dong): Undersøg sammenhængen mellem identitet, image og nuværende markedskommunikation Definér nogle markeds- og kommunikationsmål til en ny kampagne der lever op til SMART-modellen Skitsér en promotion mix til en kampagne, der skal mindste kløften mellem virksomhedens identitet og image Sammenkæd AIDAE-modellen med promotion mix’en Forklar på hvilke interessefelter de nye kommunikationsobjekter skal møde målgruppen Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret Hvorfor er digital marketing for de fleste virksomheder ikke mere en mulighed, men en nødvendighed? Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret Hvorfor er digital marketing for de fleste virksomheder ikke mere en mulighed, men en nødvendighed? Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret Hvilke skærpede krav stiller digitaliseringen til marketingmikset? Product Stærk produktbranding og/eller virksomhedsbranding. Price Løbende kontrol af prissammenligningsportaler, overvejelser ang. netbutikker (Zalando) og tilbudsportaler (SweetDeal), forskellige nationale afgifter. Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

Promotionsmikset integrerer on- og offline kanaler People Place Overvejelse om man sælger online, offline eller både og. Hvilke varer, hvilke priser? Onlinekøb fra udlandet er nu større en grænsehandlen (17-14 mia.) Promotion Promotionsmikset integrerer on- og offline kanaler People De person(lighed)er, der varetager virksomhedens online interaktion (chat, brevkasse, reklamation m.v.) skal være troværdige repræsentanter for virksomhedens identitet Physical evidence Den virtuelle fremtoning skal afspejle den fysiske Process Brug nyeste relevante platforme. Understøt troværdigheden vha. eksterne garanter (e-mærket) Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

Gruppeopgaver kap 5 Er virksomhedens online og offline marketing konsistent? Kan sammenspillet forbedres? I så fald hvordan? Er virksomhedens marketingsmiks tilpasset digitaliseringens krav? Hvis ikke, hvordan bør det forbedres? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5