Nord-als Rideklub. N.A.R Eksisteret i mere end 50 år i samme faciliteter. Velfungerende klub Godt forankret i lokalsamfundet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Set i forældreperspektiv
Advertisements

Optimal anvendelse af STU i forhold til førtidspension
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Trivselspolitik på Løsning Skole
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Ungeindsatsen Kurt Nygaard Jobcenterchef i Jobcenter Horsens.
Breddeidrætsudvalgets betænkning •Foreningsidræt •Kommerciel idræt •Selvorganiseret idræt •Institutionsidræt •Offentlig idræt.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Fysisk aktivitet – muligheder og udfordringer for krop og sjæl
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
Tværfagligt samarbejde
Integration af nydanskere
I Mariagerfjord Kommune vil vi frem- me børn og unges muligheder for at få del i de gode jobmuligheder i frem- tiden. Derfor vil vi gøre flere børn og.
Hvad render vi rundt og laver?
Pædagoguddannelsen Vi kommer fra Ikast pædagog seminarium. I de følgende slides vil vi fortælle om pædagoguddannelsen. Pædagogens arbejde handler kort.
Pædagoguddannelsen VIA Ikast.
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Susan Tetler, DPU & MAH & Delagtighedens didaktik i relation til børn med cerebral parese.
Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 –
Arbejdsevneafklaring på AU-Centret i Holstebro Dorte Frejo Rasmussen, ergoterapeut og jobkonsulent Vita Hagelskjær, afdelingsleder Dorte.
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Mod en ny arbejdsmarkedspolitik Mogens Ove Madsen Fmd. Specialsektorudvalget Region Nordjylland.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Velkommen til Nordregårdsskolen
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Institut for Idræt Foreningsliv og kommuner. At agere i en projektkultur Charlotte Østergaard, Studieadjunkt Institut for Idræt, Københavns Universitet.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Frank Paulsen.
Pædagogfagets kernefaglighed
Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.
Børnehavens og skolens samarbejde er godt.
Fritidspas.
Idrætten i en ny storkommune  Kommunens idrætspolitiske målsætninger  Tilskudsordninger  Haller og anlæg  Brugerindflydelse i fremtiden  Strukturen.
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
 Projekt i Sundhedsafdelingen  Fast tilbud i Ældreafdeling 2008  Inklusions- og eksklusionskriterier Træningshjælper i Vejen Kommune Social.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Præsentation af resultaterne fra workshop 1 1. Workshop 1- hvad gjorde vi? Spor: Unge, uddannelse og beskæftigelse Tema 1 - Forebyggelse og sammenhæng.
Iværksætteri Socialøkonomisk virksomhed Erfaringer & potentialer Fælles Fynsk Beskæftigelsesforum.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Frivilligmesse FrivilligtSocialtArbejde Lov om social service § 18. Kommunalbestyrelsen skal samarbejde med frivillige organisationer § 18. Kommunalbestyrelsen.
Velkommen til Gjern Rideklub! Kære forældre og børn Hjertelig velkommen i Gjern rideklub. Vi håber, at du og Jeres barn/børn bliver glade for at færdes.
Tværinstitutionelt samar- bejde om børn og voksnes læring Partnerskabsaftale mellem Museum Vestsjælland og Pædagoguddannelsen UCSJ 1. Marts 2016 Children’s.
Klubberne i centrum Hvordan skal vi udvikle vores stævnestruktur.
Næstved Rehabiliteringsteamets arbejde.. l  Optaget i forsøgsperioden på ca. 10 uger har været 19 i deltagergruppen og 24 i kontrolgruppen. 30 i deltagergruppen.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Mangfoldighed og Inklusion i efterskolen Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Mit barn skal i skole og SFO! - et oplæg om skolestart på Vejle Midtbyskole.
‘En bevægende kommune - Bevæg dig for livet’
Team Nordahl og Skibet Skole
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Spil: Repetitions fysisk aktivitet Spørgsmål: Spilleregler:
Voksenspecialundervisningen i Danmark
Lokale eksempler på tiltag der skaber positive forventninger.
Uledsagede flygtningeunges perspektiver på deres hverdagsliv i Danmark
Boligpolitik Temadrøftelse Økonomiudvalget 13. november 2018.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole
Faglige forudsætninger – 8. klasse
Præsentationens transcript:

Nord-als Rideklub

N.A.R Eksisteret i mere end 50 år i samme faciliteter. Velfungerende klub Godt forankret i lokalsamfundet

Målgruppe Heste og ride interesserede Ridesport på alle niveauer Primært børn og unge Også med særlige behov

Styrker Aktive ryttere på flere niveauer Ventelister på undervisning og opstaldning Stabilt medlemstal på 130 hvoraf 100 er under 25 år Daglig leder og underviser har været ansat i 12 år. Godt socialt miljø for alle klasser i samfundet Stor opbakning både af lokalsamfundet og medlemmer.

De gode eksempler 1 Specialklasse Samarbejde med skolen om fredags praktik God udvikling af sociale egenskaber, tålmodighed, forståelse, løsninger af problemer

De gode eksempler 2 YYY har et fysisk og psykisk handicap YYY har haft sin gang på rideskolen i mange år Praktik forløb på ride - skolen i ca. 6 mdr. Har udviklet sig enormt Øget selvværd og selvtillid På nuværende tidspunkt er YYY klar til, at videre uddanne sig på efterskole.

De gode eksempler 3 XXXX er 39 år og pensionist Ansat i et job med løntilskud XXXX har udviklet sig positivt: ◦ Øget selvstændighed ◦ Øget struktureringsevne ◦ Øget samarbejdsevne ◦ Øget socialiseringsevne ALLE i klubben værdsætter XXXX

De gode eksempler 4 Special gruppe fra Lilleskoven´s børnehave 2 fredage hver måned, Pædagogerne udtaler: ◦ Empati ◦ Samhørighed ◦ Motorik ◦ Balance ◦ Sproglig udvikling / Pludren ◦ Taktilsansen ◦ Socialt

De gode eksempler 5 ”Skubberne” Går tur med de ældre fra plejehjemmet Nyder godt af samværet med dyrene.

Udfordringer FACILITETER ◦ For kort ridehus ◦ Dårlig udendørsbane ◦ Huller i vejen ◦ Ujævn staldgang ◦ For små bokse ◦ Dårlig udluftning ◦ Huller i taget

Vision Fortsat at tilbyde ridning og omgang med heste Tryghed Socialt fællesskab Forskelligheder Overholde ny lov om hold af heste ( Socialøkonomisk virksomhed )

Ideer Dyrepark til børn, ældre og handicappede i stil med 4H klubber Cafeteria / lokale som ligger i stueetagen, Samarbejde med: Spejdere Skubbere Børnehaver Beskyttet værksteder Botilbud for udviklingshæmmede Skolepraktikanter Jobcenter

Vi ønsker at bevare vores dejlige lokale rideklub i tidsvarende og lovlige faciliteter!