12 Serviceydelser Oversigt Forskelle mellem fysiske produkter og serviceydelser Servicepakken Serviceleverancesystem De 7 P’er Serviceydelser: Er uhåndgribelige i modsætning til fysiske produkter. De fire P’er suppleres med yderligere 3 P’er: personale, ”physical evidence” og proces 12 Serviceydelser
Forskelle mellem serviceydelser og fysiske produkter
Servicepakke Servicepakken består af: Kerneydelse – dækker kundens behov Periferiydelser – tillægsydelser, som tilfører ekstra værdi 12 Serviceydelser
Serviceleverancesystem serviceydelser bliver til i et samspil mellem: Frontpersonale - medarbejdere med kundekontakt Backupsystemet – fysiske rammer K Kunderne 12 Serviceydelser
De 7 P’er For serviceydelser er de 4 P’er suppleret med yderligere 3 P’er: Produkt Pris Place Promotion Personale – frontpersonale tegner virksomheden udadtil ”Physical evicence” – den fysiske rammer og den synlige del af servicepakken Processer – servicevirksomhedens måde at tilrettelægge og gennemføre arbejdsprocesser 12 Serviceydelser
De fire oplevelsesdomæner Underholdning Uddannelse Eskapisme Æstetik 12 Serviceydelser