SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
StØrre skriftlige opgave hf
Advertisements

Større Skriftlig Opgave
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Studieretningsprojektet
Det Internationale Område Studieområde 3/
Almen studieforberedelse
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Studieretningsprojektet Styringsgruppen september 2007.
Studieretningsprojektet (SRP)
Studieretningsprojekt
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
3g Studie Retnings Projekt
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studieretningsprojektet (SRP)
SRP 2014.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP 2014.
Eksamen.
Information omkring studieretningsprojekt I skal begynde at overveje område allerede nu 7. december skal I via blanket vælge fag og område Her skal I også.
Større Skriftlig opgave
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Skriftlighed i biologi
Skrivning af SRP december Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
SRP-konferencen Rødkilde 2011.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Opgaver i fremmedsprog 2.6 Ved opgaver, hvori et eller flere fremmedsprog indgår, skal en del af de anvendte kilder være på det/de fremmede sprog. 2.7.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g Elevvejledning Studieretningsprojektet i 3.g Hvad, hvornår og hvordan! Egaa Gymnasium, september 2015.
SSO Orientering om Større Skriftlig Opgave SSO er en skriftlig eksamen SSO er en eksamen - ikke bare en almindelig opgave Rammerne for SSO er bestemt.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
Studieretningsprojektet Anette Lind. Hhx-bekendtgørelsen § 22 Studieretningsprojektet skrives i 2 eller 3 fag med udgangspunkt i et studieretningsfag,
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
- Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece Studieretningsprojektet i 3.g.
STUDIERETNINGSPROJEKTET 2016 Marselisborg Gymnasium.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
SRO SKRIV!.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
Studieretningsprojektet
Almen sTudieforberedelse 2017
Sso SKRIV!.
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
Større skriftlig opgave i 2.hf
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Studieretningsprojektet
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
Studieretningsprojektet!
Studieretningsprojektet 2017
Teoretisk pædagogikum
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Studieretningsprojektet
Infomøde om synteseopgaven
Studieretningsprojekt (SRP) 3g
SRO SKRIV!.
Større Skriftlig Opgave
Større Skriftlig Opgave
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017

Fagene i SRP Man skriver opgaven i et studieretningsfag på A-niveau og et andet fag på mindst B-niveau. Studieretningsfaget på A-niveau kan godt være opgraderet fra B- til A-niveau. Fag på mindst B-niveau: - Et obligatorisk fag (dansk, historie, 2. fremmedsprog), - Et valgfag på B-niveau (fx idræt, religion, psykologi) - Et andet studieretningsfag Man skriver ALTID i faget på det højeste niveau, man har/har haft faget i.

At skrive i ét fag eller tre fag Det er mest normalt, at man skriver i to fag. Skolens leder kan give tilladelse til, at man skriver opgaven i ét fag. Faget skal i givet fald være et studieretningsfag på A-niveau. Et tredje fag kan inddrages i opgaven. Faget kan være på c-niveau. Ønsker man at skrive i et eller tre fag, skal man henvende sig og høre om ansøgningsproceduren.

Afsluttede fag Man må godt skrive i fag, der er afsluttet efter 2.g.

Målet med opgaven Demonstrere evne til faglig fordybelse Demonstrere evne til at sætte sig ind i nye faglige områder Demonstrere evne til at udvælge, anvende og kombinere forskellige faglige tilgange og metoder Udvælge, bearbejde og strukturere relevant materiale Besvare en stillet opgave fyldestgørende Anvende relevant fagsprog Opfylde formaliakrav (noter, litteraturliste mv)

Inspiration fra undervisningen Man må ikke ‘genbruge’ stof, der er brugt i undervisningen – fx gennemgåede tekster, gennemførte forsøg eller afsnit fra tidligere bedømte opgaver. SRP’en må dog gerne udarbejdes i forlængelse af arbejdet i de/det valgte fag.

Opgaveformuleringen Opgaveformuleringen udarbejdes af elevens vejledere Den skal: Rumme såvel fagspecifikke som tværfaglige krav Være konkret og afgrænset og præcist angive, hvad der kræves af eleven. Angive omfanget af opgaven – normalt 15-20 sider Være udformet, så eleven ikke på forhånd kan udarbejde detaljerede dele af den endelige besvarelse Tage hensyn til de overvejelser, eleven har gjort sig om opgaven inden skriveperioden – dvs. BRUG vejledningen Der skal indgå ukendte bilag og nye aspekter i problemformuleringen.

Sprog Opgaven skrives på dansk, men skolen kan godkende, at den helt eller delvist udarbejdes på det fremmedsprog, der indgår. Kravene til den sproglige udformning er de samme, som hvis opgaven var skrevet på dansk. Den sproglige udformning indgår i bedømmelsen af alle opgaver uanset valg af fag.

Bedømmelse og fremmedsprog SRP i fremmedsprog: en del af de anvendte kilder skal være på det/de fremmede sprog Dvs. EN: citaterne fra teksten skal være på engelsk. Hvis der ikke anvendes kildemateriale på det pågældende fremmedsprog, er der tale om en utilfredsstillende besvarelse.

Bedømmelse og eksperimentelt arbejde Hvis der indgår eksperimentelt arbejde i dit SRP, skal du huske at bruge det i besvarelsen af opgaven. Hvis du ikke anvender det eksperimentelle arbejde i besvarelsen, vil det påvirke bedømmelsen.

Resumé på engelsk Opgaven skal indeholde et resumé på engelsk på 10-20 linjer. Resuméet bør i koncentreret og sammenhængende form præsentere opgavens vigtigste elementer. Det skal kunne forstås uafhængigt af selve opgaven Sproget må ikke være meningsforstyrrende. Bør indeholde: Opgaveformuleringens indhold De væsentligste resultater og konklusioner. Resuméet anbringes lige efter titelsiden eller indholdsfortegnelse.

Bedømmelsen Der gives én karakter ud fra en helhedsbedømmelse. Man vurderer, i hvilket omfang eleven har besvaret den stillede opgave. Karakteren vægter 2 på eksamensbeviset.

Tidsplan hvad sker der? Hvornår? Uge 37: Hør dine faglærere om mulige SRP emner. Uge 37 i hultime: Google-portefølje. 2.10.: Valg af fag og område i Lectio kl. 12.00 Uge 40: Vejleder tildeles i Lectio Uge 41: Forberedelse til vejledning 1 i hultimen + Vejledning 1 Uge 45: Vejledning 2 Uge 47: Vejledning 3 7.12.: Udlevering af opgaveformulering kl. 9.00 21.12.: Aflevering af SRP i netprøver kl. 10.00

Valg af fag i Lectio

Valg af fag i Lectio

Valg af studieretningsfag 3a: EN eller SP/TY 3s: EN eller SA/MA 3x: BT/BI eller MA 3y, z: MA eller FY eller KE 3b, k,m: SA eller EN/MA – OBS: kan give tekniske problemer med EN i Lectio. Kontakt SM.

Vejledning Brug vejledningen Vær forberedt Undersøg på forhånd mulige materialer Del dine overvejelser fra nu af med dine vejledere i din google-portefølje Husk at selv meget gode idéer kan glemmes – så skriv dem ned!

Hvem kan hjælpe dig? Faglærere - idégenerering Vejledere – må gerne vejlede i skrivefasen – men ikke bedømme din opgave Læsevejledere – kan hjælpe med formuleringer mv Bibliotekar- kan hjælpe med litteratursøgning

Held og lykke! God fornøjelse! HUSK: OPGAVEN SKAL SKRIVES AF DIG!