Opstartsmøde på museet, mindst 2 fra hvert partnerskab.
Sørg for at præsentere jer godt med fag og projekterfaringer og forventninger. Hvad betyder alle forkortelserne på jeres gymnasium eller museum: AT, KUAS, REGIN, PU, rådighedspulje, osv.
Vælg en tovholder, som på skift sikrer kalender mm.
Museet byder på en walk and talk rundt i udstillinger, samlinger, magasiner mm, så alle fag på museet er præsenteret
Museets netværk, kan det klare 30 elever på én gang? Hvordan organiseres netsøgning så?
Sørg for at invitere museumskollegaen til at følge et par timer på gymnasiet. Måske er det mange år siden, museumskollegaen har været på et gymnasium sidst.
Det er godt at evaluere bare 5 min. efter hvert møde. Og en halv time når det konkrete projekt er slut. En afslutning med forældre kan anbefales, men arrangementet skal planlægges.
Husk at kommunikere på kollektivmail, så alle er orienteret, også hvis der er frivillige med i projektet.
Eleverne kommer mange steder fra. Et morgenbesøg kl betyder, at nogle elever kommer 7.30 med bussen, og det er koldt at stå udenfor, hvis museets døre først åbnes kl. 8
En kop kaffe og kage er god at forventningsafstemme over, før og efter. Er vi enige om undervis- ningsforløbet og rollefor- delingen mellem museums- menneske og underviser? Og efter forløbet – gik det som det skulle? Fik under- viserne deres ønsker opfyldt og blev museets samling sat i værk?