Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Læringsstile og lektier
Gode råd og eksempler på faldgruber
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Evaluering af kommunalreformen og den nye nationale koordinationsstruktur Oplæg ved Torben Buse, Vicedirektør, Socialstyrelsen 8. Maj 2014.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Administrationsportalen.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Dokumentation af opgaver
Læsning.
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
Årsmøde 27. april Dagkirurgi og hjemmepleje v/ sundhedschef Annemarie S. Zacho-Broe Aarhus Kommune.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Hvad er god kommunikation i borgernes øjne? Karsten Pedersen Roskilde Universitet.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
En jobrettet indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Netværksmøde på Sjælland 10. december 2014.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Ledelsespakke 1 Lederens rolle i implementeringen
Lederpakke 2 Niveau 3 ledere
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Dialogmøde om træningspakker målrettet mennesker med demens
Velkommen til Round Table
Modul 3.3 – At arbejde med læring
SUF - gevinstrealisering
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Konvertering – oplæg / Cura programmet i SUF
- Kom tættere på dit barns skolegang
Gevinstrealisering og fastholdelse
Lokal myndighed Uge Oprydning i KOS2.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsteam Uge / Pakke 2 Modul 2.4 – Mere om FSIII.
Driftsleverandører for Hjemmepleje, Sygepleje og Plejehjem
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Vidensbaseret praksis i botilbud
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
Kick off for læringsteams
De pårørende i beslutningsrummet
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Fra visitator til borgerkonsulent
Central myndighed Uge Oprydning i KOS2.
Metoden brugerstyret behandling
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Praktikstedets og -vejlederens rolle og ansvar i social- og sundhedsassistentelevers arbejde med farmakologi og medicinhåndtering / Annemette Olesen, Sundhedsfaglig.
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Statens HR – Implementeringskoncept
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Opsætning.
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III Alle medarbejdere Uge 44-49 / Pakke 2 Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III

Det store overblik I dag får I en introduktion til Cura, vores kommende omsorgssystem, så I langsomt og sikkert kan lære systemet at kende. Det skal I høre om Hvad er Cura? Oplæring Tidsplan Hvad er Fælles Sprog III? Hvis du vil vide mere Spørgsmål

Cura – vores nye omsorgssystem

Velkommen til Cura Den 2. maj 2017 får vi et nyt omsorgssystem, der hedder Cura Ét nyt fælles system i stedet for KOS2 og CSC Suiten Alle medarbejdere i SUF skal bruge Cura.

Fordele ved Cura Cura er ét fælles omsorgssystem, der samler al information om den enkelte borger Cura understøtter det faglige samarbejde I Cura får du også dit eget personlige overblik Cura er en mobil løsning, du kan tage med ud til borgeren på en tablet eller smartphone Du drukner ikke i oplysninger, men får dem, du har brug for, når du har brug for dem.

Nyt system – nye udfordringer Vi skal alle bruge Cura fra den 2. maj 2017 Vi kan ikke undgå børnesygdomme i starten Cura vil hele tiden blive tilpasset og forbedret

Hvad skal vi i gang med? Vi skal i gang med en stor forandring, der har betydning for alle i SUF. Vi skal lære at arbejde i et nyt system Og vi skal dokumentere på en ny måde med Fælles Sprog III Tilsammen betyder det ændrede arbejdsgange og nye måder at samarbejde på. Der er meget at lære – og vi går stille og roligt i gang nu.

Hvordan skal vi lære alt det nye? I skal lære Cura at kende på en ny måde I har et læringsteam i jeres enhed, som introducerer jer til en række læringspakker Læringspakker indeholder video, øvelser, oplæg og e-læring Der kommer 5 læringspakker, inden vi tager Cura i brug, og hver pakke løber over 6 uger.

Hvem bygger Cura? Cura bygges af it-leverandøren Systematic SUF er med til at udvikle systemet sammen med Aarhus Kommune Aarhus Kommune tager Cura i brug 6 uger før vi gør i København Der bliver lyttet til os – kolleger fra alle faggrupper er blevet taget med på råd i udviklingen af Cura.

Film om Cura I filmen fortæller digitaliseringschef Mette Harbo om vores nye omsorgssystem: Klik på billedet for at komme til filmen

Tidsplan for Cura ‘Go live’ Vi tænder for Cura Pakke 2 Pakke 3 Pakke 4 31. oktober 2016 12. december 2016 6. februar 2017 20. marts 2017 2. maj 2017 6 uger 8 uger 6 uger 6 uger 6 uger Pakke 2 Pakke 3 Pakke 4 Pakke 5 Pakke 6 Læringsmål: At jeg er introduceret til Cura og FSIII Læringsmål: At jeg forstår sammenhængen mellem Cura/FSIII og de nye roller og ansvar Læringsmål: At jeg forstår, hvordan Cura er opbygget Læringsmål: At jeg er forberedt til at anvende Cura og de nye arbejdsgange Læringsmål: At jeg har kompetencer til at anvende Cura i praksis Det, der er planlagt Nye devices deles ud E-læring fortsætter Test-devices kommer ud Cura e-læring starter Enkelte kurser Oprydning i KOS2 Opgaver ift. konvertering af data Opgaver ift. efterregistrering Det, der stadig planlægges Jan/Tina: Jeg (Isabel) og Lene arbejder med læringsmålene, så de bliver formuleret ligesom i Fagligt Kompetenceværktøj. KOS2 lukkes – læseadgang fortsat

Hvad sker der her hos os? Til læringsteams: Udfyld dette slide med information specifikt til jeres enhed.

Fælles Sprog III – en ny måde at dokumentere på

Velkommen til Fælles Sprog III FSIII er en ny måde at dokumentere og udveksle oplysninger om borgeren på Med FSIII får vi et fælles sprog på tværs af faggrupper FSIII er udviklet af Kommunernes Landsforening og skal implementeres i alle kommuner inden udgangen af 2017.

Fra FSI og FSII til FSIII

Værd at vide om Fælles Sprog III To fluer med ét med et smæk: FSIII er fundamentet i Cura Med FSIII taler vi samme sprog. Når vi kalder tingene for det samme, bliver det meget nemmere at arbejde sammen.

Fordele for medarbejderne Fordele for borgeren Bedre overblik over borgerens behov og ønsker Bedre sammenhæng i forløbet Øget tryghed for borgeren – alle medarbejdere har samme viden om borgeren Bedre inddragelse af borgeren Lettere at overtage samt evaluere indsatsen hos borgeren Viden om borgeren dokumenteres ét sted Nemmere og hurtigere at dokumentere Fordele for medarbejderne Fordele for borgeren

Vigtige begreber i FSIII Tilstande og forventede tilstande Indsats Procesmodel

Hvad betyder ‘tilstande’ i FSIII? En borger kan have flere forskellige behov og problemer, som kommunen skal støtte op om. ‘Tilstande’ er en fælles betegnelse for borgerens problemer og behov. To typer af tilstande: Helbredstilstand – sundhedsloven Funktionsevnetilstand – serviceloven

Hvad betyder ‘forventede tilstande’? Forventede tilstande er det resultat, vi forventer at opnå med indsatsen for borgeren. Eksempel på en forventet tilstand: Borgeren har brækket en arm og oplever problemer i forhold til funktionsevnetilstanden ’at vaske sig’. Der opstilles en forventet tilstand om, at borgeren efter en indsats igen kan vaske sig uden støtte.

Hvad betyder ‘indsatser’? Borgerens tilstande og forventede tilstande afgør, hvilke indsatser borgeren får. En indsats er den omsorg, støtte eller det forløb, som vi giver borgeren. Eksempler på en indsats: Den indsats hjemmeplejen leverer Det træningsforløb sundhedshuset giver Den sårbehandling sygeplejersken foretager

Procesmodel for FSIII Cirklen viser hele den trinvise proces, der sker, når borgeren kommer i kontakt med kommunen.

Afrunding og spørgsmål

Opsamling Cura er vores nye omsorgssystem FSIII er en ny måde at dokumentere på for alle landets kommuner Vi tager Cura og FSIII i brug den 2. maj 2017 Al begyndelse er svær, men det bliver både nemmere og bedre at arbejde i Cura.

Lad os vende det i grupper Hvad er det vigtigste, I er blevet præsenteret for i dag? Minder de nye begreber i FSIII om noget af det, vi arbejder med i dag? Har I spørgsmål? Til læringsteams: Rediger gerne spørgsmålene, så de giver mening for jeres enhed.

Hvad sker der nu? Hvad laver vi i resten af denne læringspakkes periode? Evaluering i God Implementering Læringspakke 3 kommer i uge 50

Hvis du vil vide mere Læs mere om Cura på vores intranet: Cura – det nye fælles omsorgssystem Læs mere og se videoer om FSIII på KL’s hjemmeside: www.fs3.nu