Biografisk narrativ metode

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Advertisements

Situationelle Metoder til Digitale Studier
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Subjektivitet, Teknologi Samfund A RBEJDSTEKNIKKER 4. Ø VELSESGANG.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Afslut Frem >>
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Problemorienteret projektarbejde
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /1
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Introduktion til Korrespondanceanalyse
Hvad er forløbsanalyse?
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
Udarbejdet af Frede, Per, May, Majbrit og Lone 1 Dataindsamling Kvantitativ og kvalitativ metoder.
Introduktion til PV kurset 3 september 2012 Lars Peter Jensen og Lone Stub Petersen © SLP-gruppen,
Litterær artikel. Genren litterær artikel  Læs om genren her:
Praksisfællesskaber Peter Busch-Jensen, Lektor, RUC.
Kursuspræsentation Arbejd effektivt og præcist. Introduktion  Definer emnet  Fortæl tilhørerne, hvad du vil tale om  Find ud af, om tilhørerne har.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
AMU _ FKB 2258 Omfang på HåndværkerAkadmiet 54 virksomheder besøgt
Et pilotprojekt på naturskolen
Faglig udvikling i praksis 2017
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
få viden om emnet og hjælp til løsningerne !
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE (AT) - Hvad er det egentlig?
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Lektion 5 Afslutningsmødet
Flippedlearning Historie
Hvad går det hele ud på?.
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Valgfag Valgfri specialefag.
Digital læring & Learning Analytics
Sundhed på 1. Hovedforløb 2013
- Fælles forståelse af kerneopgaven
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Undervisningspligten
Erfaringer fra en kritisk ven
ITTKS Trådløse Kommunikationssystemer ( Wireless Communication Systems ) Underviser: Torben Gregersen mail: Kontor: 320E.
Facilitering af vidensamarbejde mellem SMV’er og forskere
Hvad lærte vi af projektet?
Nye bud på koblinger mellem bæredygtighed og pædagogik
At tænke uddannelse som en del af et læringsforløb
Teopæd og den afsluttende opgave
Karrierelæring Kolding Gymnasium
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Uddannelsesstrategi 2014 – fokus på vejledning
Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Planerne for uddannelse i STADS
Korpuslingvistik i tyskundervisningen i det almene gymnasium
Moderne uddannelse af jagthunde
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Arbejd effektivt og præcist
Ronni Andersens 6 Lektor Rasmus Fink Lorentzen, VIA University College, VOK-kursus 2011.
PROCESTEKNIK – Procesrørføring med CNC-Rørbukning AMU XXXXX
Undervisningsplanlægning
Intro-modulet gøres obligatorisk og omfanget angives i ECTS.
MIKRO-PROJEKTMODELLEN
Præsentationens transcript:

Biografisk narrativ metode Ved Inger Gladvin Bo, Ann-Dorte Christensen og Trine Lund Thomsen

Formål at give de studerende en videregående indføring i og overblik over den kvalitative del af biografiforskningens metodiske univers. at de studerende tilegner sig forståelse for centrale begreber i biografiforskning, kvalitative biografiske metoder og deres anvendelse.

Læringsmål Det overordnede mål med kurset er at de studerende opnår videregående indsigt i og overblik over den kvalitative biografiske metodens grundbegreber, teoretiske ophav og dens praktiske anvendelse

Kursusstruktur Kurset indeholder både forelæsninger og øvelser 10 forelæsninger i 2 dele: del 1; gennemgang og diskussion af forskellige traditioner og tilgange indenfor biografisk narrativ metode Del 2; biografisk metode i anvendelse som inkludere indsamling af data og analyse heraf

Øvelsesgange 4 øvelsesgange af 2 dele – 2 x 2 timer del 1; data indsamling: interviewguide og gennemførelse af biografisk narrative interviews del 2; analyse af biografisk narrativt datamateriale - analysestrategier

Prøveform Kurset afsluttes med en individuel skriftlig ugeopgave med ekstern censur. Opgavens omfang er fastsat til max. 6.000 ord

Tak for jeres opmærksomhed!