Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE
I dag Gennemgang af det projekt I skal starte. Grupper Klientanalyse – gennemgang. Sæt i gang.
Online markedsføringsprojekt Over de næste 7 lektioner skal vi påbegynde et projekt omkring markedsføring via online og sociale medier. Projektet kommer til at forløbe over to omgang – forundersøgelse (analyser) i oktober og produktion (forbedringsforslag)i januar 2016 Det dækker over 15 lektioner (7 til oktober og 8 til januar) og 5 elevtidstimer Hver undervisningsgang starter med op til en times undervisning i et relevant emne De sidste en-to timer laver I gruppearbejde.
Projektets forløb - forundersøgelse Markedsanalyse vol. 1 - Uge 40 Klientanalyse HOME-metoden Markedsanalyse vol. 2 – uge 41 Omdømmeanalyse konkurrentanalyse Markedsanalyse vol.3 – uge 43 Markedsføring via forskellige sociale medier Hvorfor markedsføre via sociale medier? Kvalitative og kvantitative dataindsamlingsmetoder. (Lektier) Sociale medier – uge 1 Hvem har kontrollen? Brugerne eller firmaerne? Hvilke konsekvenser har markedsføring via sociale medier? Hvad er fordelene og hvad er ulemperne? Forbedring eller produktion af nyt – uge 2 (inkl. Lørdag)
Klientanalyseanalyse Hvordan kommunikerer virksomheden online og offline? Hvilke medier kommunikerer de igennem? Hvad er virksomhedens budskab(er)? Bliver budskabet modtaget som det skal? Hvem taler de til? – og bliver der svaret? Sæt eventuelt virksomheden op i en kommunikationsmodel. Hvad taler de om? Hvilke værdier har virksomheden? Og hvilke er synlige i markedsføringen? Analyser virksomhedens kommunikation vha. kommunikationsmodellen på følgende slide.
SWOT-analyse
Omdømmeanalyse Hvad er virksomhedens omdømme? Online? Offline? Hvad går virksomheden for deres omdømme? Hvad siger kunderne? Hvor stor er troværdigheden hos virksomhedens kunder? Hvorfor er den sådan?
Konkurrentanalyse Lav en kort omdømmeanalyse på virksomhedens konkurrenter. Hvor stor er virksomheden i forhold til konkurrenterne? Hvor succesfuld? Hvor vellidt af kunderne? Hvilke medier benytter konkurrenterne, som jeres valgte virksomhed ikke benytter?