Verdens bedste klasse. Working on What Works LØFT-SKOLEN Verdens bedste klasse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Advertisements

Hvad laver en skolebestyrelse? Skolebestyrelsen har indflydelse på alle områder, der vedrører skolens virksomhed inden for rammerne af folkeskoleloven.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Fremtidens drikkevandsforsyning En god start, en god side, Et par gode øvelser og gode diskussioner.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Lærerens møde med eleven Af Jan Tønnesvang In Press , 16/12-09
Løsningsfokuseret samtale - Pause, tilbagemelding og opgaver Undervisning PKR 5. nov Psykolog Morten Halberg.
Rent bord med FVU START Kunsten at rette op på fortidens synder.
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
Kursuspræsentation Arbejd effektivt og præcist. Introduktion  Definer emnet  Fortæl tilhørerne, hvad du vil tale om  Find ud af, om tilhørerne har.
Skitur 2017 – fra den 20/2 – den 26/ KLUB UNG Roskilde Øst.
Ungdommens Folkemøde
Modul 2.
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Antal besvarelser: 52.
Projektplan – pesto med ramsløg og skvalderkål
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved Mad til Mennesker og læsevejleder Aktionslæringsforløb Instruktionsvideoen.
BOG: HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: SANGE: REMSER: FORÆLDREOPGAVER:
SPØGELSESHUSET OG KIRKEGÅRDEN
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Nadver, Bøn og tak, S1 Bøn og tak
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Trivsel og værdier - i skoletasken
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
En tur i galleriet….
Walt Disneys kreativitetsmodel
Netværksmøder - Drejebog
Innovationsforløb Modul 3 ©
øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
SIKKERHED ONLINE.
Sådan bruger du præsentationen
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Velkommen.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Lidt eller lille Mel.: Line Nielsen Tekst: Line Nielsen
Alle rettigheder forbeholdes
Stine Reinholdt Hansen, Stig Toke Gissel og Morten Puck
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Og hvordan de kan påvirke top- og bundlinje
Future Vejle inspiration
Tilføj sted og dato v. Søren Gorm Fussing
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
SKYPER 2017 Har på nuværende tidspunkt haft kontakt til Rune, som igen i år gerne vil være med i hele planlægningsforløbet. SKYPER 2017 gennemføres med.
Konflikthåndterende kultur på SOSU-Silkeborg
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Indsæt billede af din skole
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Reaktionen ved små snitsår
Trivsel og værdier - i skoletasken
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Præsentationens transcript:

Verdens bedste klasse

Working on What Works LØFT-SKOLEN Verdens bedste klasse

Eleven fratages muligheden for at udvikle sig! (Henrik 12 år)

Verdens bedste klasse Brokke-øvelse: Gå sammen parvis - 1 ”brokker” - A og 1 ”lytter” - B. A brokker sig til B i 3 minutter om valgfrit emne. B giver efterfølgende 3 komplimenter som de har lagt mærke til ved A. Komplimenterne omhandler de ressourcer, styrker og kompetencer ”brokkeren- A” har vist. Byt roller

Verdens bedste klasse Ingen voldelige mænd slår altid Ingen kvindelige alkoholikere drikker altid Ingen børn er altid umulige Ingen elever er altid ukoncentrerede Ingen medarbejdere skaber altid konflikter

Verdens bedste klasse Feedback

Håb for fremtiden / som resultat af forløbet Detaljerede beskrivelser af ’den foretrukne fremtid’ Skridt i retning af ’den foretrukne fremtid’ godt nok ? Verdens bedste klasse

Om at arbejde med mål…at lave en DEAL © Detaljeret og deleligt, de små skridts gang, mikroperspektiv Ejerskab, klientens/elevens eget ønske Acceptabelt og attraktivt, ikke banke lillebror Levende, dvs. ikke en ”død” mand eller fravær af noget.

Verdens bedste klasse Gå sammen 2 og 2. Fortæl hver især, stille, så andre ikke hører det, om 1 ting I er særligt gode til. Giv gerne hinanden et kompliment. Find et andet par. En person tegner den evne eller ting som den anden person fortalte om - 1 streg ad gangen! De 2 ”nye” forsøger at gætte hvad personen er god til – hver gang der er blevet sat en streg. Byt så alle prøver.

Verdens bedste klasse

Hvis det ikke virker, stop med at gøre det; gør noget andet! Hvis det ikke er i stykker, lad være med at reparere det! Hvis det virker, gør det igen. Og mere af det!