Trongårdsskolens kor v. Mette Hauberg & Lajla Hornshøj Velkommen og præsentation v. Stine Arnfred Ét stort skoledistrikt - spørgsmål Forskudt klassedannelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
 Andelen af elever i den almindelige undervisning skal i 2015 være 96% af det samlede elevtal i FSK – mod 94,4% i dag.  Det svarer til ca elever,
Velkommen.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Et fagligt løft af folkeskolen.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Hvad laver en skolebestyrelse? Skolebestyrelsen har indflydelse på alle områder, der vedrører skolens virksomhed inden for rammerne af folkeskoleloven.
Den pædagogiske assistentuddannelse En uddannelse til fremtiden Oplæg v. Vibeke Nielsen Den 23. juni 2009.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Kursus for skolebestyrelsesmedlemmer 27. oktober 2014.
Sanderumskolen og Odense Musikskole ”Vi skummer fløden og sætter musik til” et partnerskab i udfordringer… MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
VELKOMMEN til KLUB ROSKILDE MIDT ARENA. KLUB ROSKILDE NORDKLUB ROSKILDE SYD KLUB ROSKILDE ØST KLUB ROSKILDE VEST KLUBBERNE I ROSKILDE KLUB ROSKILDE MIDT.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVAD ER REFLEKSIONSKOMPETENCE? AMU EPOS, 13. AUGUST, 2015 PER FIBÆK LAURSEN.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Indskolingen En enhed for sig selv i skolen Trygt miljø, men stadig en del af skolens liv Stor vægt på læsning. Fokus på idræt og bevægelse. Samordnet.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
At styrke barnets selvstændighed
Med læreplanstemaer som fokusområder Pædagogisk idræt Alsidig personlighedsudvikling At arbejde med barnets alsidige personligheds-udvikling er basis,
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Tænketankens vision i en skolekontekst
Damhusengens Skole v. Kaj
Det gode skolelederliv - vilkår for god skoleledelse
Den fremadrettede strategi for Ishøj Skole mod 2014
Anerkendende pædagogik
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Fælles ledelsesgrundlag
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Til Ikast Nordre Skole og SFO
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Velkommen til Engen &Poplen 
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Informationsmøde Førskolen
Velkommen til en times god trivsel med oplæg og samtale
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Samtale om folkeskolen i
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Skolebestyrelsens årsberetning
Børne- og undervisningsudvalget den
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Forventninger til jer forældre
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skovbyskolen – den nye skole - formandsberetning
Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser
Velkommen til Distriktsskole Ølstykke
Hvor kan jeg hente hjælp?
Velkommen til Risskov Skole
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Præsentationens transcript:

Trongårdsskolens kor v. Mette Hauberg & Lajla Hornshøj Velkommen og præsentation v. Stine Arnfred Ét stort skoledistrikt - spørgsmål Forskudt klassedannelse v. Anne Bay Nilsson At være Majbarn v. Katrine Poulsen At gå i SFO v. Michael Søgaard Kort video om os Indskolingstorv og lokaler - fremvisning Trongårdsskolens kor v. Mette Hauberg & Lajla Hornshøj Velkommen og præsentation v. Stine Arnfred Ét stort skoledistrikt - spørgsmål Forskudt klassedannelse v. Anne Bay Nilsson At være Majbarn v. Katrine Poulsen At gå i SFO v. Michael Søgaard Kort video om os Indskolingstorv og lokaler - fremvisning

Trongårdsskolen Skoleudviklingsstrategien i Lyngby-Taarbæk kommune er beskrevet i: Den sammenhængende Børne- og Ungepolitik Skoleudviklingsstrategi 2020 Inklusionsstrategi Læringsgrundlag 0-18 år Lyngby-Taarbæk Synlig Læring Medarbejderne omsætter Lyngby-Taarbæk Kommunes og Trongårdsskolens udviklingsmål til praksis i egen afdeling – derved skabes engagement og ansvarlighed. Forældre og elever oplever en hverdag, hvor lærere og pædagoger arbejder tæt sammen og derigennem skaber sammenhæng omkring udviklingen af det enkelte barn. Skolen ønsker et trygt miljø med en høj faglighed for både elever og medarbejdere. Skolen stiller krav om teamsamarbejde på alle niveauer.

Trongårdsskolen skal give mening for den enkelte Eleverne skal lære at lære mere og trives bedre Skolen skal udfordre eleverne til at være selvstændige, ansvarlige, tolerante og arbejde innovativt Skolens dagligdag skal være præget af tydelighed, motivation, fællesskab, anerkendelse, høj faglighed og høj kvalitet Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Tilliden og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis Vi udvikler dynamiske læringsmiljøer i forhold til relationer og fysiske rammer. Vi er særlig optaget af det at være robust. Robusthed handler om at blive god til at klare livets udfordringer i stort og småt udfordringer i forhold til andre mennesker, - at klare opgaver, som er svære, - at kunne holde fast i et mål, der skal nås – og klare fristelser, som man ikke har godt af. Pædagogik – vision og mål

Indsatsområder Synlig Læring Aktions Læring Systemisk analyse af lærings- miljøet Observation Refleksion Samarbejde med 4 kommuner

Indsatsområder Læringsgrundlag – motivation, robusthed Synlig Læring – implementering af skolereform Fagteam - faglige vejledere Lektionsstudier - 5.årgang Japans inspireret undervisningsmetode i samarbejde med UCC Mediepatrulje - der uddannes to elever fra hver klasse SFO – Leg og kreativitet, frirum, bevægelse og idræt Klub – Leg og kreativitet, gadeteam, pigeprojekt

Hvorfor gør vi det? Hvad betyder det ? Forskudt klassedannelse

… vi gør det, fordi vi ønsker -At få et bedre udgangspunkt for hensigtsmæssig klassedannelse -At kvalificere vilkårene for læring og sociale fællesskaber -At styrke fællesskabet på årgangen Forskudt klassedannelse

…det betyder -At vi får et bedre kendskab til og om børnene -At I får et bedre kendskab til os og vi til jer -At den endelige klassedeling først sker mellem sommerferie og efterårsferie i samarbejde med maj-pædagoger, børnehaveklasseledere og ledelsen Forskudt klassedannelse

…vi samarbejder med Sundhedsplejerske Talepædagog Psykolog Motorikhuset Interne ressourcepersoner Socialrådgiver Eksterne konsulenter Forskudt klassedannelse

Hvad vil det sige at være Den enkelte og fællesskabet Tilgang til læring Kompetencer på baggrund af færdigheder og viden Befordrende læringsmiljø Kunne udsætte egne behov Selv tage tøj af og på, binde snørebånd Vente på tur Udføre opgaver som ikke kan argumenteres væk LæringsparatSkoleparat

SFO parat Tryghed og genkendelighed Personlig udvikling og sociale kompetencer Følelser og konflikthåndtering Maj gruppen på Trongårdsskolen

Når vi leger Social udviklingEmotionel udvikling At lytteGlæde At udvise toleranceLyst At lave kompromiserAt have mod At tage ansvar sammen med andre Engagement Spænding Sansemotorisk-fysisk udv.Kognitiv udvikling At bruge sine sanserAt bruge fantasien Forskellige bevægelserAt tænke sig om Bevægelsesmønstre: Kravle,At vurdere sig selv hænge, løbe, hoppe, kaste mv.At gøre valg og handlinger

11.decemberIndskrivning slutter MartsBesked om klassedannelse fra LTK, digital indskrivning SFO 12.aprilForældremøde kl.17:00 20.april Besøgsdag for børnene 02.majBørnene starter kl.08:30 26.majForældremøde torsdag den 26. maj kl.17:00 08.august1. skoledag kl.09:00 Nyttige datoer