Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

7. undervisningsgang den
Læselektiefri – hvorfor?.  Lektielæsning integreret i undervisningen (20 % af lektion)  Flere undervisningstimer  Næste time begynder hvor sidste.
Ledelse i Praksis – 4. aften
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Helt ren, på en helt ny måde !
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.
Markedsvurdering.
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
Kommunikation i projekter
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Opgave 3 Lav en metodisk plan for hvordan i vil afdække et problemfelt
Branding.
Dato - Dok.nr.1 Dialogforum - Engrosmodel
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Tegn et levende billede af organisationen
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Thorborg – Webshop Af Bjarke og Frederik DU SKAL IKKE TÆNKE, DU SKAL GØRE!
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
1.Lektion: Identitet i forandring
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Læreren som læringsleder
Medierne og den politiske kommunikation
Hvilke dominerende sociale elementer findes der i World of Warcraft, der gør det så populært og vanedannende eller ligefrem afhængigheds- skabende og.
Konkurrenceforhold.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Forløb om levekår og social arv 1l Formål At forstå og forklare måling af levekår, livsstil og livsformer Indblik i social arv og ulighed – hvilke.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Skab kraft i fortællingen Dette er et værktøj for dig, som vil Brænde igennem med dine budskaber på små som store møder Gøre dine ord og billeder til.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 3 – Det danske arbejdsmarked.
Markedsføring og reklame
konkurrencesituation
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
SUF - gevinstrealisering
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Branding afsætning.
Projektnavn Firmanavn Navn på præsentationsvært
Company programme - Veda
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Virksomhedssamarbejde
Sælg et produkt eller en tjeneste
Jonas, Oliver og Kasper T.
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Tilstedeværelsesundervisning
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE

I dag  Gennemgang af det projekt I skal starte.  Grupper  Klientanalyse – gennemgang.  Sæt i gang.

Online markedsføringsprojekt  Over de næste 7 lektioner skal vi påbegynde et projekt omkring markedsføring via online og sociale medier.  Projektet kommer til at forløbe over to omgang – forundersøgelse (analyser) i oktober og produktion (forbedringsforslag)i januar 2016  Det dækker over 15 lektioner (7 til oktober og 8 til januar) og 5 elevtidstimer  Hver undervisningsgang starter med op til en times undervisning i et relevant emne  De sidste en-to timer laver I gruppearbejde.

Projektets forløb - forundersøgelse  Markedsanalyse vol. 1 - Uge 40  Klientanalyse  HOME-metoden  Markedsanalyse vol. 2 – uge 41  Omdømmeanalyse  konkurrentanalyse  Markedsanalyse vol.3 – uge 43  Markedsføring via forskellige sociale medier  Hvorfor markedsføre via sociale medier?  Kvalitative og kvantitative dataindsamlingsmetoder. (Lektier)  Sociale medier – uge 1  Hvem har kontrollen? Brugerne eller firmaerne?  Hvilke konsekvenser har markedsføring via sociale medier?  Hvad er fordelene og hvad er ulemperne?  Forbedring eller produktion af nyt – uge 2 (inkl. Lørdag)

Klientanalyseanalyse  Hvordan kommunikerer virksomheden online og offline?  Hvilke medier kommunikerer de igennem?  Hvad er virksomhedens budskab(er)?  Bliver budskabet modtaget som det skal?  Hvem taler de til? – og bliver der svaret?  Sæt eventuelt virksomheden op i en kommunikationsmodel.  Hvad taler de om?  Hvilke værdier har virksomheden?  Og hvilke er synlige i markedsføringen?  Analyser virksomhedens kommunikation vha. kommunikationsmodellen på følgende slide.

SWOT-analyse

Omdømmeanalyse  Hvad er virksomhedens omdømme?  Online?  Offline?  Hvad går virksomheden for deres omdømme?  Hvad siger kunderne?  Hvor stor er troværdigheden hos virksomhedens kunder?  Hvorfor er den sådan?

Konkurrentanalyse  Lav en kort omdømmeanalyse på virksomhedens konkurrenter.  Hvor stor er virksomheden i forhold til konkurrenterne?  Hvor succesfuld?  Hvor vellidt af kunderne?  Hvilke medier benytter konkurrenterne, som jeres valgte virksomhed ikke benytter?