Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Jarnes A/S Ud af krisen 2011. Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Jarnes A/S Ud af krisen 2011. Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S."— Præsentationens transcript:

1 Jarnes A/S Ud af krisen 2011

2 Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S Morten Jarne Clausen Produktion Produktionsudvikling Indkøb Produktionspersonale Strategi Økonomi Gitte Clausen Bruun Salg Produktudvikling Markedsføring Administration Indkøb Fjernøsten Strategi Økonomi

3 Hvad er Jarnes A/S og hvad laver de?

4

5 Hvilke faktorer gør Jarnes A/S konkurrencedygtig? 1.Jarnes A/S har et stærkt medarbejder fundament  De er dygtige på hver deres faglige område  De er flittige  De er grundige  De laver ingen tilfældigheder  De er dygtige til at samarbejde på tværs i virksomheden  De har stor forståelse for virksomhedens sammenhæng og udfordringer ift. omverdenen

6 2.Jarnes A/S er meget fleksibel 3.Jarnes A/S har automatiseret en del af produktionen 4.Jarnes A/S har en god kommunikation – både internt samt eksternt med kunderne 5.Jarnes A/S er effektiv i både tankegang og arbejdsprocesser

7 Krisen startede hos Jarnes A/S d. 3. oktober 2008 • Manglende eksterne forespørgsler • Kundernes organisationer reduceres og vores kontaktpersoner forsvinder • Kunderne retter opmærksomheden mod prisfaktoren • Omsætningen falder med 35% i 2009 • Vi påbegynder rationalisering og omstrukturering hos Jarnes A/S

8 Jarnes’ relation til omverdenen Omverdenen Samarbejds- partnere Jarnes’ medarbejdere

9 • Hvorledes får vi salget op igen? • Hvorledes kommer omverdenen til at se ud efter krisen? • Hvilke trends følger forbrugerne og virksomhederne?

10 Gammeldags købmandskab • Hvad må varen koste for at kunderne vil handle hos Jarnes A/S? • Svar: Kina salgspris + fragt + lidt ekstra • Kan Jarnes A/S imødekomme det priskrav? • Svar: ja - på visse produkttyper

11 Kundeudvælgelse Strategisk valg af kunder efter følgende kriterier: • Virksomheder med behov for vores fleksibilitet • Virksomheder med produktion og pakning i Europa

12 Krisen stoppede hos Jarnes A/S d. 3. oktober 2010 • Salget er gået frem med 40% • Næste udfordring: Udbygge organisationen med de egenskaber, som vi kom gennem krisen på • Kvalitetsekspansion


Download ppt "Jarnes A/S Ud af krisen 2011. Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google