Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Sprogpakkens 6-dages kursus
FDF FAMILIE Kom godt i gang! Foto: Kim Djernæs.
Hjælp der er en journalist i røret
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Læringsstile og lektier
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
1 Vi skal have et godt tilbud!  En bevægelse, der giver mening og resultater  Hjælpearbejde, der nytter  Personlig udvikling  Et kristent fællesskab.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 PR Generelt Palle Andersen, FDF Galten.
Sprog/billeder på Internettet
Mindre grimt, tak.
Å.
Dansk 1. klasse.
Brabrand NytårsDysten - En alternativ samarbejdsdyst.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Relationer – børn og voksne
Hvad er forandring?.
Relationer – Omgangstone
Relationer – børn imellem
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
1.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Fællesskab og relAtioner i fdf
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
DIN BEDSTE FDF-OPLEVELSE Tankerne i Oplevelsesåret Fokus på det, vi gør! Vi skal snakke, dele og videreudvikle En fortælling om FDF.
Lærings- og praksisfortælling
NYHEDSARTIKLEN Denne præsentation er udarbejdet på baggrund af hjemmesiden Avisen i undervisningen (Nyhedshistorien:2014) og (Design:2014)
Læsning.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Øvelse. Den gode artikel Øvelsen går ud på at skrive en fiktiv nyhed til jeres lokale hjemmeside. Nyheden handler om årets juletræsfest i afdelingen Lejerhaven.
4B Analyse & Marketing A/S – 1 Borgerundersøgelse Randers Kommune Affaldshåndteringen Januar 2010.
Politiworkshop. Humor. Præsentation. Målsætning. Hvad kan vi nå af klasser. 1., 3., 6. og gerne 8/9. klasse. Positive oplevelser med politiet. Præge børnene.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Tilgang 2: Få fat i forældrene Mange børn får (mere eller mindre) blide puf hjemmefra for at komme til FDF. Typisk har børnene store oplevelser, når de.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Landslejr 2016 HVAD er en landslejr? HVOR afholdes landslejren? HVEM kan deltage på landslejren? HVORNÅR skal vi på landslejr? HVORDAN forberedes børnene.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Oplæsningens byggeklodser. Oplæsning Publikum skal kunne høre din oplevelse og forståelse af teksten, når du læser op. Dette kan du træne ved at gøre.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Hvad er nyhedskriterier?
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Bestyrelse – hvad er det?
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Jonas, Oliver og Kasper T.
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Innovative elever løser virksomhedsproblemer
Oplæsningens byggeklodser
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
BADMINTON Netværksmøde foråret
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken, fortælle om FDF?

Synlighed... - Kredshus/kredslokaler - Sociale medier - Aviser/Radio/TV

FDF – er vi synlige på det, vi vil være synlige på? Øvelse: Gå uden for jeres kredshus og kig på det. - Kan man se, hvad der foregår i kredsen? - Hvad hvis man ikke kender FDF- skjoldet og ved, hvad det står for? - Hvad er vigtigst – at man kan se, at der sker noget i kredshuset, eller er det vigtigst, at der er pænt og rydeligt?

Handlinger - kredshus - Er I en kreds med meget pionerarbejde, kan en indgangsportal af rafter vise meget. Er I en meget legende kreds, kan Legens Dag-bannere være en idé – men også gerne billeder af legende børn/voksne. - Har I lokaler i kirken, så overvej, hvor I kan vise kredsens aktiviteter – måske billeder af aktiviteter i våbenhuset / ved postkassen /?? - HUSK! Ikke alle kender FDF-skjoldet så godt som jer! - Nogle kredse har billeder af lederne ved kredshuset, så nytilkomne dels kan se navne – men også hvem det er, børnene får barn/voksen-relationer med.

Synlighed – sociale medier Mange landsbyer, bydele og lokalområder har en lokal Facebook-gruppe (fx 'Borgere i Tranbjerg'). - brug denne til at præge lokalsamfundets opfattelse af FDF. Øvelse: - overvej i grupper, hvilke historier I gerne vil have, folk fortæller om FDF (hvad vil en lokal mand, stoppet på benzintanken fortælle om FDF – og hvordan får vi ham til at kunne fortælle gode historier)

Synlighed – sociale medier, tips og tricks Især på Facebook er der mange ord. Og meget i FDF skal ses eller opleves. Derfor er det en rigtig god idé at bruge billeder eller video og gøre sig umage for ikke at bruge 'internt sprog'... Så hvis I ligger et billede op af piltenes bålaften, så er ”Piltene i FDF lavede bål tirsdag” ikke helt så godt som ”De otte til ti-årige FDFere lavede chokolade- fondue over bål tirsdag aften mellem og 20.30” => Tænk i målgruppe.

Video - faldgruber Video kan være en effektiv måde at vise FDF på. ….men video skal også være kort og præcist og hurtigt fortælle en historie, der er sjov/interessant/får folk til at få lyst til enten selv at deltage – eller sende deres børn af sted. …folks opmærksomhed er kort. Så skarphed kræves!

Tydelighed lokalt – aviser Mange lokalblade både læses meget og trykker gerne artikler, hvis de er skrevet tilpas godt. HUSK at billeder er vigtige – Meget FDF gør sig bedre, når det vises frem, end ved alt for mange ord. Overvejelse: - hvilke historier vil vi gerne have ud om kredsen? - kan vi få nogle børn til at udtale sig om hvad de oplever, så vi får deres citater med?

Synlighed – sociale medier og aviser HUSK at forældre kan være lidt mistroiske ved brug af billeder af deres børn - som udgangspunkt står der på indmeldingsblanketten til FDF, at billeder kan bruges af kredsen. (se for øvrigt: ) Undgå dog helst at det bliver en diskussion med forældre, hvor det bliver 'juridisk'. Hellere pille et billede ned og bruge et andet – målet er at skabe gode historier, og sure forældre modarbejder dette. Er der tale om en bekymret samtale, så husk at understreg, at i FDF laver vi godt børne- og ungdomsarbejde og vil selvfølgelig gerne vise det frem. Og det gør vi bedst ved at vise børn i aktivteter...