Erhvervsøkonomisk seminar (10 ECTS) Efterår 2017

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GOD INFORMATIONSSØGNING for professionsbachelorer Faser i informationssøgeprocessen Strategi for løsning af informationsbehov Identificering af relevante.
Advertisements

Portfolioeksamen Studieområde 2
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Større Skriftlig Opgave
Bachelor projekt Forår 2009.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Det Internationale Område
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Peter Nedergaard: Hypotesetest
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Struktureret interview/samtale/vejledersamtale
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Karl Henrik Flyums model
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Orientering om Bachelorprojekt November 2013 Astrid Jensen.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Synopsis VIP3/2012.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Introduktion til opgaveskrivning
Tidsplan for eksamen 40s umd
Formalia ved opgaveskrivning
Større Skriftlig opgave
Problemorienteret projektarbejde Christian Nøhr Institut for Samfundsudvikling og Planlægning Aalborg Universitet.
Synopsis VIP13 HH3.
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Orientering om Bachelorprojekt
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Afleveres senest mandag den 3. maj, kl til Mikael via mail.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
Forskningstræning for HU-læger i Anæstesiologi
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
SKABELON.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Online feedback mellem timerne D. 02/10/15 Postdoc Mia Skytte O’Toole
Orientering om bachelorprojekt 2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Department of Marketing and Management
KNÆK KODEN.
Større skriftlig opgave i 2.hf
Software Architecture in Practice
Studieretningsprojektet!
Department of Marketing and Management
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Bachelorprojekt Forår 2017
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Selvevaluering i lokale U91 27/3-2009
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Softwarearkitektur i Praksis: Forsknings- og Udviklingsprojekt
Flerfagligt Forløb 4/SRO
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Erhvervsøkonomisk seminar (10 ECTS) Efterår 2017 Information og gode råd Jan Møller Jensen, Department of Marketing and Management

Agenda Formalia (fagbeskrivelsen og faghjemmesiden) Husk at melde jer til faget! Emnevalg og gruppedannelse (senest 1. maj) Elektronisk blanket til indmelding af gruppe og to prioriterede emner Blackboard-forum til afsøgning af eventuelle medstuderende til gruppedannelse (‘enlige’ vil efter 1. maj blive administrativt ‘grupperet’) Hvad er et godt emne? Indsend tildelt emne/problemstilling til godkendelse (15. september) Skrive/vejledningsprocessen Forsvaret Spørgsmål? Bibliotekets services! INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

1. maj

Agenda Formalia (fagbeskrivelsen og faghjemmesiden) Husk at melde jer til faget! Emnevalg og gruppedannelse (senest 1. maj) Elektronisk blanket til indmelding af gruppe og to prioriterede emner Blackboard-forum til afsøgning af eventuelle medstuderende til gruppedannelse (‘enlige’ vil efter 1. maj blive administrativt ‘grupperet’) Hvad er et godt emne? Indsend tildelt emne/problemstilling til godkendelse (15. september) Skrive/vejledningsprocessen Forsvaret Spørgsmål? Bibliotekets services! INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

Hvad er et godt emne? Vælg ud fra dine interesser, evner og evt. karriereønsker Forhåndsgodkendte emner findes på fagets hjemmeside Du/I kan også selv formulere et interessant emne/problemstilling Foreløbig problemformulering og undersøgelsesspørgsmål Forventet teoretisk ramme og metode for evt. empirisk undersøgelse Skitse over forventet struktur i rapporten I princippet ingen grænser for emnevalget (Erhvervsøkonomisk!) MEN vær realistisk mht. ambitioner, ressourcer og tid?

Hvordan har udviklingen i nethandel været på dagligvaremarkedet i Danmark? Hvilke motivationer og barrierer ser forbrugeren i onlinekøb af dagligvarer?

Hvad sker der, hvis I ikke får det ønskede emne? Så bliver blanketten afvist, og I får besked om, at I er nødt til at vælge om. Det gør I ved at udfylde en ny blanket forfra. INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

Byggestenene i et seminar Motiver/legitimer problemstillingen: Hvorfor? For hvem? Afgrænsning, teori og metodevalg samt struktur Sekundære data? Situationsanalyse Literatur review / teoridel Metode og undersøgelsesdesign Analyse Præsentation af resultater Diskussion af resultater Implikationer Konklusion og perspektivering INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

Vejledningsprocessen Når I har fået et emne og en vejleder, går vejledningen i gang. Første trin er at få aftalt arbejdstitel og foreløbig problemstilling Skal være på plads og godkendt 15. september Sker på samme blanket som valg af emne Vejledning tilbydes af en VIP’er (vejlederen) Vejledningsprocessen er tovejskommunikation og hjælp til selvhjælp Ingen studerende og heller ingen vejledere/instruktorer er ens! Det er vigtigt at du/I sammen med vejleder/instruktor tidligt i forløbet får klarlagt/aftalt rammer og proces for vejledningen INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

Seminarmøder/workshops Seminargrupperne ‘puljes’ i et antal skrivegrupper (oftest med emner relateret til samme fagområde), som mødes over fire workshops og giver hinanden feedback udvalgte dele/fokusområder i seminarene. Seminarrækkens fire workshops administreres og ledes af en instruktor. Instruktor kan kommentere/supplere på de enkelte gruppers modtagne feedback, men husk at alle fagligt relaterede spørgsmål altid bør afklares med din vejleder. Der er mødepligt til seminarrækkens fire workshops og det afsluttende forsvar. Ved fravær uden gyldig og dokumenteret begrundelse opfylder den studerende ikke eksamensbetingelsen og kan derfor ikke deltage i ordinær eksamen. Ved det afsluttende forsvar skal alle grupper forsvarer eget seminar og agere opponenter imod en af de andre gruppers seminar.

Bibliotekets services!

? INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT