Sammen bliver vi bedre. Ikast-Brande Kommune har Ca. 41.000 indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Advertisements

SKRIVEFAGET - overordnede rammer. Hvorfor skrivefag? ”Det brede perspektiv”: Det er vigtigt, at du kan udtrykke dig skriftligt som borger i et moderne.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Europæiske Kulturbørn gentænk Kunst og kultur i dagligdagen med de 0-8 årige børn A developing and research project of Nordic/Baltic and European dimensions.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Hvem er vi? 136 elever 16 lejligheder med hver sin kontaktlærer Almen med fokus på boglige fag, gymnastik og valgfag Omstillingsparate kolleger Vi insisterer.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
Praksisfællesskaber Peter Busch-Jensen, Lektor, RUC.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Paradokser og Dilemmaer
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Online arbejdsmiljøuddannelse
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Hvordan kommer vi af med fordomme og stigmatisering? Anne Lindhardt
Fra bærende værdier over nybyggeri til ny adfærd
FRONTERNE (Til citatet) Mener du stadig det?.
Børn med særlige behov i dagplejen
UU-OS værdier Åbenhed Mangfoldighed Ordentlighed Mod
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Innovation Days Roskilde, September
Studieretningsprojektet 2017
Tirsdag d.5.september 2017 Roskilde Kongrescenter
Velkommen Robusthed basiskursus
Portfolio IT B.
WORKSHOP 4, Gribskov Kommune, 2017.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Anerkendende pædagogik
Fælles ledelsesgrundlag
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Netværksmøder - Drejebog
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Fællesevaluering for erhvervspraktikanter
Ledelsesevaluering.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Dialogspil om lærerarbejdsliv
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
Studievalgsportfolio
Naturen i Viborg Kommune - det Grønne Råds temaaften om Viborg Kommunes natur Onsdag den 30. januar 2019 kl i Viborg Musiksal, Gravene.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Hovedformål: Sammenhæng
Intro til proces Alle børn læser af lyst Alle børn læser mere
Det hele begyndte i de dage, hvor disse rapporter udkom fra Tænketanken Fremtidens Biblioteker
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Trivsel og værdier - i skoletasken
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Hvordan anvendes data på skoleniveau?
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
CASEBASERET AUDIT Evaluators rolle i en involverende analyseproces Parallelsession 1B (E) │ 1.
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Sammen bliver vi bedre

Ikast-Brande Kommune har Ca indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef 1 administrativ 8 pædagoger

Hvordan skaber vi retning i Dagplejen? Hvordan får vi fælles fodslaw?

Sammen bliver vi bedre Udvikling af systematiseret og tilgængelig viden i Dagplejen Chefkonsulent Marianne Schmidt,

Sæt viden i system

Gør viden let at finde dagplejen.competencehouse.dk Chefkonsulent Marianne Schmidt,

Præsenter historien Træk dilemmaet frem Præsenter de 4 mulige måder at handle på Start runden med udforskend e spørgsmål Start fælles drøftelse. Fokuser på fælles løsning Hvad nu, hvis. Refleksionsmodel

Hvad nu, hvis - refleksionsmodellen Eksempler på udforskende spørgsmål, der kan stilles og besvares fx i 3 runder:  Hvilke af løsningerne - de 4 mulige måder at handle på - ville du foretrække?  Hvad er det der gør, at du ville foretrække netop den handling?  Hvilke af løsningerne - de 4 mulige måder at handle på - vil du fraråde?

Hvad nu, hvis - refleksionsmodellen Eksempler på udforskende spørgsmål, der kan stilles og besvares fx i 3 runder:  Hvad er det der gør, at du ville fraråde netop den handling?  Hvilke erfaringer har du, der kan minde om det beskrevne dilemma?  Hvilke andre handlemuligheder kan du foreslå, som ville være endnu bedre – og hvorfor?

er legestuebaseret anvender cases som afsæt for læring indebærer mulighed for refleksion i en gruppe styrker det fælles faglige sprog sætter viden og værdier i spil har pædagogerne i rollen som tovholder Hva’ nu, hvis

synliggøre kompetencer skabe overblik over den fælles kompetencepulje skabe lige adgang til vidensdeling anvende refleksion som metode til læring styrke det fælles faglige sprog I ”Sammen bliver vi bedre” arbejdes der på at:

Sammen bliver vi bedre