Kreativitet Ansvarlighed Glæde Tryghed Nysgerrighed
Visionen i Odense -Børnene skal være motiverede hele vejen -Skolerne skal udvikle spændende læringsmiljøer -Børnene skal være en del af fællesskabet -Helhed og sammenhæng Kerneelementer i DSS -Inddragelse af lokale aktører i børnemiljøet -Fysiske rammer i børnehøjde som understøtter fleksibiliteten -Inkluderende miljøer hvor alle børn oplever sig som betydningsfulde deltagere i fællesskabet
Partnerskab på Risingskolen i børnemiljøet -Fodboldskolen -Risingplanen (fælles uderum) -Skolesport -Musikskolen I Ungemiljøet -SDU -SDE -Mulernes Legatskole -RIUSK
De lokalt opstillede mål: Styrke børnene kreativt/musisk og fysisk. - Dette gøres ved at -Eleverne skal møde kompetente, autentiske fagligt dygtige voksne. - Inddrage lokaleområdet i så vid udstrækning som muligt
En af disse vigtige samarbejdspartnere er Musikskolen Musikskolen er ved at opbygge en egentlig afdeling af musikskolen på Risingskolen, og der tilbydes -Musikaktiviteter i SFO -Musikaktiviteter i skoletiden mellem kl og (DSS) -Musikundervisning i eftermiddagstimerne
I skolefritidsafdelingen tilbydes ”Stryg og Leg” for 0. – 1. klasserne. Band for 2. og 3. klasserne Disse aktiviteter er gratis for børnene I skoletiden (mellem kl og 14.00) Kor for 0. – 3. klasse Kor for 4. – 6. klasse Disse aktiviteter er gratis for børnene Efter skoletid Almindelige musikskoletilbud for områdets børn og unge. Betaling
Hvad har vi opnået? Børnene/forældrene har taget særdeles godt imod tilbuddene, og vi har været nødt til at dublere flere af holdene Børnene er motiverede for musiske aktiviteter, og de tilegner sig musikalske færdigheder i mødet med fagligt dygtige lærere Vi har et gnidningsfrit og kreativt samarbejde med lærerne på Musikskolen Lærerne og pædagogerne på Risingskolen samarbejder med Musikskolen som et kreativt og fagligt godt supplement til deres egen faglighed Vi styrker skolens placering som den lokale skole