31. januar 2007 Workshop Operation og invasive procedure.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Patientpakker Angina /NSTEMI
Advertisements

3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Lidt om EPJ - igen Kick-Off i dag !!!.
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
EPM – For og imod eller hvad? Han et al., Beccaro et al. Aase Einfeldt, Malene Hjelm-Svennesen, Christian Koerner, Claus Balslev Nielsen.
Præsentation af MidtEPJ ved Anæstesiologisk Afdeling
Implementering af EPJ - intromøde
Hvordan opnår vi succes? Vision og fællesskab om EPJ i regionen EPJ messedag, den 9. april 2013 Cheflæge, dr. med. Jørgen Schøler Kristensen, Hospitalsenheden.
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
Kompetencekort til den uerfarne operationssygeplejerske
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Ledelses overvejelser i forbindelse med implementering af forbedringstavler.
1 Det tværfaglige kliniske studieafsnit Regionshospitalet Holstebro Torben Bæk Hansen Ortopædkirurgisk klinik.
Fra Fordelingsregnskabets maskinrum  Værktøjer til indhentning og organisering af oplysninger til FD-regnskabet  Eksempler på håndtering af konkrete.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Afdelingen for Kvalitet & Forskning v/ afdelingschef Lisbeth L. Rasmussen.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
Lægeforeningen Fremtidig prioritering af medicinske behandlinger Jens Winther Jensen.
17. januar 2008 Workshop Visitation / indlæggelse / start ambulant forløb v. Henrik Lindholm, projektleder, MI Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke.
31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator.
31. januar 2007 Workshop Dødsfald - hjertedød. Præmis for arbejdet Elementer som er mulige at definere for afdelingen Elementer som afdelingen har indflydelse.
Klinisk Etisk Komite for psykiatrien i Region Syddanmark. Psykiatriens regionale ledermøde Anne Marie Enderlein Cand. mag. i idehistorie, sup.
Disposition for auditgennemgang  Datagrundlag og vurderingen af audit  Journalaudit  Præsentation af resultater  Summe med sidemanden om relevans og.
31. januar 2007 Workshop Rekvisition og svar. Præmis for arbejdet Elementer som er mulige at definere for afdelingen Elementer som afdelingen har indflydelse.
Anvendelsen af Waste identification tool Er det muligt at reducere ”spild” og samtidig forbedre patientsikkerheden? Direktør Jonatan Schloss og klinisk.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
HVORDAN SKABER VI KONSENSUS OM EN HØJ FAGLIG STANDARD? UDVIKLING AF KLINISKE RETNINGSLINJER PÅ TVÆRS AF SEKTORGRÆNSER Peter Bagger Praktiserende speciallæge.
Sygeplejefaglig problemløsningsmodel -samarbejdsmodel
Stigende krav til behandling af persondata
Håndtering af Marevan i medicinmodulet og fmk
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Strategisk energiplanlægning
Per Gandrup, Dansk Kirurgisk Selskab
DUBU Superbrugerrollen
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Oplæg om metoder Vejle 14. Januar 2010.
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
VELKOMMEN NY KOMMUNIKATIONSPLATFORM WORKSHOP | 30. MAJ 2017
Workshop Visitation / indlæggelse / start ambulant forløb
Praktisk anvendelse af standarder relateret til signalanlæg.
DDKM & Dokumenthåndtering
Omvisitering af ortopædkirurgiske patienter -
Et godt samarbejde er en afgørende faktor for at skabe en værdiskabende byggeproces og opnå et vellykket byggeri. Dårligt samarbejde udpeges tit som årsag.
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Indhentning af CPR-nummer og samtykke
Det man ikke ser har man ikke ondt af
Workshop Medicinering v.
Udvalgte resultater Januar 2016
Audit som metode til kvalitetsudvikling
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Den danske kvalitetsmodel og kliniske retningslinier
Synergi – et system til arbejdsmiljørapportering
Netværksmøder - Drejebog
Den Danske Kvalitetsmodel
23. og 24. april 2018 Banedanmark, Kvalitet & Sikkerhed
(Strategispor og strategiske indsatser)
Hvorfor en Sundhedsplatform?
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Klinisk Biokemisk Afdeling Juni 2016
Værdibaseret styring i Hjertecentret Sundhedsudvalgsmøde 20. juni 2017
Fundamentals of care – hvordan kommer man i gang?
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Indsæt billede af din skole
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
for sociale tilbud på psykiatri- og misbrugsområdet 13. maj 2019
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
Patient- og Pårørenderådet 4. juni 2019
Præsentationens transcript:

31. januar 2007 Workshop Operation og invasive procedure

Præmis for arbejdet Elementer som er mulige at definere for afdelingen Elementer som afdelingen har indflydelse på Elementer som er givet på forhånd andetsteds fra. Beslutninger fra Klinisk Fagligt Råd Juridiske aspekter Kontrakter og servicemål Fx objektiv undersøgelse Fx parametre i lægemiddelmodul

Metode for dagen Gennemgang af standardarbejdsgang –Identifikation af elementer og indhold –Betydning for afdelingens arbejdsgange Gennemgang af notatskabeloner –Identifikation af behovet for eventuelle tilpasninger Diskussion af relevante arbejdsgange og nødvendige procedurer

Mål for dagen Standardarbejdsgangen gennemgået og relevante problemstillinger gennemgået Afdelingens fremtidige arbejdsgange gennemgået Notatskabeloner og nøgleord gennemgået. Afklaring af om de eksisterende notatskabeloner dækker dokumentationsbehovet. Specifikke parametre i COSMIC gennemgået

Dagsorden Gennemgang af standardarbejdsgang. Gennemgang af notatskabelonen Operationsnotat, kvikjournal, præoperativ vurdering Arbejdsgang i forhold til registrering af diagnosekoder Lokale klassifikationssystemer –Hvilket detaljeringsniveau der ønskes i forhold lokale klassifikationssystemer. (Lejring, instrumentriste, endoskopudstyr) Arbejdsgang for registreringer ved aflysning af operation –Bestilte undersøgelse skal aflyses, eventuelle pauserede lægemidler skal genoptages etc. Muligheden for brug af fraser –Der kan med stor fordel udarbejdes fraser over hyppigt skrevne journaltekster Hvilke notatskabeloner der skal kunne sendes eksternt? Behovet for links Opsamling fra dagen

31. januar 2007 Standardarbejdsgangen 004 Operation og invasive procedure

Arbejdsgangen starter Når patienten er gjort klar til operation / invasiv undersøgelse.

9 1.Den Gode Medicinske Afdeling – information 2.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- patienters retsstilling, information Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- information

Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- forflytninger

Den Gode Medicinske Afdeling – medicinering 2.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- faggruppers retsstilling, journal, apotek

Kontrakt: Servicemål og kvalitetsmål - operation Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- faggruppers retsstilling, journal, apotek

Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- information Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- faggruppers retsstilling, journal

Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- faggruppers retsstilling

Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- patienters retsstilling, faggruppers retsstilling, journal

Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- forflytninger

Arbejdsgangen slutter Når operation / invasiv undersøgelse er gennemført, og patienten er videregivet eller hjemsendt.

Beslutninger for arbejdsgangen At der som udgangspunkt formuleres standard procedurebeskrivelser for de mest anvendte operationer / invasive undersøgelser. At der som udgangspunkt formuleres standard (tekst) operationsbeskrivelser (”fraser / makroer”) for de mest anvendte operationer / invasive undersøgelser. KFR gør dog opmærksom på, at der i arbejdsgangen skal sikres refleksion, i forhold til standardoperationsbeskrivelsen. At der udarbejdes standarder for lejring i de enkelte afdelinger. Der skal være mulighed for at dokumentere fortløbende under operationen. Tiltrådt på Fælles Områdeledelsesmøde 26.maj 2005

Notatskabeloner der gennemgås Operationsnotat Operationsregistrering (sygeplejerskernes notatskabelon) Præoperativt overblik

Arbejdsgang i forhold til registrering af diagnose- og procedurekoder

Lokale klassifikationssystemer –Hvilket detaljeringsniveau der ønskes i forhold lokale klassifikationssystemer. (Lejring, instrumentriste, endoskopudstyr)

Arbejdsgang for registreringer ved aflysning af operation –Bestilte undersøgelse skal aflyses, eventuelle pauserede lægemidler skal genoptages etc.

Muligheden for brug af fraser –Der kan med stor fordel udarbejdes fraser over hyppigt skrevne journaltekster

Hvilke notatskabeloner der skal kunne sendes eksternt? Behovet for links Opsamling fra dagen