Educational Battle seminar. Vejledning til PP Alle blå PP er skjult for deltagere. Anvendes som huskesedler af facilitator.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Overordnet målsætning:
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Åbent bord Den Kreative Platform
Struktur: ”Quiz og byt”
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
De sidste undervisningstimer
Bytte   PowerPoint  .
Innovation og iværksætteri
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Konsensusprocessen.
Mødeledelse og deltagelse
Workstations.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
Når det at vejlede handler om andet end det faglige Søren Hansen Aalborg Universitet At vejlede i projektprocessen; med fokus på problemformulering, problemanalyse.
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
DIEB-DEB13.1 Lektion 13: Øvelse Oversigt: Instruktion.
23. februar 2009 Dias 1 Studie- og Karrierevejledningen Humaniora Læsegrupper Mødeledelse og planlægning Studie- og karrierevejledningen Humaniora Ea Feldfos.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Vejlederens kommunikation
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Større Skriftlig opgave
Workshop 1 d. 9/ Humaniora Gry Sandholm Jensen
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Workshop Sund By Netværket
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
DIEB-DEB14.1 Lektion 13: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
DIEB-DEB14.1 Lektion 14: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
DIEBØ2.1 Øvelse 2 Oversigt: Instruktion. DIEBØ2.2 Huskeliste Computer med program, der kan afspille en Windows Media Audio/Video file (.wmv-fil) Hovedtelefoner.
AT at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Studieretningsprojektet Anette Lind. Hhx-bekendtgørelsen § 22 Studieretningsprojektet skrives i 2 eller 3 fag med udgangspunkt i et studieretningsfag,
Tips & tricks til eksamen Kim Pedersen. Program Inden eksamen Forberedelse til mundtlig eksamen Dit oplæg Eksamenssituationen Nervøsitet…
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Medicinkursus Dag : Velkomst v. Anne og registrering.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
@CRMUG Agenda  9:00 -10:00 Velkomst og bordet rundt  10:00 -10:15 Pause  10:15 -11:45 Indlæg v/Henrik Jensen  12:00 -13:00 Frokost  13:00 -14:00.
1 PV3: P0-erfaringsopsamling og P0-procesanalyse Kursusholder: Mette Mosgaard.
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
3-timersmødet 2017.
Gruppearbejde 1 Formål:

Huskesedler repetition af virologi
Instruktion til mødeledere
Dorthe Olsen, Risikomanager, Socialforvaltningen.
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Protection Program Rotary Youth Exchange Distrikt 1470 Distrikt Protection Officer Bodil Fogh Hansen Tel Skype:
Personalemøde – opfølgning på MTU
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Educational Battle seminar

Vejledning til PP Alle blå PP er skjult for deltagere. Anvendes som huskesedler af facilitator.

Forberedelse før de seminarets start Flytte borde – et gruppebord pr gruppe Medbring reserve kuglepen, 4 A4 ark pr person, 1 rulle malertape(hentes hos Jonna), evt båthorn el.lign. 7 stk malertape placeres på hver gruppebord Vis PP med kryds over tlf og PC

Byd velkommen, tjek fravær af tlf og PC. Alle skal sidde med egen gruppe. Bed de studerende om at lave nummerskilt af malertape og sæt på bluse. Den hvis forbogstav er først i alfabetet har nr. 1 osv. Den faglige katalysator får sidste nummer. (Hvis nogle kommer for sent får de blot det næste ledige nummer)

Tjek hvilke grupper der mangler en opponentgruppe. Sæt grupperne sammen 2&2 efter ca samme størrelse Tjek om opponentløse-grupper har medbragt 7 udskrifter af deres oplæg. Ellers bed dem om at sende via mail til underviser, der printer via follow you. Ved ulige antal grupper sættes 3 grupper sammen. (Helst hvor 2 af grupperne på forhånd har læst hinandens oplæg) Evt grupper der har afleveret få sider.

Forbered kritiske kommentarer til opponentgruppens oplæg Flg 3 punkter skal kommenteres: 1)hvordan videnskabelig metode indgår ift at svare på problemformuleringen 2)hvordan ”Generel erhvervsøkonomi” indgår i projektet ift problemformuleringen 3)hvordan ”Information Management og informationssystemer” indgår i projektet ift problemformuleringen Skriv kommentarerne på papir!

KL 9.05 Vis næste slide

Prioriter de 2 vigtigste kritiske kommentarer til hver af de 3 punkter 1)Videnskabelig metode 2)Generel erhvervsøkonomi 3)Information Management og informationssystemer

Facilitator får overblik over hvor mange makkerpar der kan dannes for hver gruppe/opponentgruppe. (Hvis gruppestørrelsen er forskellig dannes der ”makkerpar” med 3 personer.) Kl Vis næste slide

Hvert gruppemedlem har ansvar for at fremlægge én kommentar 1)Videnskabelig metode 1. kommentar – gruppemedlem nr kommentar – gruppemedlem nr. 4 2) Generel erhvervsøkonomi 1. kommentar – gruppemedlem nr kommentar – gruppemedlem nr. 5 3) Information Management og informationssystemer 1. kommentar – gruppemedlem nr kommentar – gruppemedlem nr. 6

Kl Pause

Pause

2&2 Gå sammen 2&2 med den person i din opponentgruppe der har samme nummer som dig. I de næste 30 min arbejder i med det oplæg som den gruppe med det højeste gruppenummer har udarbejdet. Den anden gruppe er opponentgruppe.

De studerende går sammen 2&2 fra hhv gruppen og opponentgruppen. Gruppen med højest gruppenummer starter med at modtage kommentarer. kommentarer fra opponentgruppemedlem(5 min) Individuel idégenerering ift at imødekomme eller løse kritikpunkt(Alle løser opgaven)(5 min) Udveksling og videreudvikling af løsninger (15 min) De 2 studerende bytter rolle.

2&2 Opponentgruppemedlem fremlægger og forklarer sin kommentar Modtageren skriver ned

Individuel Få idéer til hvordan du kan imødekomme eller løse kritikpunktet Skriv ned

2&2 Udveksling og videreudvikling af løsninger

Samme makker par De 2 studerende bytter rolle

2&2 Opponentgruppemedlem fremlægger og forklarer sin kommentar Modtageren skriver ned

Individuel Få idéer til hvordan du kan imødekomme eller løse kritikpunktet Skriv ned

2&2 Udveksling og videreudvikling af løsninger

Pause

Sid ned I gruppen

Gruppearbejde 1)Gruppemedlem nr. 1 fremlægger den modtagne kritik + løsninger 2)Gruppen overvejer andre løsninger og/eller videreudvikler på løsninger 3)Gruppen noterer en beslutning/handlingsplan Dernæst fremlægger gruppemedlem nr. 2 osv. Faglig facilitator deltager i samtalen og styrer tiden.

Kl vises næste slide

Husk At sende resume af kritik og handlingsplan til jeres vejleder!

Tak for i dag!