Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
EU Socialfondsprojektet
Advertisements

FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Netværk Nordjylland - erhvervsrettet uddannelse AMU Nordjylland Erhvervsskolerne Aars EUC Nord EUC Nordvest Frederikshavn Handelsskole Handelsskolen Minerva.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Kontanthjælpsreformens betydning for unge Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS Vejledningstemadag - fredag.
Mærsk Nielsen HR Konference om udvikling af AMU-målgruppens læse- og skrivekompetencer - inspiration til øget samarbejde mellem skoler og arbejdspladser.
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Kommunernes understøttelse af kulturinstitutionernes undervisning - modeller for skoletjenester v/Marie Damsgaard Andersen.
Mærsk Nielsen HR EPOS konference Styrket indsats overfor deltagere med læse- og skrivevanskeligheder EPOS formidlingskonference Mandag d. 25.
TOUR d’AMU Fra ukendt til velkendt SOSU - Greve, Holbæk og Nykøbing F.
Bilag 1. Forandringsteori TUP-projekt Én fælles VEU-center tilgang til IKV i AMU 1. Problembeskrivelse VEU-center Nords udbydere mangler en tværgående.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Oplæg ved Jacob Friis Kjærgaard Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
Mærsk Nielsen HR IKT i arbejdsmarkedsuddannelserne - Resultater af en analyse Workshop-seminar 19. september 2012 Lizzie Mærsk Nielsen.
Birgit Viskum Center for Kvalitet, Middelfart. Udvidet patientsikkerhedsordning 1.Loven og rammerne 2.Udfordringer og muligheder 3.Hvad betyder det for.
NETVÆRKSMØDE 19. MAJ 2016 BRITT JENSEN. FÆLLES SAMTALERNE ”3 DELTAGERE OG 3 VINDERE”
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Projekt : ”Styrket samarbejde mellem borgeren, myndighed og udførende virksomheder ” Deltagere er Ledere og medarbejdere indenfor Handicap og Socialpsykiatriområdet.
Odder Gymnasiums system til kvalitetsudvikling Kvalitetsbekendtgørelse og STX §11skal ”tale sammen”
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
19.4 Grønne regnskaber 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Kvalitet i Dagplejen Christina Barfoed-Høj, specialkonsulent, Socialministeriet. 18. maj 2010.
STRATEGI FOR MUDP INTRO Et enigt Folketing vedtog i februar 2015 lov nr. 130 om Miljøteknologisk Udviklings- og Demonstrationsprogram (MUDP).
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Innovationstjek v/ Henrik Blach Innovationsagenterne.
Rent bord med FVU START Kunsten at rette op på fortidens synder.
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
Overgangsvejledning Hva’ taler vi om? Definitioner. Eksempler på udvalgte overgangsvejledninger. Udfordringer, lokalt og nationalt. Oplæg til work-shop.
BAI’s skolekonference – Hotel Koldingfjord
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Studieretningsprojektet
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Instruktion til mødeledere
DUBU Superbrugerrollen
Mine spilområder Faglig og kompetencemæssig koordination og synergi
Budget 2017 – 2020 Sundhed, Omsorg og Arbejdsmarked
Studieretningsprojektet
Systematisk energieffektivisering af tekniske installationer
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Virksomhedsservice Mariagerfjord
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Netværksmøder - Drejebog
Temaeftermiddag onsdag d. 3/1-2018
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
23. og 24. april 2018 Banedanmark, Kvalitet & Sikkerhed
Hvorfor rethinkIMPACTS? og Hvad er rethinkIMPACTS?
Perspektivskifte Arbejdsmiljøloven Op
2. Virksomhedens interessenter
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Kulturproces step 1 Før måling Efter måling
AMU og trepartsaftalen - et perspektiv
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Overgangsvejledning Hva’ taler vi om? Definitioner.
Sæt skub i EGU Konference den 24. februar 2010 Chefkonsulent Ann B
- A facilitated workshop , Bjerringbro Baggrund:
MIKRO-PROJEKTMODELLEN
Præsentationens transcript:

Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z Output Resultater Aktiviteter Effekter Alle AMU-lærere klædes på til at kunne informere og vejlede AMU-kursisterne til deltagelse i screeninger Faglærerne og vejledere har kompetence til vejledning og dermed motiverer kursisterne til screeninger og FVU Kvalitativt bedre FVU forløb end tidligere ift. Fleksibilitet Brugertilfredshed, Fagligt udbytte, Kortere FVU forløb Kombinerede FVU-AMU forløb Skriftligt informationsmateriale Power point Temamøder Skolerne informerer (faglærere) og vejleder AMU-kursisterne om deres muligheder for at deltage i screeninger Afholdelse af projektmøder Udvikle modeller for god vejledning af kursisterne Udvikling af modeller for gennemførelse af FVU samt kombinerede AMU-FVU forløb Afprøvede modeller og metoder God vejledning Markedsføring Samarbejde ml. skolerne Gennemførelse af screeninger Kombinerede AMU-FVU Kursisterne vejledes med baggrund i screeningresultaterne AMU-kursister er motiveret til at deltage i screeninger Skolerne samarbejder om at markedsføre FVU og AMU-FVU AMU-kursister deltager i screeninger Udviklingsarbejde på skolerne Afprøve af modeller og metoder Opsamling af erfaringer Flere kortuddannede for bedre læse- og skrivekompetencer Skolerne samarbejder om at gennemfører screeninger samt FVU og AMU-FVU forløb AMU-kursister er motiveret for at deltage i FVU Opdaterede mål og handleplaner på skolerne Skolerne sikrer en god logistik ift. gennemførelse af screeninger AMU-kursister deltager i FVU Udbytte Mere ud af AMU deltagelse Bedre til at løse opgaver på arbejdspladsen Bedre til at klare sig i fritidslivet Afholdelse af udviklingsseminarer Skolerne har et beredskab til gennemføre screening og FVU Fysisk organisering Ledelsesmæssig prioritering Kompetente faglærere ift. FVU, tager ansvar og pædagogisk indenfor de fokus områder vi har vidensopbygning AMU-kursister deltager i kombinerede AMU-FVU forløb Nyhedsbrev, blog Opretholdelse af netværk Blog på EUC Vests webside Elektroniske logbøger Der gennemføres flere screeninger og flere FVU forløb (både effekt og resultat) Flere kortuddannede motiveres til videreuddannelse Flere screeninger og FVU forløb gennemføres på erhvervsrettede uddannelser (både resultat og effekt) Afholdelse af styregruppemøder Ledelsesmæssig opbakning på skolerne Skolerne samarbejder om andre ting (langsigtet) Screeninger af medarbejdere gennemføres enten på arbejdspladsen/skoler Markedsføring af screeninger og FVU – herunder dialog med virksomheder Informationsmateriale Virksomhederne har kendskab og viden om værdi, økonomi, eksempler Skolerne markedsfører FVU bedre Virksomheder er motiverede for at lade deres medarbejdere deltage i screening og FVU og AMU-FVU Virksomhedens medarbejdere deltager i FVU og AMU-FVU forløb Offentlig markedsføring Virksomheder Eksterne interessenter Fælles FVU-korps fungerer Data /dokumentation: Screeninger FVU Barriere for deltagelse Evaluering og effektmåling af gennemførte screeninger og FVU forløb Større kendskab til screening/FVU