Præsentation af UngiAarhus

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Advertisements

VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
Bilag 2: Organisationsudvikling
Randers Kommune Folkeskolereform 2013 Ungdomsskoleforeningens efterårskonference 2013.
Det arbejdsomme netværksseminar
Dagsorden Generelt om organisationen Varde Kommune
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
E-inklusionens udfordringer – hvordan gør vi det endnu bedre? Stig Langvad, formand for DSI.
Inklusion i Børneinstitution Højme
Danske fysioterapeuters og ergoterapeutforeningens Lederkonference
En god skole er en inkluderende skole.
Dagsorden: Demokrati i klubberne – konkrete eksempler Klubberne og medborgerskab Fritidsspilfordeler og ungdomsskolen placering i nærdemokrati.
Alle børn er alles ansvar
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Uddannelsesparathed og vejen til de 95 pct. UU Københavns Kommune 29. september 2010 – Lis Rom Andersen.
Udfordringer og visioner på børne- og kulturområdet BKF Syddanmark 18. marts 2010 Klaus Majgaard.
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
En dynamisk klub for børn og unge fra 5
Udfordringer og visioner på børne- og kulturområdet BKF Midtjylland 5. marts 2010 Klaus Majgaard.
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Lokalsamfundet som læringsmiljø Klog på den fede måde Horsens 24. november 2010 Klaus Majgaard.
Uddannelse som livschance og som krav Second Chance netværket 1. september 2010 – Lis Rom Andersen.
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Fornyet styringsdialog mellem stat, kommuner og institutioner BKF Region Syd 26. oktober 2012.
Program for læringsledelse Ved Birgit Lindberg, Sekretariats- og dagtilbudschef 12. januar 2016.
Kulturforandringer i Børn og Unge Kulturforandring i hele Børn og Unge Hvad går det ud på? Kulturforandring i Område Skanderborgvej og Viby lokaldistrikt.
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
Sanne Lorentzen NLS Ledertræf, Island september 2012.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen – Velkomst v. Lone Greve Petersen, Formand for pædagogisk enhed, Efterskoleforeningen.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Gentofte Kommunes Tandpleje. Vision: ”Det bedste sted at være barn og ung” Gentofte Kommunes Tandpleje.
Ny Nordisk Skole Oplæg for NLS 13. okt.. Ny Nordisk Skole er Nyt politisk signal om værdier og mål for uddannelsessystemet – herunder folkeskolen Inspiration.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
9/24/ september 2011 Program for borgermøde om Budget Velkommen til Borgermøde 11. september 2012.
Skoledagens indhold: Helstøbt kompetencebegreb, mange læringsrum SFO Tænketank Danmark Landsmøde 5. april 2013.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
Ledelsens betydning for at lykkes!
CfL 2016 INDIKATOR™ om Organisation og HR
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Velkommen til Engen &Poplen 
Plan for sammenhængende indsats overfor ungdomskriminalitet
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Gentofte Kommunes Tandpleje
Præsentation af UngiAarhus
Hvad er gadeplan sat i verden for.
Mere MOST - mindre fravær
Sundhedsaftale
21. Den strategiske plan.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Samtale om folkeskolen i
Kulturmåling i VisitDenmark
Gentofte Kommunes Tandpleje
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Vision Børn og unge oplever glæden ved at deltage i fællesskaber   Værdigrundlag Fællesskaber er en styrke – Forskellighed er et potentiale Målsætning.
Nye muligheder og potentialer
Barnesyn og børneperspektiv
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

Præsentation af UngiAarhus Velkomst Præsentation af UngiAarhus Toke Agerschou FU-chef 21. September 2016

NP: For så vidt angår kerneopgaven, så er vi i gennemsnit og i hovedtræk og i stadigt stigende grad lykkedes med de effektmål, der er sat for os – dog er der stadig grupper af børn… Alt i alt har vi i dag en solid organisation, som grundlæggende leverer en høj kvalitet (der er altid plads til forbedringer…) – og det er vi lykkedes med at skabe, samtidig med at børnetallet er steget, og at vi ad flere omgange har effektiviseret og rationaliseret – i perioder også ret markant!

fællesadministration FU området |Samlet FU-chef FU fællesadministration Gadeplan Aarhus - FU FU-Syd FU-Vest FU-GT FU-Nord 1 Ungdomsskole Syd Klub/legeplads Fritidscentre 9 Matrikler: 24 Ungdomsskole Vest Klub/legeplads Fritidscentre: 7 Matrikler: 17 Ungdomsskole GT Klub/legeplads Fritidscentre: 2 Matrikler: 4 Ungdomsskole Nord Klub-legeplads Fritidscentre: 9 Matrikler: 22

Visionen… Alle børn og unge, der vokser op i Aarhus, skal have mulighed for at realisere deres personlige, sociale og faglige potentiale.   Med andre ord skal alle børn og unge være glade, sunde og have selvværd. De skal opleve og bruge medborgerskab, deltage i og inkludere hinanden i fællesskaber. Og de skal udvikle sig til personligt robuste, livsduelige og kreative børn og unge, der bliver så dygtige, som de kan, og som med globalt udsyn og lokal indsigt er rustede til at møde fremtidens udfordringer.

”Fritids- og ungdomsskoleområdet har et særligt fokus på børn ”Fritids- og ungdomsskoleområdet har et særligt fokus på børn og unge, der er udsatte. Det brede almene fritids- og ungdomsskoletilbud og den generelt fungerede pædagogiske indsats er en forudsætning for virksomme beredskaber for udsatte børn og unge” (FU Planen s.8)

Børn og Unges Leadership Pipeline Direktøren; som skal udvikle strategi for hele organisationen og sikre sammenhæng på tværs og ikke mindst være bindeleddet til det politiske niveau. Forvaltningscheferne; som er de højst placerede chefer under direktørniveauet, og sidder med chefgruppen. Har selv ansvaret for et stort sammensat område med mange forskellige specialer. Ledere af ledere; I Børn og Unge har vi to niveauer, som befinder sig på forskellige strategiske niveauer. Ledere af medarbejdere; hvor de fleste ledere hører til. En mangfoldig gruppe med forskellige konkrete arbejdsopgaver, men dog den vigtige fælles arbejdsværdi at skabe resultater genne medarbejderne. Oplæg 9.30 – 10.15 Børn og Unges Leadership pipeline beskrives i 5 ledelsesniveauer. Pipelinen beskriver i første omgang ledelse i kernedriften på skolerne, i dagtilbuddene og på FU-området samt de øverste chefniveauer. OBS: Medarbejdere - som skaber resultaterne gennem egen indsats – og i samarbejde med andre medarbejdere. Er ikke beskrevet i Børn og Unges LP. Topleder: – at skabe resultater igennem en organisation Funktionsleder: – at skabe resultater igennem en sammensat funktion Leder af ledere: – at skabe resultater igennem ledere Leder af medarbejdere: – at skabe resultater igennem medarbejdere Medarbejder: – at skabe resultater igennem egen indsats