Rapportstruktur Medarbejderundersøgelse 2016 Version pr 11. maj 2016

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Advertisements

Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Nytteindsats V/ Anne Riis.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målet for virksomhedsindsatsen 2014 v/ Beskæftigelsesregionen Roskilde, 24. september 2013.
Hvad skal I huske fra i dag! Viden, erfaringer, råd og redskaber.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber.
Center for Kvalitetsudvikling KVIS 22. september 2009 Pilotundersøgelse af Patientoplevet Kvalitet i Speciallægepraksis 2009 Design, resultater og udviklingsmuligheder.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Sund By temagruppemøde ”Mad og måltider” D. 10. maj 2016 Sedsel N. Gyldenløve, Sundhedskonsulent i Frederikssund Kommune Handleplan til Frederikssund Kommunes.
Forslag fra arbejdsgrupperne
CfL 2016 INDIKATOR™ om Organisation og HR
Online arbejdsmiljøuddannelse
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Markedsanalyser afsætning.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Antal besvarelser: 52.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Synergi Sådan rapporterer du om arbejdsmiljøet i NCC
Frivilligheden i Vordingborg
Velkommen til næstformandsmøde
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Den gode læge Yngre Lægers politik
Hvorfor resultatløn?.
Landsdækkende psykiatriundersøgelser LUP-psykiatri 2016
Landsdækkende psykiatriundersøgelser LUP-psykiatri 2016
Grupper To eller flere mennesker mellem hvilke der finder et samspil sted Variere stærkt m.h.t. Størrelse Formål Varighed Kommunikationsform.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
ÅRHUS AFDELING.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Hvad betyder en konflikt for mig?
Udvalgte resultater Januar 2016
patientansvarlig læge
Til ambassadører: Hvordan kan Colibo understøtte jeres behov?
Valg om frokostordning
APV og Trivselsundersøgelse
Elektronisk 360°’s feedback
- Fælles forståelse af kerneopgaven
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Hvordan samarbejder vi med grundskolen om det praksisnære?
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Samtale om folkeskolen i
Ledelsesevaluering.
Håndtering af rapporter: Besvarelsen er ikke anonym
Dialogspil om lærerarbejdsliv
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Værktøj 4: Aktiverende APV
Patient- og Pårørenderådet 4. juni 2019
Præsentationens transcript:

Rapportstruktur Medarbejderundersøgelse 2016 Version pr 11. maj 2016

Maj (juni) 2016: beslutning om rapportstruktur Inden sommerferien 2016 skal der tages stilling til hvilke rapporter, der skal udarbejdes. Hvor skal de ansattes besvarelser indgå? HUSK: at rapportstrukturen skal give mening ift dialogprocesser og handleplaner.

Hvilke rapporter kommer der ud af spørgeskemaundersøgelsen? Det skal organisationens forskellige dele nu tage stilling til – hvad giver mening? De ansatte, der er fælles om dialogprocesser og handleplaner, skal have samme rapport. Det er ikke altid entydigt, hvad der er de ”oplagte” arbejds(miljø)fællesskaber. Det kan være hensigtsmæssigt at inddrage MED i overvejelserne. Men beslutning skal tages i løbet af maj måned (evt starten af juni) Der bliver ensartet rapport-struktur for typer af arbejdspladser, som ligner hinanden

En besvarelse kommer indgår i flere rapporter Eksempel: Pædagogen Perle. Hendes besvarelse tæller med flere rapporter Rapporten for det børnehus, hun arbejder i. I denne rapport er de kommentarer, som Pia og kollegerne har skrevet, også med. Rapporten for områdeinstitutionen Rapporten for dagtilbudsområdet Rapporten for Børne- og kulturforvaltningen Rapporten for hele Gladsaxe Kommune

Lidt flere retningslinjer for rapporter Alle ansattes besvarelser skal indgå i mindst een rapport (det gælder også ledere) En leders besvarelse skal ikke indgå i rapporten for dem han/hun er leder for Der kan i nogle tilfælde udarbejdes sær-rapporter. Fx alle køkkenpersonaler på dagtilbudsområdet på tværs af områder og enheder. Det kræver en liste (med cpr-nr. eller tjeneste-nr) over dem, der skal indgå i den særlige rapport.

Minimum 5 besvarelser for at der laves en rapport Der skal i udgangspunktet være minimum fem besvarelser (tre for grupper af ledere) for at der kan laves en rapport . Det er ikke nok, at der er fem ansatte i en afdeling, som har modtaget spørgeskemaet. De skal faktisk alle fem have udfyldt spørgeskemaet, for at der kommer en rapport ud af det. Alternativt vil deres besvarelser indgå på i en rapport på et højere

Undtagelser - rapport for tre eller fire besvarelser Hvis alle respondenter i en afdeling med tre eller fire (ud over lederen) besvarelser giver tilladelse til det, er det muligt, at der udarbejdes rapport Tilladelsen til at der laves rapporter ved færre end fem besvarelser gives via afkrydsning af et felt i spørgeskemaet Hvis ikke alle respondenter tillader det, så vil afdelingens besvarelser indgå i en rapport på et højere niveau Husk at antallet af dialogmøder og handleplaner som regel går hånd i hånd med antallet af rapporter. Jo flere rapporter, jo flere dialogmøder og handleplaner