NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etabler en professionel bestyrelse – og brug den!
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Miljøstyrelsen Høringsmøde:
Arkitektur - data.
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
Baggrund, status og udrulning
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
FBUs visionsplan 2015.
PETS 2004 Hjørring, lørdag den 20. marts Strategi for D 1440.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Virksomheder - definition
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
Økonomi og organisation
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Den Kreative arbejdsform
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
VSM – Nuværende værdistrøm – Fase 1
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
Fritidspas.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
CARMA- konference Jobcenterpraksis og kvalificering til arbejdet januar Karsten Simensen - Beskæftigelsesregion Nordjylland.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
ASNET generalforsamling Odense Kongrescenter 22. marts
Afklaringsproces for Dansk Vandrelaug. Det digitale DVL VISION Dansk Vandrelaug skal formidle natur, fællesskab og vandreture i et moderne digitalt setup.
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
ASNET Board Værdiskabelse i bestyrelsesarbejde 2013.
ASNET Optagelsesgruppen Beretning for året
Vores frivillighedspolitik Næstformand Mads Kildegaard Larsen.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Beskæftigelsesregion Syddanmark Budgetseminar Budgettering og dimensionering af indsatsen for de forsikrede ledige i 2010.
Generalforsamling ASNET generalforsamling 12. marts 2009.
Møde Nordea og ASNET Marts Agenda Bestyrelser dannes og ændres typisk via personlige forbindelser i netværk. Vi vil gerne præsentere ASNET som.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Helle Janderup Poul Foss Michelsen Møde KPMG og ASNET om muligt samarbejde Søren Smedegaard Hvid Thomas Andersen.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
En skabelon for beslutningstagere (du kan bruge denne PPT og tilpasse den efter dine egne behov) Dato, forfatter, emne/tema mv. "Østersøregionens udfordringer.
‘En bevægende kommune - Bevæg dig for livet’
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Efterskoleforeningen
Nye retningslinjer for Handicappuljen
Udvikling af nye dialogformer
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Ældre Sagens økonomi Budget 2017 Prognose 2016.
Leavitts model.
Greater Copenhagen – Klar til Smart Vækst Smarte affaldsløsninger – seminar nr november 2017 Data drevne affaldsløsninger.
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Leavitts model.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Orientering omkring Budget
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Jobfunktionsroller 8. Marts 2016.
Høring af forslag til Budget
Præsentationens transcript:

NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts

It was time for change! Antallet af bestyrelsesposter var ikke tilfredsstillende En vis frustration på sidste generalforsamling Lav aktivitet blandt partnerne Mere tid på faglige debatter – mindre tid på interne forhold For stor afhængighed af indsatsen fra få ildsjæle Ikke desto mindre har vi alle en fornemmelse af, at vi er på en meningsfyldt mission

Hovedprocessen Præsentation Af proces på ASNET dag Præsentation Af proces på ASNET dag Input fra regioner Samskrivning i samlet strategi Fremlæggelse på general- forsamling marts 2010 NU Bestyrelsen vedtager ny strategi Partner analyse gennemførelse og præsentation Forår 2009Sept 2009 Efterår 2009 vinter 2009/10Feb/Mar 2010 Mar 2010

Antal Partnere Partner Involvering Lav Høj Få (ca. 60+) Få (ca. 60)+ Mange (200 +) Scenarie 1Scenarie 2 Scenarie 3 Scenarie 4 De fire scenarier

Vision og Mission – stadig det samme ”ASNET vil være en af de førende leverandører af kompetente, eksterne bestyrelsesmedlemmer til mindre og mellemstore virksomheder i Danmark” ”ASNET medvirker til, at godt bestyrelsesarbejde udvikles i danske virksomheder således, at værdien af bestyrelsesarbejdet øges til gavn for aktionærer, ledelse, medarbejdere og samfund” VISION MISSION

Hvad får partneren ud af det? Bestyrelsesposter Netværk Erfaringsudveksling Eksklusivt Brand Værktøjer Faglig udvikling

Partnerinvolvering er nøglen! Ansvar – Vi skaber kun fremgang og resultater, hvis vi sætter os på forsædet Salg – Vi skal aktivere vores personlige netværk i at skaffe poster – Det gør vi i øvrigt allerede…… Netværk – Vi skal være aktive for at understøtte erfarings- udveksling, udvikling og i det hele taget skabe gode relationer Frivilligt organisationsarbejde – Alle skal bidrage – det fremmer sammenhængskraften

Changes!? Salg (skaffe bestyrelsesposter) – Ny incitamentsstruktur, der afspejler fokus på at partnerne skal aktivere deres personlige netværk – Vi kører pt en fælles canvas indsats som evalueres til sommer Rekruttering – Behov for færre partnere – Vurdere kandidater hårdere på eksisterende kriterier – Forventningsafstemning om organisationsarbejde Organisationsarbejde – Alle skal bidrage med en indsats i ASNETS funktioner – Vi er i færd med at udarbejde oversigt og indhold i alle funktioner for at fremme dette

Incitamenter og salgsscenarier 1.En partner skaffer sig selv en bestyrelsespost gennem eget netværk 1.Der er ingen økonomisk mellemværende mellem Partner og Asnet 2.Partneren må tage penge for rådgivning, evalueringsværktøj ud fra de konkrete muligheder 2.En partner skaffer en bestyrelsespost til anden partner baseret på personligt kendskab 1.Skafferen skal have 20% af første års bestyrelseshonorar 3.En partner leverer et lead til søgeproces i database (underskrevet aftale) 1.Asnet fakturerer kunden kr for processen + direkte omkostninger (kørsel mv) 2.Skafferen får 8000 kr (50%) 3.Udførende (kan være skafferen) får 8000 kr (50%) + dækning for direkte omkostninger 4.En kunde henvender sig selv 1.ASNET er skaffer og får 8000 kr (50%) 2.Regionsformand er ansvarlig for at finde partner, der kører sagen. Denne partner får 8000 kr (50%) + direkte omkostninger 10% reglen gælder i scenarie 2 – 4 Håndtering af betaling ASNET fakturerer kunden i scenarier 2, 3 og 4 det fulde beløb Betaling videre til skaffer og evt. udførende betales enten via faktura fra skaffer eller som b-indkomst

Hænger modellen sammen Økonomisk? Indtægter 500 t.kr + Kontingent ca. 450 t.kr 70 partnere a % fee ca. 100 t.kr Indtægter 500 t.kr + Kontingent ca. 450 t.kr 70 partnere a % fee ca. 100 t.kr Udgifter Admin 300 t.kr (pt 200 t.kr pga Poul) Markedsføring 150 t.kr Rest er buffer Udgifter Admin 300 t.kr (pt 200 t.kr pga Poul) Markedsføring 150 t.kr Rest er buffer Skal ikke sammenlignes direkte med budget for næste år!