Navn Navnesen Planlægning i DGI Udviklings- og strategimøde direktionen 16/4-2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Læring i bevægelse - hvorfor?
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Idrætsorganisationernes ledelse og organisation
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Profilskole og styrket social indsats i Høje Gladsaxe skoles skoledistrikt og i Værebro Gladsaxe kommune deltager i Socialministeriets projekt Styrket.
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Sundhedspolitik for Favrskov Kommune Sundhedsambassadører i landsbyerne i Favrskov Sundhedskonsulent Christina Rasmussen-Rubæk.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14.
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Dagsorden Generelt om organisationen Varde Kommune
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Kodeks for offentlig topledelse
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Bevægelse i hverdagen. Navn Navnesen  1,6 mio. idrætsaktive  frivillige ledere, trænere og instruktører.  foreninger er organiseret i.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Ledelse i forskellige retninger
Læringspunkter modul 1-5
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Sammen finder vi ud af det
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Den stille Revolution Søren Riiskjær. Idrætsdeltagelsen Navn Navnesen.
IT i DGI – DGI i IT Møde med direktionen marts 2014 Ole B. Poulsen IT i DGI 2014 Direktionsmøde den 12. marts 2014 Bilag 6.1.
Ole Dreyer Velkommen Møde i Landsdelsforum 6. oktober 2014.
DGI’s kerne-fortælling og Living the brand. Navn Navnesen DGI´s kernefortælling.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
SPILLET ER I GANG - ET UFÆRDIGT OPLÆG MED DEN VIDEN VI HAR DAGS DATO - MEDLEMSMØDET 27 APRIL 2016 FORHANDLINGERNE OM UDLODNINGSLOVEN.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Fælles fremtidsbillede … og gensidig forståelse af muligheder og udfordringer Søren Møller & Søren Brixen, september 2014 Lars Rasmussen, juni 2014.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
INDSATSTEORI I UNGNORD EKSEMPLER – UDFORDRINGER - FORDELE.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Implementering af rehabiliteringsindsatsen.
Frivilligkampagnen Styrker dig og fællesskabet DGI Ø ledelsesforum 30. november 2013 DGI Ø bestyrelsesmøde 10. december 2013.
- hvor ligger udfordringerne?
‘En bevægende kommune - Bevæg dig for livet’
Præsentation af baggrund, udkast og initiativer
Kultur Idræt Bevægelse
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Medlemsudvikling Skydning Tommy Haun.
Den værdifulde arbejdsplads
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
DGI Vision Fusionsaftale
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Ledelsesforumsmøde 28. November 2016.
Handlingsplan 2015.
[klik og indsæt kommunenavn]
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Administrativ organisering
Hvad er vores kommunikationsmål
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Navn Navnesen Planlægning i DGI Udviklings- og strategimøde direktionen 16/4-2015

Navn Navnesen Struktur & processer Strategi Kultur

70% AF ALLE STRATEGIER FEJLER – MEN 10% FÅR MERE UD AF STRATEGIEN, END DE HAVDE FORVENTET Kilde: Analyse foretaget af John P. Kotter Navn Navnesen

Struktur & processer Strategi Kultur

Hvordan ved vi om vi gør fremskridt på vores DGI vision? Navn Navnesen Strategi 2020 visionerne: DGI opleves som en kompetent og værdifuld samarbejdspartner for idrætsforeningerne i forhold til at imødekomme danskernes behov for idræt og motion. Den anden vision er DGI og DIF’s fælles Vision , der går på, at i år 2025 skal 50 pct. af danskerne være med i en idrætsforening, mens 75 pct. skal dyrke idræt og motion.

DGI’s 4 strategiske målsætninger:  DGI vil styrke idrætsforeningernes position i kampen om danskernes tid og opmærksomhed.  DGI vil prioritere indsatser og ydelser, som idrætsforeningerne oplever som anvendelige og værdifulde.  DGI vil styrke idrætsdeltagelsen i Danmark i alle livsfaser, med børn og unge som prioriteret målgruppe.  DGI vil arbejde for, at idrætsforeningerne bidrager til aktivt medborgerskab. Navn Navnesen Hvordan sikrer vi som direktion, at vi bidrager til DGI’s 4 strategiske målsætninger - også i 2015?

However beautiful the strategy, you should occasionally look at the results Navn Navnesen

Struktur & processer Strategi Kultur

Navn Navnesen Hvordan opdeles ”strategi elefanten” i spiselige størrelser?

Navn Navnesen De to hovedgeneratorer i S2020’s fremdrift

Navn Navnesen DGI’s 4 strategiske målsætninger #1 DGI vil styrke idrætsforeningernes position i kampen om danskernes tid og opmærksomhed. #2 DGI vil prioritere indsatser og ydelser, som idrætsforeningerne oplever som anvendelige og værdifulde. #3 DGI vil styrke idrætsdeltagelsen i Danmark i alle livsfaser, med børn og unge som prioriteret målgruppe. #4 DGI vil arbejde for, at idrætsforeningerne bidrager til aktivt medborgerskab. X X X X X X X X X X

Strategiplan 2016 Evaluering Situations- analyse Strategi og handlings- plan Evaluering: 15. nov.-15. dec Situationsanalyse: 15. dec. – 15. jan. Strategiplan: 15. jan – 15. feb. Handlingsplan: 15. feb. – 1. mar Deadlines:

Navn Navnesen Strategisk Analytisk Evaluerende Se: GrupperumGrupperum Forventninger til din måde at arbejde på Strategi Plan 2016

Navn Navnesen  DGI.dk  Living the brand Derudover arbejdes med strategikampagner SMK’s Must-Win-Battles 2015

Navn Navnesen Strategisk planlægningsramme Kan vi skabe større strategisk sammenhæng i organisationen? Hvorfor Hvor Hvad Hvordan

Navn Navnesen  Hvordan placerer vi os ideelt på kontinuummet vedrørende planlægning af hovedarbejdsopgaver mellem afdelinger?: Ingen planlægning Super detaljeret planlægning  Kan vi synliggøre vores store ‘klumper’ / MWB / prioriterede opgaver for hinanden og gøre dem mere konkrete?  Hvilke store projekter / strategiske opgaver har hver afdeling i 2015 og har vi aftalt og forventningsafstemt, hvad det kræver af samspil med andre afdelinger?  SPOTA hjælper en hel del, selvom der er forskellige måder at arbejde med SPOTA på i afdelingerne.  Hvordan prioriterer vi bedst, når ressourcerne er knappe? – Virker den nuværende metode? Eksempler på opgaver med koordineringspotentialer mellem afdelinger

Navn Navnesen  En ny onlineshop skal etableres i Butik & Print i år  behov for at det koordineres med IT-afdelingen, så de også har afsat ressourcer  Behov for at få ‘oversat’ overskriften på en opgave til arbejdsopgaver i egen afdeling. F.eks. at en konceptoverskrift indbefatter, at der skal laves en ny hjemmeside, eller en marketingstrategi, eller en lanceringsevent med forudgående analyse til at skabe nyhedskrog, eller der skal produceres 7 nye kursusmaterialer. Konkrete eksempler på opgaver der kræver koordinering

Hvordan er strategikulturen i DGI? Navn Navnesen Struktur & processer Strategi Kultur

Navn Navnesen  Hvordan er kulturen blandt medarbejderne til den overordnede strategi samt kulturen omkring relatering til den enkeltes hverdag? (Topstyret/Decentraliseret?)  Har vi kulturelle handlinger til understøttelsen af S2020 på vores strategiske handlingsplan?  - har vi det også på afdelingsniveau  Tilgange og gruppenormer, som er mest effektive til at opnå strategiske mål er det noget vi identificerer? Hvordan arbejder vi med kulturen i det strategiske arbejde?