Gennemførelse Lektion 7 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Refleksion i kommunikationen
Advertisements

Modul 3 Kommunikation Referencer til de enkelte redskaber findes i bilag 1 i ’Sikker Mundtlig Kommunikation. Baggrund, begreber og litteratur’. Dette.
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Virksomhedens informationsbehandling
Kommunikation i projekter
Kommunikation og vejledning
LEAN af ekspertviden - LEAN på et sygehus
POLITIK LEDELSESSYSTEM
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel Reaktiv - proaktiv.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Grundlæggende projektledelse og –styring Leder Delux Søndag d. 1. marts 2009 V. Stine Røn Christensen Red Barnet Ungdom Rosenørns Allé 12, 5. sal 1634.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? FREMTIDENS KVALITETSSIKRING: HVAD VI VED STØTTER KVALITET Miljøvurderingsdag
ICF Rønnegården i Gørløse i Nordsjælland.
Notatteknik Hvorfor Hvornår Hvordan.
Den Kreative arbejdsform
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 1: HVAD ER KVALITETEN AF REDEGØRELSEN? Miljøvurderingsdag
Undersøgelse af voksnes smerter efter Tonsillectomi.
9. december Optimering af produktionsprocesser Ledelsessystemer som et nyttigt værktøj i optimeringsprocesserne Konsulent Christian.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Funktioner og roller i projekter
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Optaget af i BUC – p.t. – Ledelse af implementeringen af udredningsretten Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Oktober,
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Forberedelsesfase: Projektetablering Fokuseringsfase: Strategianalyse
Forberedelsesfase: Projektetablering & Fokuseringsfase: Strategianalyse Finn Kensing.
Opstartsworkshop Tirsdag d. 17. marts 2015.
Fordybelsesfase: Dybdeanalyse
Forundersøgelse Fordybebelsesfase: Dybdeanalyse. Fordybelsesfasen: Dybdeanalyse Udgangspunkt: Opgaven er afgrænset Formål: –Projektgrp: Komme "under huden"
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Dokumentation 7. Semester
Fordybelsesfase: Dybdeanalyse
Lyttende trioer Formål:
Datalogi - 1. modul - systemudvikling - LCK 1 Håndtering af systemudvikling! Efterår 2000 Datalogi LCK.
Brugerundersøgelse Brugssituationen Dataindsamlingsmetoder Spørgeskema
Skrivekursus 1.e ..
Samlet tilbagemelding Intern survey i Psykiatrien Marts 2014 Afdeling: Psykiatrien Øst 1.
Fagdidaktik i sprogfag – lingvistisk kompetence Viden og færdigheder ift. Udtale, stavemåder, morfologi og syntaks (sætningsdannelse) samt ordforråd. Deklarativ.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 2: Toulmins argumentationsmodel.
Rapportering, afslutning og opfølgning Indhold: Evaluering af det objektive bevis Afslutningsmødet Rapportering og opfølgning Lektion 8.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
PRINCIPPER FOR PROJEKTLEDELSE IT PROJEKTLEDELSE 14. marts 2014.
INDSATSTEORI I UNGNORD EKSEMPLER – UDFORDRINGER - FORDELE.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse Indledning Indhold: Hvorfor intern survey? Kursets formål & indhold Kursets form og materiale Lektion.
Procesorientering Indhold: Hvad er en proces? Procesorientering og effektiviteter Systemorientering Lektion 3.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Læsestrategier læseforståelse Skrive- og lyttestrategier
Dokumentation, evaluering og evidens
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Mødeafholdelse Forberedelse Afvikling – roller: Opfølgning: Dagsorden
Facilitering af survey-processen
Lektion 5 Afslutningsmødet
Planlægning og forberedelse
Webinar om evaluering af elevudbytte
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Lektion 3 Procesorientering Indhold: Hvad er en proces?
Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Interne survey som ledelsesværktøj
Interne survey som ledelsesværktøj
Grunddataprogrammets delaftale 1: Ejendomsdataprogrammet
Værktøj: Check dine relationer
Præsentationens transcript:

Gennemførelse Lektion 7 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen Interview Notatteknik 11-03-2009

Forberedelse Udførelse Opfølgning Startmødet Undersøgelsen interview/observationer dokumentation, som under- bygger interview/observation. Udførelse Forberedelse til afslutningsmøde enighed om konklusion og doku- mentation af resultat. Opfølgning Afslutningsmødet a 11-03-2009

Undersøgelsen Surveyor skal styre forløbet Surveyor skal være opmærksom på tiden Brug checklister Intet problem - fortsæt Problem - undersøg tilstrækkeligt dybt 11-03-2009

Styring af interview Forklar formålet med interviewet Spørg de “rette” folk Spørg korrekt Gentag eller omformulér Få bekræftet udsagn Vær en opmærksom lytter Tag notater 11-03-2009

Spørgsmål til interview Hvordan, hvem, hvad, hvor, hvornår, hvorfor “Hvis vi antager.....?” eller “Hvad nu , hvis..?” “Vær venlig at vise mig........” Undgå ja/nej spørgsmål Følg med, afvent ikke 11-03-2009

Tag notater Hvor: Afdeling, afsnit, proces, aktivitet Hvem: Stillingsbetegnelse Hvad: Fokuspunkt Noter: Reference til dokument Identifikation af registrering Udsagn/forklaringer Formodede problemer 11-03-2009

Spørgsmål og notater Styring Proces Input Output Ressourcer 2 1 4 5 3 Kræver ofte en person med faglige kompetencer 2 Styring 1 4 5 Proces Input Output 3 Ressourcer 11-03-2009

Øvelse 4! 11-03-2009