Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Advertisements

Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Overgange ind og ud af efterskolen Unge i udsatte positioner skal have gode overgange. Både ind-på-ud af efterskolen. Men hvordan hjælper vi dem bedst.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Folkeskolereformen og valg af ungdomsuddannelse Årsmøde for Danske Erhvervsskoler, 24. maj 2016 Trine Ladekarl Nellemann Rektor, Next.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Kan en kærlig Gud dømme mennesker? Gud er kærlighed. Det står selv i Bibelen. Han elsker hele verden, altså alle mennesker. Hvorfor i al verden har han.
Patientundervisning 7. Session Unipolar depression Familie og netværk.
Aulum-foredrag 4. okt. 2015: at være pårørende til psykisk sårbare
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Klar til 10. Klasse! Præsentation. Plan for indskolingen Indmeldt Forældre/elev/skole-møde I DAG! Indslusningssamtaler Brev om endelige valg – 1. juni.
Ollerup Efterskole Fagligt dygtige elever Mange vælger STX pga musikken Nogle har en musiker i maven Sociale udfordringer Personlige udfordringer Skolens.
Quick Guide Sådan booker du din egen samtale på Jobnet.dk For at booke et møde ved jobcenteret skal du logge på Min Side via Jobnet.dk. Herefter vælger.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2012 Rie Thomsen (DPU) Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Undervisning for pårørende Unipolar depression Hvordan påvirkes familien?
SPS = specialpædagogisk støtte (Kilde.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Feltopgave 1 Julie-Marie Terkildsen
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Fordybelse i et projekt
”TOPKARAKTERER GIVER IKKE NØDVENDIGVIS DE BEDSTE LÆGER” - Allan Flyvbjerg & Charlotte ringsted på altinget.dk d Ny kvote 2 optagelse på medicin.
Studieretningsprojektet
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Instruktion til mødeledere
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Dagens program Du skal have kendskab til:
Studieretningsprojektet
Velkommen.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Elevernes evaluering af grundforløbet
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Ung til Ung aftener 2016/17 Margrethe Tovgaard
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Vejledning og digitale medier
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Klasseven for nyankomne elever
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Dagens program Du skal have kendskab til:
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Workshop 1: ”Elevrettet formidling af praktikpladser samt coaching og vejledning om praktikpladssøgning”. Indsatsarbejde på Grundforløb 1.
Samtale om folkeskolen i
Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min
Anders Lundby – STIL Bjarne Frandsen, Efterskoleforeningen
Forventninger til jer forældre
Hvor kan jeg hente hjælp?
Fra kanten til ”så dygtig som muligt”
Kursus for personer med demens og pårørende
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
SPS på ungdomsuddannelser
Studievalgsportfolio
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Forældremøde 2019/2020 Specialtilbud.
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning er et samarbejde med alle ansatte -Samtale som værktøj og samarbejde er eneste vej frem.

Hvad -Vejledning af tidligere elever -3 år frem -Spørg om alt og jeg skal hjælpe/ guide dig -Den personlige samtale -Praktisk hjælp -Statistik 3 år frem

Hvordan -Aftaler i skoleårets afslutning -Facebookgruppen -Mailadresse til forældrene -Vejleder kontakter elever i enesamtaler, dels i spørgsmål til alle. -Elever eller forældre opfordres til at henvende sig.

Hvorfor - 95% på landsplan - 100% hos os, sådan at vi skaber plads. - Efterskolens plads i skolelandskabet - Den personlige vejledning - Det er os, der kender dem - Hvad skal der til for at gennemføre ungdomsuddannelsen - Alle skal føle sig hørt og set.

Cases -Hans, der ville på STX, helst uden at lave lektier. -Berta som bare gerne ville hygge og feste. -Charlotte og Konrad som ikke kom på Aurehøj, men endte på Rødovre. -Else som skal vælge mellem sprog og musik -Helle som skal flytte til Bornholm -Jason, som pga sygdom skal til sygeprøve og derefter søge ungdoms- -Uddannelse.

Forventninger -Være en del af vejledningstilbudet -100 % af vores elever gennemfører en ungdomsuddannelse -10 kl. på efterskolen er vigtig også i vejledningsøjemed. -Efterskolens vejledning kan noget andet og mere - det personlige kendskab er en afgørende faktor i vejledningen. -e-vejledning er dygtig, men upersonlig og langt væk. -UU-centrene er nye og fremmede. Derfor bliver vi endnu vigtigere. -Vejledning kan/skal udbygges på efterskolerne. -Efterskolerne kan vise vejen til god vejledning.