Dansk Supermarked i korthed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Virksomhedens interessenter
Coops kæder Varehuse Discount Supermarkeder Minimarkeder E-handel
It-branchen – en faktor i fremtidens vækst
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Strategisk tilgang til bæredygtighed
13. Ikke-finansielle rapporter
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Corporate Citizenship i Danfoss - sådan arbejder vi med etik
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
På toppen af krisen og klar til fremtiden DI Hovedstaden Erhvervstræf 19. marts 2009.
2 Eksterne forhold Oversigt
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Virksomheder - definition
Nødvendige indsatser for en bæredygtig udvikling Anna Lise Mortensen Rådet for Bæredygtig Erhvervsudvikling Bæredygtige indkøb i et strategisk perspektiv,
Forretningsmodel.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Alle har ret til en rig natur.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Dorthe Feveile, Projektleder Dansk Design Center og DesignAndelen , DANSK LIVE, Esbjerg Brugerinddragelse - ”Kom tæt på dine kunder”
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
Carsten Ingerslev d. 9. december 2008 Forretningsdrevet samfundsansvar - fra CSR-kompas til tværministeriel handlingsplan Carsten Ingerslev Kontorchef.
Ungebasen.
Udfordringer.
Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.
Administrative medarbejder: 70
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Business to Business På den JYSKe måde…...
Uddannelse og rekruttering Procesindustrien - fokus DI's erhvervsuddannelsesområde Regionalt.
12. Årsrapport for selskaber
1 CSR er mere end virksomhedernes sociale engagement - CSR i Danmark / Steen Vallentin Inst. f. Ledelse, Politik og Filosofi CBS Center for Corporate Social.
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
1 Ledelsessystemer Miljøbelastninger VIRKSOMHED Råmaterialer Hjælpematerialer Energi Vand Produkter Ydelser StøjLugtLuftemissionEnergi KemikalieaffaldAffaldSpildevandJord.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Tommy Engedal Kronborg
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
Avis elbil plug and play Avis gør det nemt og billigt at være miljørigtig.
Borgermøde 17. september Forslag til Miljø- og Klimapolitik 2014 Velkommen! – Borgermøde 17. september 2013 Program Vision Furesø – Vi skaber løsninger.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
CSR – en integreret del af Corporate Governance? Birgit Aagaard-Svendsen, formand for Komitéen for god Selskabsledelse.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
CASE seminar fremmedsprog Liselotte Andreasen
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
markedsføringsplaner
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Sælg et produkt eller en tjeneste
Lidt om Compliance House…
Storkøkken sygehus.
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
13. Ikke-finansielle rapporter
Mission, vision og forretningsidé
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

CSR i Dansk Supermarked Group 09-10-2015

Dansk Supermarked i korthed 1271 Discount butikker 89 Store super- markeder 18 Hyper-markeder 2 Stormagasiner + 1 online butik 1 Online butik 9 Cafeer 4 Burger restauranter 1380 butikker totalt + Starbucks og Carl’s Jr. Vi har mere end 9 mio. Kunder hver uge + online 45.000 medarbejdere i 5 lande 57 milliarder DKK i omsætning ekskl. moms i 2014 2,4 milliarder DKK i EBIT i 2014

CSR er en integreret del af vores strategi DS’ strategiske mål … og vores CSR ambitioner We are a good place to work and a good neighbour in communities 1 We operate our stores efficiently to save cost and care for climate 2 We cooperate with suppliers to minimize risk and deliver good products 3 We offer our customers responsible products 4

”Den tredobbelte bundlinje” Corporate Social Responsibility Bæredygtighed Samfundsansvar ”Den tredobbelte bundlinje” Corporate Social Responsibility Socialt ansvar Sustainability Hvad er CSR?

Alle virksomheder har udfordringer

Alle har mange forventninger Salling

Det gælder om at holde balancen Opfør dig ordentligt Beskyt dit brand Giv kunderne det de vil have… men også det de endnu ikke ved, at de vil have

Hvordan skaber vi mest mulig værdi? Påvirkning hos producent og transport Arbejdsmiljø Dyrevelfærd Forurening Transport af varer Påvirkning i nærmiljø Energi, affald Arbejdsulykker Psykisk/fysisk arbejdsmiljø Røg, støj og møg ved butikker Påvirkning fra de produkter, som vi sælger Sundhed Miljø Ressource spild Vi er en god arbejdsplads Adgang til job Karriere udvikling Vi stimulerer økonomien Skatter og afgifter Lokal produktion Lokale services Vi giver adgang til varer Mad til alle Ansvarlige varer Vi skaber job og økonomi I de lande, hvor vi køber varerne

CSR rammen i Dansk Supermarked Ansvarlige varer til konkurrencedygtige priser. Varer, der er bedre for kunderne, samfundet og vores medarbejdere Optimere leverandørernes påvirkning på samfundet Reducere negativ samfunds påvirkning fra vores drift Tilbyde kunderne ansvarlige varer til konkurrencedygtige priser Være en god arbejdsgiver og en god nabo So here is the final framework. Are there any questions at this point? One could ask: What makes this framework different from that of our competitors? The answer is: Not much. Any retail business will have the same positive and negative impacts which they will have to optimize or reduce. The difference is in ambition level, as illustrated by the next slide. Governance, KPIer, træning, kommunikation Vores værdier og politikker Lovgivning

Fokus områder - 2015 Madspild Mere information til kunderne Reduktion af madspild i værdikæden (føtex) Øget donation af madoverskud Mere information til kunderne Øge bæredygtigheds information på Levevis Identificere muligheder for at øge produkt information om bæredygtighed Øget udvalg af ansvarlige produkter Måle salg af ansvarlige produkter Skabe træning for indkøbere om ”Ansvarlige Produkter” Øge udbud af ”Ansvarlige Produkter” (Økologi, Dyrevelfærd, Fairtrade) Et styrket fundament Relevante politikker på plads CSR e-learning til butiksansatte Rapporteringsmanual og KPIer på plads Implementere Ansvarlig Leverandørstyring system

Hvordan og hvor fortæller vi om CSR? Internt Eksternt Træning Intranet Medarbejder NYT Videns center Kvartal CSR nyhedsbrev Møder med interessenter Presse meddelelser Sociale medier Årlig CSR rapport Hjemmeside Kædernes kommunikation