Hvem er vi?.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Caseoplæg om Facebook.
LinkedIn Intro.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Læringsstile og lektier
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Dahlbom & Mathiassen Computers In Context 9. Power
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Sprog/billeder på Internettet
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Markedsvurdering.
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
Digitalisering og medialisering
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Struktur og processer Faseopdelt innovationsproces.
Dias 1 / / FM / BSF / IS Dansk Brand- og sikringsteknisk Institut Intelligent Sikkerhed Hvad er det?
Illustrationer til undervisningsbrug
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Systemudvikling i organisationer Systemudvikling som organisation af Keld Bødker Lars Bogetoft Pedersen Præsenteret af Maibritt Peter Gert Forundersøgelse.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Tommy Engedal Kronborg
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Velkommen til Workshop ”Forebyg konflikter og vold” Torsdag den 28. april 2016 Lise Keller.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Brug af sociale medier i hospitalsbyggeri
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Virksomhed og iværksættere
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
SUF - gevinstrealisering
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Idegrundlag og målsætninger
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium Inspiration fra bla. Systime.dk.
Hvordan får jeg indflydelse?
Medlemsmøde om GDPR Bestyrelsesreferater mv. og fotos
Den gode tone Lse.
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Digital trivsel på gymnasiet
DEN GODE STIL.
DEN GODE STIL.
READ – sammen om læsning
Den gode tone Lse.
Hvordan kommer vi ind ad døren?
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
– hvordan får vi de ansatte med?
Fra anledning til udvikling
Værktøj: Check dine relationer
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Hvem er vi?

Robert S. Andersen, Idé & Vækst, Teknologisk Institut. - Digitale medier, Sociale medier og innovation E-mail: rsan@teknologisk.dk LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/robertsigaard

Facebook

Inddragelse

Hvad er relevant indhold? Kilde: Social Semantic

Hvad er delbart indhold?

Side eller gruppe? VS

Drift af Facebook

Få overblikket og lær at lytte

Organisering og ansvar

Kort om drift på Facebook På Facebook kan i planlægge jeres posteringer fra driftplanen et halvt år frem. Klik på det lille ur for at starte.

Stærk persona og retningslinier for interaktion

Stærk persona og retningslinier for interaktion

Kritik Billede af isbjerg

Hvad er en krise? Over kort tid oplever et unormalt stort antal kritiske holdningsudtryk, som kan påvirke din forretning.

Håndtering af en krise Identifikation Forebyggelse Forberedelse

Håndtering af en krise Kilde: AdVice digital

Håndtering af en krise Erkendelse Inddæmning Kanalisering Restitution Vi har travlt, alle bolde skal jongleres, men under en krise kan de sociale medier hjælpe os. Erkendelse eller overblik Kan krisen ikke undgås, ruller den, så har man på sociale medier muligheder for at danne sig overblikket. Det har man fordi, at alting digitalt er målbart. Vi kan derfor følge udviklingen af kommunikationsstrømmene internt; vi er ikke afhængige af, at medierne, fortæller os, hvordan krisen udvikler sig (udover at de kan ”tale den op”), vi kan selv overvåge – og dermed justere vores indsats i overensstemmelse hermed. Via vores dialog på sociale medier kan vi være med til at skabe og påvirke den fælles definition af krisen, som vi ønsker at tegne den. Ved hjælp af Analytics på vores hjemmeside, kan vi følge, hvordan de besøgende bevæger sig; vi kan se, hvor de kommer fra, hvor længe de bli’r på en bestemt side – Faktisk kan vi sætte alarmer til at give os besked, hvis de pludselig kommer ualmindeligt mange besøgende fra én kilde, eksempelvis Facebook. Inddæmning Vores definition af krisen sikrer, at vi holder os til fakta og at krisen ikke eskalerer. Udvidet målbarheden kan desuden hjælpe os til at inddæmme krisen; På Facebook er det fra i sidste uge blevet muligt at se, hvornår ens følgere er online; dét kan hjælpe os til at kommunikere på de rette tidspunkter. Overblikket hjælper os til at definere krisen, vi véd, hvilke kanaler, vi skal kommunikere via, og vi skal følge vores plan for informationsstrømninger ud af organisationen, som også er afgørende for hvordan vores interessenter kommer til at opfatte situationen. Restitution Begrænse krisens varighed ved at henvise til tidligere svar, hvis der ikke er nyt i krisen.

Hvad har vi lært om kriser på sociale medier? Alting sker med lynets hast Folk forlanger total gennemsigtighed Intet ties ihjel…

Håndtering af kritik Opbyg stærke relationer - ambassadører Overvågning Lav socialt indhold Hav værktøjskassen i orden Hold dig til fakta

Kritik kan vendes til en fordel

5 punkter fra i dag Målret jeres dialog og vær gennemsigtig Tilpas indhold til målgruppens interesser og behov Skab struktur i drift og organisation Brug Facebooks værktøjer til at lette driften Kend isbjergets størrelse