Velkommen Robusthed basiskursus

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Advertisements

Ånden i Glasset.
EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
EVALUERING AF LÆREPLANER SKRUPSAKKERNE Barnets alsidige personlige udvikling.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Oplæg om indre og ydre motivation Selvreflektionsopgave Torben Keller opgave E-laerning program omhandlende Maslows behovspyramide Foredrag Torben Keller.
Lav din egen funktionskæde Fokuser først på et væsentligt indsatsområde som du er med til at realisere i dit daglige arbejde Nævn de 3 vigtigste interessenter.
1 Projektopgaven 8. årgang. 2 Projektopgavens vej 1.Overordnet emne er xxxx 2.Brainstorm over delemner. 3Gruppedannelse omkring delemner 4Problemformulering/opstilling.
Kommunikationskursus
Ungdommens Folkemøde
Modul 2.
Fordybelse i et projekt
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved Mad til Mennesker og læsevejleder Aktionslæringsforløb Instruktionsvideoen.
Modul 1 Rød løber (C).
ÅBNE RUM Metode og Praksis.
Praksiseksempel fra Teater GROB
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Velkommen Robusthed basiskursus
Organisering af procesarbejde
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
En tur i galleriet….
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Kommunikation - trykstil
øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
LEAPS Projektplanlægning 21. marts 2017
Demokrati og medborgerskab
Fællesevaluering for erhvervspraktikanter
Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min
Velkommen.
Radiokommunikation Aktiv lytning – 2 ark m/figurer
MUNDTLIG FREMSTILLING
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
1½ times arbejde i gruppen
Kursus for personer med demens og pårørende
- En genre som alle andre
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Velkommen til ROADSHOW i GeoDanmark!
Quiz Uge 2 – mandag.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen
Præsentationens transcript:

Velkommen Robusthed basiskursus Modul 3 problemløsning

En tur i galleriet

På din tur rundt i galleriet, kan du stille din makker følgende spørgsmål: Hvad har du brugt fra programmet siden sidst? Hvordan kan du bruge dette i din hverdag? Hvad vil du gerne vide mere om inden vi slutter i dag? ?!

STORYBOARD ? !! Robusthed

STORYBOARD Robusthed

STORYBOARD Opgave i grupper Gå sammen i grupper på 3 eller 4 Opgaven er at bevidne hinandens fortællinger. En er fokusperson mens de andre lytter. Fokuspersonen fortæller max. 5 minutter om de udvalgte scener fra dokumentarfilmen + titel Derefter bevidner én af lytterne fokuspersonens historie: 5 minutter til bevidning. Fortæl hvad du har hørt uden at tolke. Hvad har jeg i særlig grad hæftet mig ved i fokuspersonens fortælling om oplevelser med robusthed? Hvad fortæller det dig om, hvad der er vigtigt for fokuspersonen? Egen-refleksion/ gruppe-refleksion: Hvordan klinger det ind i temaer eller erfaringer, du selv har? Hvad bliver mere vigtigt i dit eget arbejde med robusthed, efter at du har lyttet til fokuspersonen? Robusthed

STORYBOARD Gå sammen i grupper a´3-5 personer. Fremlæg på skift jeres storyboard for resten af gruppen. For hver fortælling vælges en bevidner Gruppen stiller nysgerrige spørgsmål til fortælleren, der skaber nye tanker om scenerne. (Fortæl lidt mere om? - Hvad kunne man ellers gøre? - Hvordan mon andre oplever det? - osv.) Deltagerne forholder sig til fortællerens beretning og spejler dette i egen praksis. (hvordan kan jeg selv bruge/forstå det jeg hører, i forhold til mit eget arbejde, hvilke ideer kan tilføre til det jeg har hørt?)

Speed Talk tænkehjernen og hjernens 112 samt tankebobler Gå sammen i grupper 3 og 3

Tema 2 1 1 1 Gode spørgsmål: Fortæl lidt mere om…! Hvorfor tænker du sådan om det? Hvad kan ellers være årsag til…? Hvordan tror du andre oplever det? Kan det opleves på andre måder? Tema 1 1

Robusthed som problemløsning Med udgangspunkt i konkret case. Fremlægger grupperne på skift løsningsforslag til problematikken. Træk på de redskaber i har lært at anvende i gennem programmet.