12 Serviceydelser Oversigt

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Virksomhedens interessenter
10 Konkurrencesituation
Seksualpolitik på specialskoler FNSS – konference 31. oktober 2011 Kim Steimle Rasmussen.
Prioritering.
10 Konkurrencesituationen
Gode råd og eksempler på faldgruber
VI model Modellens 4 trin VIRKELIGHED VIDEN VILJE VISION
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Arbejdsmiljø I kundecentre – betingelser og løsninger
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
POLITIK LEDELSESSYSTEM
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
7 Efterspørgselsforhold
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
Brugernes kreativitet - Kreative processer i innovation med inddragelse af brugerne Ditte og Marianne Den 8. februar 2007.
Valg af parametre.
Program: Produktet Processen. Produkt: US3 (1. rundes afstemning)
Forskellig forståelse af opgaven Michael Hald Konsulent KL
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kapacitetsstyringens beskrivelsesmetoder
Praktikum med innovativt aspekt.
VSM – Nuværende værdistrøm – Fase 1
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Corporate Branding Buzz ord – Fup eller fakta Buzz ord – Fup eller fakta Er tro sikker viden? Er tro sikker viden? Corporate branding = moderne ledelsesteori.
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
12 Serviceydelser Oversigt
Ill Et produkt med mange dimensioner
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Introduktion til afsætning
Regnskab & økonomistyring - Lektion 5 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
GRUPPE 6.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Vejledning og undervisning UUV har som forsøg undervist i 6 moduler udviklet til Uddannelse og Job. I alt 46 lektioner, heraf fire lektioner som forlagt.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
Procesorientering Indhold: Hvad er en proces? Procesorientering og effektiviteter Systemorientering Lektion 3.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Parametermix - produkt
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
digitaliseringsstrategi
”BrunT Papir” - workshop
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Idegrundlag og målsætninger
12 Serviceydelser Oversigt
Branding afsætning.

Afsnit 1 Afsnit 2 Afsnit 3 Afsnit 4 Afsnit 5 Afsnit
10 Konkurrencesituation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
Hvordan bliver en 20’er til en kylling?
Mission, vision og forretningsidé
De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner.
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
* Personalekursus Skriv emnet her *.
6. Virksomhedens indtægter
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

12 Serviceydelser Oversigt Forskelle mellem fysiske produkter og serviceydelser Servicepakken Serviceleverancesystem De 7 P’er Serviceydelser: Er uhåndgribelige i modsætning til fysiske produkter. De fire P’er suppleres med yderligere 3 P’er: personale, ”physical evidence” og proces 12 Serviceydelser

Forskelle mellem serviceydelser og fysiske produkter

Servicepakke Servicepakken består af: Kerneydelse – dækker kundens behov Periferiydelser – tillægsydelser, som tilfører ekstra værdi 12 Serviceydelser

Serviceleverancesystem serviceydelser bliver til i et samspil mellem: Frontpersonale - medarbejdere med kundekontakt Backupsystemet – fysiske rammer K Kunderne 12 Serviceydelser

De 7 P’er For serviceydelser er de 4 P’er suppleret med yderligere 3 P’er: Produkt Pris Place Promotion Personale – frontpersonale tegner virksomheden udadtil ”Physical evicence” – den fysiske rammer og den synlige del af servicepakken Processer – servicevirksomhedens måde at tilrettelægge og gennemføre arbejdsprocesser 12 Serviceydelser

De fire oplevelsesdomæner Underholdning Uddannelse Eskapisme Æstetik 12 Serviceydelser