Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Præsentation af materialer på personalemøde
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Mødeledelse og deltagelse
Relationer – børn og voksne
21. juni 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
- Dagtilbuddets Fællesskaber
SAPA netværksmøde den 10. juni 2014
Præsentation af materialer på personalemøde
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Biblioteket som læringscenter
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Delphi-evaluering og Green Field Evaluering af event Som start på Green Field.
Åbent dialogmøde Folkeskolereform 2014 Onsdag den 9. april 2014 kl – Hans Rømer Skolen Afdeling Aaker, festsalen.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
@CRMUG Agenda  9:00 -10:00 Velkomst og bordet rundt  10:00 -10:15 Pause  10:15 -11:45 Indlæg v/Henrik Jensen  12:00 -13:00 Frokost  13:00 -14:00.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
3-timersmødet 2017.
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
Præsentation af UngiAarhus
Gruppearbejde 1 Formål:
Velkommen til Creating Impact
DUBU Ledernetværk 2015 Velkommen.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Velkommen til.
Præsentation af UngiAarhus
Skriv jeres overvejelser på en flipover og hæng den op i lokalet.
Greater Copenhagen – Klar til Smart Vækst Smarte affaldsløsninger – seminar nr november 2017 Data drevne affaldsløsninger.
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
3-timersmødet 2017.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Hvordan får jeg indflydelse?
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Personalemøde – opfølgning på MTU
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Dagtilbudsforum d. 9. oktober 2018
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Præsentationens transcript:

Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017

Tid, sted og formål Dato: 17/3, kl. 8-12 (Morgenmad kl. 8-8.30) Sted: DGI huset Formål: At skabe sammenhæng og fællesskab Fejre hvor langt vi er kommet Et skridt videre i udviklingen af Ungiaarhus Blive nysgerrige på og begynde at lære at anvende data i praksis - i samarbejde om opgaveløsning I tråd med Stærkere Fællesskaber og LOKE

Program 08.00-08.30: Morgenkaffe + -brød 08.30-08.45: Velkomst v. Toke 08.45-09.45: Databaseret praksis Oplæg v. Malene Dinesen 09.45-10.00: PAUSE 10.00-10.45: Gruppearbejde 1 10.45-11.05: Dialog 1+1 11.05-11.25: Gruppearbejde 2 11.25-11.50: Drøftelser i fritidscentre/arbejdsfællesskaber 11.50-12.00: Opsamling, næste skridt og afrunding v/ Toke

Oplæg Malene Dinesen Dagsorden Formål: Hvad er data? Få viden om hvad data og datainformeret praksis er Få inspiration til hvordan der kan arbejdes mere datainformeret i FU Dagsorden Hvad er data? Hvad er datainformeret praksis? Præsentation af forståelsesramme Præsentation af eksempel Hvordan kan der arbejdes datainformeret i FU?

Gruppedannelse Alle sidder i arbejdsfællesskab (fx fritidscenter, Gadeplan, FU fællesadministration, ungdomsskolekoordinatorer mv.) Leder opdeler alle medarbejdere i grupper á 4-5 personer Materiale udleveres til hver gruppe: Case Data Ark til dokumentation Tid: 5 minutter

Gruppearbejde 1 Formål: Fælles gruppedrøftelse med afsæt i Malenes oplæg Arbejdsform: Læs case Drøft arbejdsspørgsmål Alle gruppemedlemmer skriver ned på eget dokumentations-ark (skal bruges senere) Tid: 40 minutter

Dialog 1+1 Formål: Drøftelse og inspiration på tværs af områder Arbejdsform Find en kollega fra et andet Ungiaarhus-område – medbring dit dokumentationsark Præsentér og drøft jeres overvejelser Tid = 20 minutter

Gruppearbejde 2 Formål Drøftelse i egen gruppe af ny inspiration Arbejdsform Gå tilbage til egen gruppe fra eget arbejdsfællesskab Hvad er vores vigtigste indsigter om data informeret praksis nu? Pointer fastholdes til næste runde (skriv ned) Tid = 20 minutter

Hele arbejdsfællesskabet sammen Formål: Fælles opsamling Arbejdsform Leder faciliterer drøftelse fælles for hele arbejdsfællesskabet: Hvad er jeres vigtigste indsigter fra formiddagens arbejde? Hvad kan være vores næste fælles skridt mhp. at arbejde med datainformeret praksis Hvilket emne vil være relevant at arbejde med? Hvad skal processen være? Hvad er vores næste skridt? Hvem gør hvad hvornår? Leder afrunder og samler på Tid = 25 minutter