 Kreativitet  Ansvarlighed  Glæde  Tryghed  Nysgerrighed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen på Skibet Skole
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Læring i bevægelse - hvorfor?
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
HPS NEXT GENERATION BØRNE- & UNGEMILJØER PÅ HOLLUF PILE SKOLE
Informationsaften Aftenens program:
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
Velkommen til Nytårskur..
Politisk udgangspunkt Byrådet besluttede den 1. november 2010, at Fredensborg kommune skal have en ny skolestruktur. Ønsket er at skolerne bedre kan imødegå.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Den åbne skole.
Et udviklingsprojekt. Udfordringen For musikskolerne Musikskolerne har mistet næsten 18% af sine elever i perioden 2005 ( ) til 2010 ( ) Og.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Studiepraktik Program:
Skolereform Kildebakkeskolen Aftenens program Skolereformen på Kildebakkeskolen De nye nationale mål – et fagligt løft af folkeskolen En forandret.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Den inkluderende skole
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
KULTURSTYRELSENS ÅRSMØDE ”FREMTIDENS KULTURBRUGERE OG DET DIGITALE”. Læs For Mig.
Potentialerne i den (nye) åbne skole
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 11. november 2014
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Skolesport på Ellebækskolen Pernille Pedersen Hagstrøm – Pædagog – Ildsjæl – Gennemgående i skolesport fra 2010 Lotte Gilså – SFO leder – Ildsjæl – Gennemgående.
Spiller musikken i DSS? Trine Bruun Sørensen. Om mig selv Uddannet på musikkonservatoriet Pæd. Uddannelse: Instrumental soloundervisning Hørelære hold.
V I SPILLER MED I DSS!. S TATUS FOR FOLKESKOLEOMRÅDE I S VENDBORG Helhedsskole fra august 2012 for årgang Fra 2013 for alle klassetrin 2013 nedsat.
En længere skoledag for de mindste med integrering af fysisk aktivitet i undervisningen.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Sanderumskolen og Odense Musikskole ”Vi skummer fløden og sætter musik til” et partnerskab i udfordringer… MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Den frivillig idræt i Hillerød Kommunes læringsreform kvalitet ved inddragelse af idrætsforeningerne Kurt Curth Idrætskonsulent Hillerød Kommune 26.marts.
VALGFAGSSAMARBEJDET I ØST PERIODEVISE VALGFAG KATHRINE VESTERGAARD DAHL, RISINGSKOLEN.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Velkommen til Distriktsskole Ølstykke
Ørkenfortets strategi 2020
DGI Institutionsidræt
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Charlotteskolen - læring lige i nærheden
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Målformuleringer i et børneperspektiv
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

 Kreativitet  Ansvarlighed  Glæde  Tryghed  Nysgerrighed

Visionen i Odense -Børnene skal være motiverede hele vejen -Skolerne skal udvikle spændende læringsmiljøer -Børnene skal være en del af fællesskabet -Helhed og sammenhæng Kerneelementer i DSS -Inddragelse af lokale aktører i børnemiljøet -Fysiske rammer i børnehøjde som understøtter fleksibiliteten -Inkluderende miljøer hvor alle børn oplever sig som betydningsfulde deltagere i fællesskabet

Partnerskab på Risingskolen i børnemiljøet -Fodboldskolen -Risingplanen (fælles uderum) -Skolesport -Musikskolen I Ungemiljøet -SDU -SDE -Mulernes Legatskole -RIUSK

De lokalt opstillede mål: Styrke børnene kreativt/musisk og fysisk. - Dette gøres ved at -Eleverne skal møde kompetente, autentiske fagligt dygtige voksne. - Inddrage lokaleområdet i så vid udstrækning som muligt

En af disse vigtige samarbejdspartnere er Musikskolen Musikskolen er ved at opbygge en egentlig afdeling af musikskolen på Risingskolen, og der tilbydes -Musikaktiviteter i SFO -Musikaktiviteter i skoletiden mellem kl og (DSS) -Musikundervisning i eftermiddagstimerne

I skolefritidsafdelingen tilbydes ”Stryg og Leg” for 0. – 1. klasserne. Band for 2. og 3. klasserne Disse aktiviteter er gratis for børnene I skoletiden (mellem kl og 14.00) Kor for 0. – 3. klasse Kor for 4. – 6. klasse Disse aktiviteter er gratis for børnene Efter skoletid Almindelige musikskoletilbud for områdets børn og unge. Betaling

Hvad har vi opnået? Børnene/forældrene har taget særdeles godt imod tilbuddene, og vi har været nødt til at dublere flere af holdene Børnene er motiverede for musiske aktiviteter, og de tilegner sig musikalske færdigheder i mødet med fagligt dygtige lærere Vi har et gnidningsfrit og kreativt samarbejde med lærerne på Musikskolen Lærerne og pædagogerne på Risingskolen samarbejder med Musikskolen som et kreativt og fagligt godt supplement til deres egen faglighed Vi styrker skolens placering som den lokale skole