Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Indskolingen En enhed for sig selv i skolen Trygt miljø, men stadig en del af skolens liv Stor vægt på læsning. Fokus på idræt og bevægelse. Samordnet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Indskolingen En enhed for sig selv i skolen Trygt miljø, men stadig en del af skolens liv Stor vægt på læsning. Fokus på idræt og bevægelse. Samordnet."— Præsentationens transcript:

1 Indskolingen En enhed for sig selv i skolen Trygt miljø, men stadig en del af skolens liv Stor vægt på læsning. Fokus på idræt og bevægelse. Samordnet indskoling 0.-3.kl. Store legedag Skovtur Klippe/klistre-dag Fastelavn Idrætsdag Faglige forløb Farvel til 2. klasserne Morgensang to gange om ugen

2 Den forebyggende læseindsats Børnehaver  - Sprog- og begrebslege Talepædagog  - Samarbejder med børnehaver  - Rådgiver sammen med børnehave i forbindelse med skolestart  - Sprogscreener alle ved skolestart Børnehaveklassen  - Sprog- og begrebslege  - Sproglig opmærksomhed  - Begyndende bogstavslæring  - Bogstavprøve  - Overdragelsessamtale  - Forebyggende og foregribende specialundervisning

3 Læseundervisning  1. klasse  - Bogstavslæring  - Læsning og skrivning  - Forebyggende, foregribende og indgribende specialundervisning  - Læsekursus  2. klasse  - Læsning  - Stavning  - Skrivning  - Foregribende og indgribende specialundervisning specialundervisning  - Læsekursus  - Læseevaluering

4 Skole/hjem samarbejde  To forældremøder hvert skoleår.  Socialt arrangement.  Kontaktforældre i alle klasser.  To faste skole/hjem samtaler hvert skoleår.

5 Tidsplan  16. november - 29. novemberIndskrivning.  Januar/februarBrobygning – børnehave – skole.  Primo februarSkoleudvalget beslutter antallet af 0-klasser på den enkelte skole.  MartsSamarbejde på Baltorpskolen afd. RU og GR om klassedannelse.  Primo aprilMeddelelse om klasse- og BFO-placering.  Maj Start i BFO.  8. august Start i 0.klasse.

6 Klassedannelse Overordnet mål  At skabe lige gode muligheder for at de enkelte klasser kan fungere bedst muligt. Overvejelser, der indgår i forbindelse med fordelingen i klasser  Lige antal.  Ligelig kønsfordeling.  Jævn fordeling af elever med to-kulturel baggrund.  Faglige muligheder - herunder elever med særlige faglige behov.  Sociale kompetencer, herunder elever med behov for særlig opmærksomhed.  Sociale kompetencer, herunder elever med behov for særlig opmærksomhed.  Om der er elever, som den enkelte elev har særlig glæde af at være sammen med.  Om der er elever, som den enkelte elev har særlig glæde af at være sammen med.  Om der er elever, som har en uhensigtsmæssig indflydelse på hinanden.


Download ppt "Indskolingen En enhed for sig selv i skolen Trygt miljø, men stadig en del af skolens liv Stor vægt på læsning. Fokus på idræt og bevægelse. Samordnet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google