Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSusanne Johannsen Redigeret for ca. et år siden
1
Indskolingen En enhed for sig selv i skolen Trygt miljø, men stadig en del af skolens liv Stor vægt på læsning. Fokus på idræt og bevægelse. Samordnet indskoling 0.-3.kl. Store legedag Skovtur Klippe/klistre-dag Fastelavn Idrætsdag Faglige forløb Farvel til 2. klasserne Morgensang to gange om ugen
2
Den forebyggende læseindsats Børnehaver - Sprog- og begrebslege Talepædagog - Samarbejder med børnehaver - Rådgiver sammen med børnehave i forbindelse med skolestart - Sprogscreener alle ved skolestart Børnehaveklassen - Sprog- og begrebslege - Sproglig opmærksomhed - Begyndende bogstavslæring - Bogstavprøve - Overdragelsessamtale - Forebyggende og foregribende specialundervisning
3
Læseundervisning 1. klasse - Bogstavslæring - Læsning og skrivning - Forebyggende, foregribende og indgribende specialundervisning - Læsekursus 2. klasse - Læsning - Stavning - Skrivning - Foregribende og indgribende specialundervisning specialundervisning - Læsekursus - Læseevaluering
4
Skole/hjem samarbejde To forældremøder hvert skoleår. Socialt arrangement. Kontaktforældre i alle klasser. To faste skole/hjem samtaler hvert skoleår.
5
Tidsplan 16. november - 29. novemberIndskrivning. Januar/februarBrobygning – børnehave – skole. Primo februarSkoleudvalget beslutter antallet af 0-klasser på den enkelte skole. MartsSamarbejde på Baltorpskolen afd. RU og GR om klassedannelse. Primo aprilMeddelelse om klasse- og BFO-placering. Maj Start i BFO. 8. august Start i 0.klasse.
6
Klassedannelse Overordnet mål At skabe lige gode muligheder for at de enkelte klasser kan fungere bedst muligt. Overvejelser, der indgår i forbindelse med fordelingen i klasser Lige antal. Ligelig kønsfordeling. Jævn fordeling af elever med to-kulturel baggrund. Faglige muligheder - herunder elever med særlige faglige behov. Sociale kompetencer, herunder elever med behov for særlig opmærksomhed. Sociale kompetencer, herunder elever med behov for særlig opmærksomhed. Om der er elever, som den enkelte elev har særlig glæde af at være sammen med. Om der er elever, som den enkelte elev har særlig glæde af at være sammen med. Om der er elever, som har en uhensigtsmæssig indflydelse på hinanden.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.