Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Projektplan – pesto med ramsløg og skvalderkål

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Projektplan – pesto med ramsløg og skvalderkål"— Præsentationens transcript:

1 Projektplan – pesto med ramsløg og skvalderkål
Aktiviteter Hvilke kompetencer vil vi give børnene mulighed for at tilegne sig Hvad har vi brug for f.eks. materialer Hvad gør vi Ansvarlig/ Pædagogens rolle Tegn Samle urter Viden om spisllige urter Finde urter Motiverer og fortælle Aktive i plukning. Kigger og finder selv urterne. Lugte til ramsløg, finde dem og tilberede dem. Mulighed for at bruge sanserne Se, lugte, føle og smage Opfordrer til at lugte, smage og føle på urterne Opfordrer til at bruge alle sanserne. Fortælle om de fem sanser. Lugter og fortæller at ramsløg lugter af løg. Smager på pestoen. Viden om brug af redskaber i madlavning. Styrke finmotorik. Brug af redskaber: Morter, rivejern og sakse Instruerer børnene i brug af redskaber. Børnene prøver selv. Videregive vores viden om brug af redskaberne, ved at børnene benytter dem. De kan bruge redskaberne efter anvisning. De bliver gradvis bedre til at bruge dem. Skema bruges i forbindelse med projektplanlægning

2 Evaluering af projektplan – pesto med ramsløg og skvalderkål
Planlægningsfasen Aktivitets fasen Kompetencer hos børnene Erfaringer Hvad lykkedes? Spontant opstået aktivitet. At give børnene en hvis forståelse for urter samt brugen af deres sanser. Gav vi børnene mulighed for at tilegne sig de kompetencer vi satte os for? Børnene lyttede og stillede spørgsmål hele processen igennem. I løbet af processen kunne vi se, at børnene fik de kompetencer, vi have sat som mål. Hvilke af de gode erfaringer vil vi gøre brug af fremadrettet? Aktivitet på tværs af alder. De store børn er rollemodeller for de yngre. Lignende aktiviteter med andre urter. Hvordan kan vi se om børnene har tilegnet sig disse kompetencer? De større børn kan gengive forløbet og ved hvilke urter der blev brugt. Hvad var udfordrende? Ingen forudgående planlægning. Vi manglede ingredienser og måtte låne os frem. Hvilke tegn viser at børnene har tilegnet sig kompetencerne? Lokaliserer hvor urterne står. Har fået erfaringer med redskaberne til senere brug. Skema bruges i forbindelse med projektplanlægning


Download ppt "Projektplan – pesto med ramsløg og skvalderkål"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google