FOKUS PÅ MATEMATIK I INDSKOLINGEN Kort præsentation af os Gennemgang af MULTI Aktivitetsbaseret undervisning med MULTI Afrunding, spørgsmål og kommentarer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mobil e-læring i proffesionsuddannelserne
Advertisements

Læring i bevægelse - hvorfor?
Velkommen til workshoppen
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Læsning i alle fag Indhold: Forstår du, hvad du læser? Artikel fra: "DANSK”, Foleskolesektionen, medlemsblad 3, sep Skema over forståelsesstrategier,
We make your teaching go digital
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Skolereformen Overordnede mål:
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
iBøger og didaktisk design
Tilsyn Aabenraa Friskole
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Skolereformen på Søndersøskolen
en præsentation tirsdag d.24. maj 2011
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Netmediet i EØ, Lyngby d Program
Lektiehjælp og faglig fordybelse Lektiehjælp og faglig fordybelse frem til næste folketingsvalg: - Skolen skal tilbyde børnene lektiehjælp og faglig fordybelse.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Taksonomisk mindmap i religion
Elevplaner 2009 Det reviderede fælles elevplanskoncept Fælles Mål 2009
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af et undervisningsforløb.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Synopsis VIP13 HH3.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Websider som læringsrum og læringsredskaber Rikke Christoffersen 2011.
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Årsplan – en kort en lang
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Planlægning, proces og evaluering
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Gruppefeedback Et par eksempler fra hverdagen Karen Lunden (klu)
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Krogerup Højskole, den 19. oktober 2015.
Matematiske kompetencer - hvad og hvorfor? DLF-Kursus Frederikshavn Eva Rønn UCC.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Ringsted, september 2015.
Digitale læremidler Udviklingspotentialer. Præsentation Jonas Juul Hansen Lærer og matematikvejleder Rudersdal kommune – Sjælsøskolen Eleverne fra 3-8.
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Krav og bestemmelser.  5 dages efteruddannelse  I det sidste år af godkendelsesperioden (år 5)  Kan deles i to  4 plus 1, eller  3 plus 2  Varighed.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Frederikshavn Eva Rønn UCC.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
Den interaktive historiekanon E-Læringsmodul til anvendelse i forbindelse med kanonundervisningen i kl. Eksemplificeret ved ”Københavns bombardement”
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
Velkommen, elever! Lærerens navn. Lokaleskema 8:20 - 8:45Skolen begynder, der føres protokol 8:45 - 9:30Læsning og skrivning 9: :15Retstavning og.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Almen Didaktik Indhold og form
Litteraturformidling i teori og praksis
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Velkommen til fagligt samspil
Prøven i Natur/teknologi
Tilstedeværelsesundervisning
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Præsentationens transcript:

FOKUS PÅ MATEMATIK I INDSKOLINGEN Kort præsentation af os Gennemgang af MULTI Aktivitetsbaseret undervisning med MULTI Afrunding, spørgsmål og kommentarer KURSUSPROGRAM FOR MULTI MELLEMTRINNET

MULTI - MELLEMTRINNET PÅ HVERT KLASSETRIN PÅ MELLEMTRINNET FINDES Grundbog Opgavebog Kopimappe Lærervejledning I-bog Evalueringsportal MULTI - MELLEMTRINNET

FAGLIG FORDYBELSE SPORE IND FORDYBELSE SPORE UD REPETITION OPBYGNING AF MULTI TEORI AKTIVITETER OPBYGNING AF MULTI

TEORIBOKSENE I MULTI METODER BEGREBS- AFKLARING BEGREBS- AFKLARING

OPGAVERNE I MULTI FÆRDIGHEDS OPGAVER FÆRDIGHEDS OPGAVER PROBLEMLØSENDE OPGAVER PROBLEMLØSENDE OPGAVER FAGLIG LÆSNINGS MODEL FAGLIG LÆSNINGS MODEL

AKTIVITETERNE I MULTI FÆRDIGHEDER LÆRINGSSTILE

FOKUS PÅ MATEMATIK I INDSKOLINGEN MULIGHEDER MED MULTI MERE AKTIVITETSBASERET FRA OPGAVER TIL AKTIVITETER SAMME AKTIVITET MED NYT INDHOLD SAMME AKTIVITET MED NYT INDHOLD

OPGAVEBOGEN SUPPLEMENT ÅBNE OPGAVER

KOPIMAPPEN Modeller Aktivitetsark Generelle ark Evalueringsark

LÆRERVEJLEDNINGEN - INTROSIDEN Grundide  side-til-side-vejledning Introsiden - Kapitlets indhold i korte træk - Forudsætninger - Begrundelse for kapitlets elevmål - Lærerens tænkebobler (CKF’erne) - Faglige begreber - Materialeliste for hele kapitlet

LÆRERVEJLEDNINGEN Uddybende forklaring Udvidelsesmuligheder Miniudgave af grundbog Facit Noter Miniudgave af opgavebog

I-BOGEN - EN INTERAKTIV BOG

I-BOGEN – ET UNIKT REDSKAB ET FANTASTISK OG UNIKT REDSKAB MED MANGE MULIGHEDER SYNTETISK TALE MUNDTLIGE OG VISUELLE FORKLARINGER FÆLLES GENNEMGANG PÅ IWB

EVALUERING

AKTIVITETSBASERET UNDERVISNING MED MULTI Afprøv aktiviteter i grupper Statiske, dynamiske og digitale aktiviteter fra MULTI 4., 5. og 6. klasse Rokade til ny aktivitet efter ca. 10 minutter